AnonymBruker Skrevet 25. mars #1 Del Skrevet 25. mars Jeg har gått på dagpenger hos NAV i to uker der jeg har vært i jobb. Jeg har rotet med meldekortet. Kan NAV "se" at jeg har startet i ny jobb. Jeg har avsluttet dagpengene og meldt inn avviket, men av nysgjerrighet lurer jeg på om de kan har oversikt når jeg er i jobb eller ikke. Anonymkode: 4f632...b5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 25. mars #2 Del Skrevet 25. mars Arbeidsgiver har rapporteringsplikt på personer de utbetaler lønn til. Så ja dette kan oppdages. 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #3 Del Skrevet 25. mars med mindre du jobber svart Anonymkode: fce8d...8b9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #4 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg har gått på dagpenger hos NAV i to uker der jeg har vært i jobb. Jeg har rotet med meldekortet. Kan NAV "se" at jeg har startet i ny jobb. Jeg har avsluttet dagpengene og meldt inn avviket, men av nysgjerrighet lurer jeg på om de kan har oversikt når jeg er i jobb eller ikke. Anonymkode: 4f632...b5a Sjekk om du kan korrigere meldekortet. Er en stund siden sist jeg sendte inn slike, men har sendt en del sykepengesøknader, som jo bli noe i samme gaten (oppgir hvor mye jeg har jobbet, SP for resten). På SP-søknadene kan man endre de opp til seks måneder etter de er sendt inn, tror jeg det står. Går ikke det, så ring NAV asap, og mens du står i den heller lange telefonkøen sender du også en melding inn på NAV.no om at du har oppdaget feil i meldekortet. På denne måten kan du komme deg greit nok unna din illegale/kriminelle handling, uansett forsett eller ikke. Meldekortene har nok blitt mer byråkratiske med tiden, da jeg sendte de inn var det "antall timer i arbeid" og noen få andre, veldig enklere og klare spørsmål. Anonymkode: 304ac...61e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #5 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har gått på dagpenger hos NAV i to uker der jeg har vært i jobb. Jeg har rotet med meldekortet. Kan NAV "se" at jeg har startet i ny jobb. Jeg har avsluttet dagpengene og meldt inn avviket, men av nysgjerrighet lurer jeg på om de kan har oversikt når jeg er i jobb eller ikke. Anonymkode: 4f632...b5a Ja. Arbeidsgiver rapporterer inn inntekt, og da ser Nav dette. Du ser selv hva arbeidsgiver har meldt inn på Skatteetaten under inntekter og arbeidsforhold. Anonymkode: 7f928...99e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #6 Del Skrevet 25. mars Ja, nav har tilgang til Aa registeret hvor alle arbeidsdorhold registeres. Antall timer ect ect. Unntaket er selvsagt ved svart arbeid Anonymkode: 19eef...ef8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #7 Del Skrevet 25. mars 2 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, nav har tilgang til Aa registeret hvor alle arbeidsdorhold registeres. Antall timer ect ect. Unntaket er selvsagt ved svart arbeid Anonymkode: 19eef...ef8 Visse typer internasjonale nettjobber/freelance-oppdrag i the gig economy (youtubere, only fools, kryptospekulasjon osv, vet ikke hvordan det er med uber, airbnb, foodora og slikt basert også i Norge) kan gå uoppdaget av staten/NAV. Men de er kanskje også å regne som svart arbeid? Anonymkode: c73fe...7c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #8 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Visse typer internasjonale nettjobber/freelance-oppdrag i the gig economy (youtubere, only fools, kryptospekulasjon osv, vet ikke hvordan det er med uber, airbnb, foodora og slikt basert også i Norge) kan gå uoppdaget av staten/NAV. Men de er kanskje også å regne som svart arbeid? Anonymkode: c73fe...7c7 Som selvstendig næringsdrivende er en selvsagt pliktig til å rapportere inn selv Anonymkode: 661f7...318 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #9 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg har gått på dagpenger hos NAV i to uker der jeg har vært i jobb. Jeg har rotet med meldekortet. Kan NAV "se" at jeg har startet i ny jobb. Jeg har avsluttet dagpengene og meldt inn avviket, men av nysgjerrighet lurer jeg på om de kan har oversikt når jeg er i jobb eller ikke. Anonymkode: 4f632...b5a De kan se det dersom de sjekker, men det er lov å gjøre feil. Det går helt fint, du vil bare få en faktura på eventuelt for mye utbetalt. Om laaaang tid, slike småting har ikke særlig høy prioritet. Så bare sett pengene til side. Anonymkode: ab030...29a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #10 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg har gått på dagpenger hos NAV i to uker der jeg har vært i jobb. Jeg har rotet med meldekortet. Kan NAV "se" at jeg har startet i ny jobb. Jeg har avsluttet dagpengene og meldt inn avviket, men av nysgjerrighet lurer jeg på om de kan har oversikt når jeg er i jobb eller ikke. Anonymkode: 4f632...b5a Det finner de ut, er summen de har betalt for mye, blir det fengsel og tilbakebetaling, strengt det der. Du har ikke rotet, du gjorde det bevist, derfor er de strenge. Anonymkode: 4b241...b5e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #11 Del Skrevet 25. mars Ja og straffene for å lure nav er høyere enn misbruk av barn. Sykt men sant. Anonymkode: 758b3...2e3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #12 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det finner de ut, er summen de har betalt for mye, blir det fengsel og tilbakebetaling, strengt det der. Du har ikke rotet, du gjorde det bevist, derfor er de strenge. Anonymkode: 4b241...b5e Dette er bare tull. Det blir ingen straff ved å føre feil på ETT meldekort. Bare tilbakekreving. Straff og anmeldelse gjelder folk som har svindlet til seg høye beløp over lang tid, mange måneder eller år. Anonymkode: ab030...29a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #13 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ja, nav har tilgang til Aa registeret hvor alle arbeidsdorhold registeres. Antall timer ect ect. Unntaket er selvsagt ved svart arbeid Anonymkode: 19eef...ef8 NAV driver AA-registeret, så hvis du jobber hvitt skal det rapporteres inn. Men du kan da bare korrigere. Menneskelig å gjøre feil. Anonymkode: 2f8ee...82c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #14 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det finner de ut, er summen de har betalt for mye, blir det fengsel og tilbakebetaling, strengt det der. Du har ikke rotet, du gjorde det bevist, derfor er de strenge. Anonymkode: 4b241...b5e Ikke for 2 uker feil på meldekort 😂😂 Anonymkode: 3e850...9a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #15 Del Skrevet 26. mars Med mindre du jobber svart så kan de det. Men det er en ganske omstendelig prosess for dem å dokumentere at du fått penger du ikke har krav på. De setter ikke igang dette maskineriet for småpenger. Så du trenger miste noe nattesøvn. Anonymkode: 739b1...54c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå