AnonymBruker Skrevet 25. mars #21 Del Skrevet 25. mars En 3 dagers kur koster nesten 300, så det er vel ikke rart da. Anonymkode: 4ba37...626 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 25. mars #22 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Du kan ikke sammenligne Farmasiet med fysiske apotek. De har ingen utsalgssteder og dermed lavere kostnader. Anonymkode: a0037...d8c Apotek1 eies av tyske Phoenix Int Beteiligungs Gmbh. De tjener godt, rundt milliarden i året på driften sin. Så greit at de har åpne apoteker og at driftsutgiftene er høye, men ifølge omsetningsgrafene ser det ut til at profitten øker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irene1988 Skrevet 25. mars #23 Del Skrevet 25. mars Jeg henter antibiotika for mykoplasma i dag og betalte 125 kroner for 10 tabletter 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #24 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Farmasiet er betydeligere rimeligere. Så om du kan få levert fra dem, så er det et godt tips for videre kjøp av medisiner med og uten resept. Anonymkode: 03bd8...7b2 Er veldig syk så kan ikke vente en uke på antibiotikaen Ts Anonymkode: 17722...5e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #25 Del Skrevet 25. mars Irene1988 skrev (2 minutter siden): Jeg henter antibiotika for mykoplasma i dag og betalte 125 kroner for 10 tabletter Hvilket merke? Ts Anonymkode: 17722...5e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #26 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Antibiotika bør koste. Det skal ikke brukes unødvendig. Anonymkode: 04354...4c1 Det er ikke sigaretter, øl eller godteri vi snakker om, men livsviktig medisin! Ts Anonymkode: 17722...5e4 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bvp Skrevet 25. mars #27 Del Skrevet 25. mars Vegglampe skrev (3 timer siden): Farmasiet har forresten ett utsalg, noe de er pålagt å ha. Men det er selvsagt ikke noe som opplyses så veldig om. Stemmer! Og de har cirka 4 kunder i året fordi de egentlig ikke vil ha utsalg og derfor markedsføres det ikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #28 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Antibiotika bør koste. Det skal ikke brukes unødvendig. Anonymkode: 04354...4c1 Nå får man uansett ikke hentet ut antibiotika uten resept, så legen har vurdert at det er nødvendig. Et av de største problemene er at folk ikke tar hele kuren, men slutter når de føler seg bedre, og “sparer” noen tabletter til de føler seg pjusk en annen gang. Tviler på at noen blir mer motiverte til å ta hele kuren fordi tablettene er dyre. Anonymkode: 0771a...50c 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #29 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ikke kom med den «alt er mye verre i usa, så aldri, aldri klag»! Anonymkode: 9ba70...964 Det skrev jeg heller ikke. Det er en realitetsorientering. Det er mange medisiner som koster mye mer også. Anonymkode: 4d279...01f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #30 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (6 timer siden): Var hos legen i sted som skrev ut en antibiotikakur, fordi han mistenkte at jeg hadde mykoplasma. Vitusapotek skulle ha 756 kr for en 10 dagers antibiotika kur, og jeg fikk sjokk og måtte spørre om de hadde regnet prisen feil. For 2 år siden brukte jeg antibiotika da jeg hadde blærekatarr, og da betalte jeg drøyt 200. Er det prisnivået? Anonymkode: 17722...5e4 Spørs da hvilken type medisin du har fått. Lener dyrere enn andre. Den medisinen du fikk for uvi virker ikke for Mycoplasma, og omvendt. Ut over dette,umulig å svare deg når du ikke forteller hva medisinen heter. Anonymkode: 5aa33...e0f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sonush Skrevet 26. mars #31 Del Skrevet 26. mars (endret) Jeg hadde mykoplasma pneumoni i oktober og den kostet meg rundt 3000 kr alene. Hvordan? to legetimer, AB kur, utviklet tungpust, flere typer astma medisiner, ultralyd av lungene for å se om jeg hadde pleuravæske (rundt lungene). Det som tilslutt tok knekken var prednisolon kur. Total varighet 6 uker. Frikort i november 🤷🏻♀️🤷🏻♀️ edit: glemte å legge til røntgen på sykehuset. Endret 26. mars av sonush Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #32 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (18 timer siden): Antibiotika bør koste. Det skal ikke brukes unødvendig. Anonymkode: 04354...4c1 Eh... det får man ikke uten at lege har vurdert det, og da et det viktig at man tar det, og da må folk ha råd til det! Legene har allerede blitt mer restriktive med å skrive ut, så vi trenger ikke å gjøre slik at de med lite penger ikke har råd til å behandle seg selv eller barna sine. Anonymkode: a1017...fdf 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #33 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (20 timer siden): Var hos legen i sted som skrev ut en antibiotikakur, fordi han mistenkte at jeg hadde mykoplasma. Vitusapotek skulle ha 756 kr for en 10 dagers antibiotika kur, og jeg fikk sjokk og måtte spørre om de hadde regnet prisen feil. For 2 år siden brukte jeg antibiotika da jeg hadde blærekatarr, og da betalte jeg drøyt 200. Er det prisnivået? Anonymkode: 17722...5e4 Dette er en medisin som ikke er godkjent hos legemiddelverket i Norge. Kun spesialister kan forskrive den, og det med et større ansvar enn andre medisiner. Grunnen til at du har fått denne medisinen er at det er testet for resistent mycoplasma og den typen du har er nettopp det, resistent mot ordinær antibiotika. Du må derfor betale full pris for medisinen, ikke kun egenandel som du normalt gjør. Ja, det er sure penger, men vær glad det fortsatt finnes antibiotika som kan behandle mycoplasma. Lærdommen blir å bruke kondom. Anonymkode: e5b12...0bb 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #34 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (15 timer siden): Er veldig syk så kan ikke vente en uke på antibiotikaen Ts Anonymkode: 17722...5e4 Du trenger ikke vente. Apoteket kan sende deg e regning. Du kan også legge inn via nett og velge å betale med klarna. Da slipper du fakturagebyr. Bare logg inn med bankID og velg medisinen du skal ha som «klikk og hent». vi har faktisk frikorts ordning i Norge, syns det er forferdelig at folk klager på at de må betale for medisiner. Jeg står på fast medisin som koster langt over 1000 kr per måned, det trenger jeg ikke å betale for mer enn et par måneder av et år. Denne medisinen du har fått er ikke blå resept dog, men du skal jo betale den èn gang og aldri mer- forhåpentligvis. Anonymkode: e5b12...0bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #35 Del Skrevet 26. mars Irene1988 skrev (15 timer siden): Jeg henter antibiotika for mykoplasma i dag og betalte 125 kroner for 10 tabletter Du har fått ordninger antibiotika fordi du ikke hadde en mycoplasma infeksjon som var resistent mot antibiotika. Det er forskjellen. Anonymkode: e5b12...0bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #36 Del Skrevet 26. mars Antibiotika varierer veldig på pris. Skulle kjøpe antibiotika for 3 måneder til ungdommen grunnet acne. Med tablettene og en acnekrem kom det på 1200 kroner 😳 Anonymkode: 2ddfa...5bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #37 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (20 timer siden): Prisnivået varierer basert på styrke, type og ikke minst merke. Medisin er nok et marked hvor noen få tjener enormt mye penger på at vi er en del som blir syke. 10 dagers kur dekkes nok ikke av blå resept, og ja, da vil man se høye priser, dog noe varierende. Anonymkode: aa439...462 Selvsagt dekkes 10-dagers kur i form av blåresept. Man er jo ekstra dårlig og har også ekstra sterkt behov når legen skriver ut 10-dagers kur. Jeg fikk nylig fire dager med intravenøs antibiotikabehandling på sykehuset før jeg ble utskrevet med 10-dagers kur da jeg hadde dobbeltsidig lungebetennelse som følge av influensa. Fytti katta så dårlig jeg var!!! Anonymkode: d9d89...a09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #38 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Selvsagt dekkes 10-dagers kur i form av blåresept. Man er jo ekstra dårlig og har også ekstra sterkt behov når legen skriver ut 10-dagers kur. Jeg fikk nylig fire dager med intravenøs antibiotikabehandling på sykehuset før jeg ble utskrevet med 10-dagers kur da jeg hadde dobbeltsidig lungebetennelse som følge av influensa. Fytti katta så dårlig jeg var!!! Anonymkode: d9d89...a09 Ehm nei, for å få noe på blå resept må det være en kronisk sykdom som du får medisiner for, eller at du behandles for f.eks. en infeksjon som følge av sykdommen. Medisiner du får på sykehuset betaler du ingenting for. Anonymkode: e5b12...0bb 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #39 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Selvsagt dekkes 10-dagers kur i form av blåresept. Man er jo ekstra dårlig og har også ekstra sterkt behov når legen skriver ut 10-dagers kur. Jeg fikk nylig fire dager med intravenøs antibiotikabehandling på sykehuset før jeg ble utskrevet med 10-dagers kur da jeg hadde dobbeltsidig lungebetennelse som følge av influensa. Fytti katta så dårlig jeg var!!! Anonymkode: d9d89...a09 En 10 dagers kur er jo ingen lang kur heller. Ved urinveisinfeksjon får man ofte 7-10 dagers kur. Også ved streptokokker. Lengden på kuren har ingenting å si, med mindre man skal bruke det i flere uker. Da skyldes det som regel en kronisk sykdom i bunn også. Anonymkode: e5b12...0bb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #40 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Selvsagt dekkes 10-dagers kur i form av blåresept. Man er jo ekstra dårlig og har også ekstra sterkt behov når legen skriver ut 10-dagers kur. Jeg fikk nylig fire dager med intravenøs antibiotikabehandling på sykehuset før jeg ble utskrevet med 10-dagers kur da jeg hadde dobbeltsidig lungebetennelse som følge av influensa. Fytti katta så dårlig jeg var!!! Anonymkode: d9d89...a09 Jeg hadde flere kurer med antibiotika i fjor, betalte alle selv. Noen av de var etter jeg fikk frikort, så... Anonymkode: 9d969...94e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå