Gå til innhold

Date en med angst når man har angst selv

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har truffet en mann med generalisert angst, og liker han godt. Da jeg har hatt diagnosen selv i mange år kjenner jeg den godt og det skremmer meg ikke, tvert imot. Men jeg kjenner på et par utfordringer der jeg ofte har datet menn som er mer pågående og det har fungert om jeg har følt meg usikker og unnvikende, så har de liksom dratt meg litt ut av det. Og til tross for angsten og at jeg er introvert så har jeg ikke problemer med å kommunisere åpent og om dyptgående ting, samt også fleipe og le mye. Har jobbet mye med meg selv og gått til psykolog.

Han her er mer innadvent enn meg og på siste date var det en trykkende stillhet, der jeg stod for all praten og prøvde å lette stemningen så han skulle føle seg vel og trygg. Han har knapt tørt å ta på meg med mindre han har vært full, og da stopper det opp fordi jeg er vant med menn som også her drar meg litt ut av unnvikelsen. Jeg elsker sex og nærhet men klarer ikke ta initiativ til det før jeg kjenner mannen uhyre godt, så inntil da er det alltid mennene som er på og så blir det god sex og nærhet selv om jeg var stiv i utgangspunktet den dagen, hvis det gir mening.

Men jeg finner det ukomfortabelt med å være pådriver her og er redd for å trå over grenser, spesielt seksuelt. Hadde lyst på siste date men han berørte skulderen min og det var det, så jeg tørte ikke i tilfelle han skulle føle seg presset. Er det dødfødt når vi er så like, kanskje han også trenger en som er pågående? 

Anonymkode: b3833...4d0

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det hørtes slitsomt ut, du må nesten bare føle på det selv om det er noe for deg eller ikke.

Anonymkode: 5b8cd...f57

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det blir nok vanskelig ja. Jeg har selv måtte erkjenne det at jeg trenger en dame som er pågående. Om ikke veldig, så i alle fall slik at det ikke føles som at det er jeg som må ta all styringen. Er introvert og forsiktig, og har måtte jobbe veldig mye med meg selv for å komme der at jeg faktisk kan ta den styringen. Men det er virkelig ikke meg. 
Hva med å ta dere god tid? Få på plass tryggheten og vennskapet først? Eller tenker du at du ikke vil vente med sex? 

Anonymkode: 043c7...d4a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Det blir nok vanskelig ja. Jeg har selv måtte erkjenne det at jeg trenger en dame som er pågående. Om ikke veldig, så i alle fall slik at det ikke føles som at det er jeg som må ta all styringen. Er introvert og forsiktig, og har måtte jobbe veldig mye med meg selv for å komme der at jeg faktisk kan ta den styringen. Men det er virkelig ikke meg. 
Hva med å ta dere god tid? Få på plass tryggheten og vennskapet først? Eller tenker du at du ikke vil vente med sex? 

Jeg er ikke glad i å vente, rett og slett fordi det bygger seg opp forventninger og stress. Men jeg har stor respekt for de som vil vente. En gang datet jeg en som ville vente fordi han ville være gentleman og vise at han brydde seg, og da gikk det fint. For han var såpass på, åpen og trygg at jeg ikke følte noe kleinhet når vi var sammen i mellomtiden. Men han her snakker ikke med mindre jeg tar all styringen eller hvis han er full. Så det er kanskje en dårlig match. Av og til trenger man litt motsetninger. Men det er synd, for vi hadde jo hatt stor forståelse og omtanke for hverandre, som mennesker uten angst kan mangle. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg er ikke glad i å vente, rett og slett fordi det bygger seg opp forventninger og stress. Men jeg har stor respekt for de som vil vente. En gang datet jeg en som ville vente fordi han ville være gentleman og vise at han brydde seg, og da gikk det fint. For han var såpass på, åpen og trygg at jeg ikke følte noe kleinhet når vi var sammen i mellomtiden. Men han her snakker ikke med mindre jeg tar all styringen eller hvis han er full. Så det er kanskje en dårlig match. Av og til trenger man litt motsetninger. Men det er synd, for vi hadde jo hatt stor forståelse og omtanke for hverandre, som mennesker uten angst kan mangle. 

Jeg skjønner deg godt. Jeg er heller ikke glad i å vente, og kjenner egentlig ganske raskt om hun jeg dater er en som passer meg hva gjelder energien. 
Om det er en jeg ønsker skulle passe meg så hjelper jeg henne gjerne litt på vei, for å se om hun holder tilbake eller er litt for lik meg. Da går det mest på å skru opp temperaturen litt og se om hun bare følger etter eller om hun skrur den ytterligere opp. Følger hun bare etter dabber min interesse av relativt raskt. 
Du finner nok ut hva du vil gjøre her. Det er mange bra mennesker der ute, men veldig få av dem er slik man trenger at de er. Og det er vel en bra ting

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Jeg skjønner deg godt. Jeg er heller ikke glad i å vente, og kjenner egentlig ganske raskt om hun jeg dater er en som passer meg hva gjelder energien. 
Om det er en jeg ønsker skulle passe meg så hjelper jeg henne gjerne litt på vei, for å se om hun holder tilbake eller er litt for lik meg. Da går det mest på å skru opp temperaturen litt og se om hun bare følger etter eller om hun skrur den ytterligere opp. Følger hun bare etter dabber min interesse av relativt raskt. 
Du finner nok ut hva du vil gjøre her. Det er mange bra mennesker der ute, men veldig få av dem er slik man trenger at de er. Og det er vel en bra ting

Takk for svar :)

Skrevet

Kommunikasjon.  Du kan godt ta på/holde rundt meg. kan jeg ta på deg?

Gi det tid. Det tar tid å bygge tillit og mot til å åpne for å føle, for å eksponere seg for risiko for avvisnig eller kjærlighetssorg

AnonymBruker
Skrevet
Teoretisk sett skrev (6 minutter siden):

Kommunikasjon.  Du kan godt ta på/holde rundt meg. kan jeg ta på deg?

Gi det tid. Det tar tid å bygge tillit og mot til å åpne for å føle, for å eksponere seg for risiko for avvisnig eller kjærlighetssorg

Han bør nok jobbe mer med seg selv og angsten før han dater. Han sendte meg melding om å møtes på onsdag og jeg svarte gjerne det, meldingen er fremdeles uåpnet så han ghostet rett og slett. Så da fikk jeg svaret mitt at han ikke er for meg 😊

• Hjerte 1
Skrevet

Tja, kanskje du fikk svar, eller kanskje han fikk angst, hvem vet

AnonymBruker
Skrevet
Teoretisk sett skrev (1 minutt siden):

Tja, kanskje du fikk svar, eller kanskje han fikk angst, hvem vet

Meldingen er uåpnet selv om jeg ser han er aktiv på sosiale medier. Han fikk sikkert angst etter han ba om ny date og ghostet fremfor å trekke seg på en ordentlig måte. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Får angst av å lese slikt lesestoff her på KG.

Anonymkode: 73132...1b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...