AnonymBruker Skrevet 25. mars #1 Del Skrevet 25. mars Var hos legen i sted som skrev ut en antibiotikakur, fordi han mistenkte at jeg hadde mykoplasma. Vitusapotek skulle ha 756 kr for en 10 dagers antibiotika kur, og jeg fikk sjokk og måtte spørre om de hadde regnet prisen feil. For 2 år siden brukte jeg antibiotika da jeg hadde blærekatarr, og da betalte jeg drøyt 200. Er det prisnivået? Anonymkode: 17722...5e4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #2 Del Skrevet 25. mars Prisene finner du inne på https://www.felleskatalogen.no/medisin Respeptbelagtemedisiner har fastpris. Anonymkode: fd9bc...7e3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #3 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Var hos legen i sted som skrev ut en antibiotikakur, fordi han mistenkte at jeg hadde mykoplasma. Vitusapotek skulle ha 756 kr for en 10 dagers antibiotika kur, og jeg fikk sjokk og måtte spørre om de hadde regnet prisen feil. For 2 år siden brukte jeg antibiotika da jeg hadde blærekatarr, og da betalte jeg drøyt 200. Er det prisnivået? Anonymkode: 17722...5e4 Prisnivået varierer basert på styrke, type og ikke minst merke. Medisin er nok et marked hvor noen få tjener enormt mye penger på at vi er en del som blir syke. 10 dagers kur dekkes nok ikke av blå resept, og ja, da vil man se høye priser, dog noe varierende. Anonymkode: aa439...462 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 25. mars #4 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Var hos legen i sted som skrev ut en antibiotikakur, fordi han mistenkte at jeg hadde mykoplasma. Vitusapotek skulle ha 756 kr for en 10 dagers antibiotika kur, og jeg fikk sjokk og måtte spørre om de hadde regnet prisen feil. For 2 år siden brukte jeg antibiotika da jeg hadde blærekatarr, og da betalte jeg drøyt 200. Er det prisnivået? Anonymkode: 17722...5e4 leser at vanlig penicillin virker ikke på mykoplasma. Det vanligste å gi er erytromycin. Du har fått nok spesielle antibiotika, likevel det er latterlig dyrt.. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #5 Del Skrevet 25. mars Du får jo ikke samme antibiotika for blærekatarr som Mycoplasma. De forskjellige antibiotikaene koster jo forskjellig. Anonymkode: ba173...f8a 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #6 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Prisene finner du inne på https://www.felleskatalogen.no/medisin Respeptbelagtemedisiner har fastpris. Anonymkode: fd9bc...7e3 Reseptbelagte midler har en makspris, men ikke fastpris. https://lommelegen.dagbladet.no/medisiner/artikkel/enorme-prisforskjeller-pa-reseptbelagte-legemidler/68926486 Anonymkode: aa439...462 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Splittbinders Skrevet 25. mars #7 Del Skrevet 25. mars Det er neppe nøyaktig samme legemiddel i samme dose og med samme varighet du har fått disse to gangene, så sammenligningen blir uansett ikke så reell. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 25. mars #8 Del Skrevet 25. mars Erythromycin strides Enterotablett 250mg, 28 stk. Blisterpakning - J01 Antibakterielle midler til systemisk bruk - Farmasiet.no Mulig enkelte apoteker liker å profitere på helsa vår. Ser ut som Farmasiet selger erytromycin til 182kr. Men får ikke sjekket noe uten resept. Jeg styrer stort sett unna apotekkjedene om jeg kan, for makan til grådighet skal man lete lenge etter. Og de er skikkelig sleipe, for de viser ikke priser uten at man har resept. 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #9 Del Skrevet 25. mars I tillegg til at det kan være en spesiell type antibiotika (som dermed koster mer enn vanlige typer), kan medisinen også være vanskelig å få tak i så man må kjøpe et utenlandsk alternativ som må tas inn på registreringsfritak. Da pleier det å koste mer. Anonymkode: 45628...b05 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 25. mars #10 Del Skrevet 25. mars newman01 skrev (11 minutter siden): Erythromycin strides Enterotablett 250mg, 28 stk. Blisterpakning - J01 Antibakterielle midler til systemisk bruk - Farmasiet.no Mulig enkelte apoteker liker å profitere på helsa vår. Ser ut som Farmasiet selger erytromycin til 182kr. Men får ikke sjekket noe uten resept. Jeg styrer stort sett unna apotekkjedene om jeg kan, for makan til grådighet skal man lete lenge etter. Og de er skikkelig sleipe, for de viser ikke priser uten at man har resept. ganske utrolig !!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #11 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Reseptbelagte midler har en makspris, men ikke fastpris. https://lommelegen.dagbladet.no/medisiner/artikkel/enorme-prisforskjeller-pa-reseptbelagte-legemidler/68926486 Anonymkode: aa439...462 Selvsagt. Beklager feilen! Anonymkode: fd9bc...7e3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #12 Del Skrevet 25. mars newman01 skrev (59 minutter siden): Erythromycin strides Enterotablett 250mg, 28 stk. Blisterpakning - J01 Antibakterielle midler til systemisk bruk - Farmasiet.no Mulig enkelte apoteker liker å profitere på helsa vår. Ser ut som Farmasiet selger erytromycin til 182kr. Men får ikke sjekket noe uten resept. Jeg styrer stort sett unna apotekkjedene om jeg kan, for makan til grådighet skal man lete lenge etter. Og de er skikkelig sleipe, for de viser ikke priser uten at man har resept. Du kan ikke sammenligne Farmasiet med fysiske apotek. De har ingen utsalgssteder og dermed lavere kostnader. Anonymkode: a0037...d8c 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #13 Del Skrevet 25. mars Farmasiet er betydeligere rimeligere. Så om du kan få levert fra dem, så er det et godt tips for videre kjøp av medisiner med og uten resept. Anonymkode: 03bd8...7b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #14 Del Skrevet 25. mars Syke priser. Jeg ble bitt av en katt jeg passer når den angrep min katt. Regning: 1500 kroner. Anonymkode: 7c665...380 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #15 Del Skrevet 25. mars Helt annen type antibiotika mot mykoplasma vs vanlig UVI. Dermed kan prisen bli helt ulik. Vi er så privilegerte i Norge at legehjelp er billig/gratis, at når vi for en gangs skyld må betale det det faktisk koster, blir det et sjokk. Anonymkode: 4d279...01f 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Månestråle93 Skrevet 25. mars #16 Del Skrevet 25. mars Datteren min hadde mykoplasma i høst, betalte 970kr for hennes kur 🤯 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #17 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Helt annen type antibiotika mot mykoplasma vs vanlig UVI. Dermed kan prisen bli helt ulik. Vi er så privilegerte i Norge at legehjelp er billig/gratis, at når vi for en gangs skyld må betale det det faktisk koster, blir det et sjokk. Anonymkode: 4d279...01f Ikke kom med den «alt er mye verre i usa, så aldri, aldri klag»! Anonymkode: 9ba70...964 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vegglampe Skrevet 25. mars #18 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Du kan ikke sammenligne Farmasiet med fysiske apotek. De har ingen utsalgssteder og dermed lavere kostnader. Anonymkode: a0037...d8c Farmasiet har forresten ett utsalg, noe de er pålagt å ha. Men det er selvsagt ikke noe som opplyses så veldig om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #19 Del Skrevet 25. mars Antibiotika bør koste. Det skal ikke brukes unødvendig. Anonymkode: 04354...4c1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #20 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Antibiotika bør koste. Det skal ikke brukes unødvendig. Anonymkode: 04354...4c1 Ja hvorfor stoppe på 900? Hvorfor ikke 2000? 3000?? Så folk tenker seg SKIKKELIG om før de henter det ut?! Anonymkode: 9ba70...964 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå