AnonymBruker Skrevet 25. mars #1 Skrevet 25. mars Hei Vi var nesten alltid ris, pasta eller brød til middag eller noe annet laget av mel. Men jeg har også hørt at jeg må unngå dette hvis jeg skal ned i vekt. Jeg kan spise 1400 kcal og spiser kun to måltider. Deler 1400 kcal på frokost og middag. Dere som unn går pasta ris og brød hva spiser dere som tilbehør da? Anonymkode: 8964b...210
AnonymBruker Skrevet 25. mars #2 Skrevet 25. mars Jeg reduserte kraftig på det da jeg gikk ned i vekt, ca til 1/3 del av porsjon. Jeg liker pasta) , mest fordi de gir relativt mye kalorier i forhold til metthetsfølelse. Spiste mer protein og grønnsaker. Anonymkode: 481b2...c9d 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars #3 Skrevet 25. mars jeg spiser mer grønnsaker rett og slett og lager knekkebrød og proteinrundstykker etter BLT prinsippet Anonymkode: a4cfb...cdd
AnonymBruker Skrevet 25. mars #4 Skrevet 25. mars Brød, rundstykker og lefser av protein, lagd av egg, cottage cheese og havregryn. Anonymkode: fd14d...8bc
AnonymBruker Skrevet 25. mars #5 Skrevet 25. mars Jeg spiser ca 1400-1500 kcal om dagen, og spiser både ris, poteter, pasta, og brød (hjemmebakt), men ikke store mengder av det. En middes stor (avkjølt) potet, en porsjon pasta (ca 80 g), en liten håndfull ris er som oftest mengden jeg har som tilbehør. Anonymkode: a4e69...f13 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars #6 Skrevet 25. mars Når jeg er på 1200 kalorier og egentlig generelt, så spiser jeg knekkebrød med alt mulig av pålegg, egg, rent kjøtt eller fisk med grønnsaker. Svært lite poteter, ris og pasta. Sparer ikke på dressing og saus. Anonymkode: 4c496...d32
AnonymBruker Skrevet 25. mars #7 Skrevet 25. mars Nei, vanligvis spiser jeg ikke dette,men jeg har diabetes 2, og ønsker å leve uten medisiner. Jeg kan spise en liten porsjon fullkornspasta eller et grovt rundstykke på besøk (sjelden), men så godt som aldri hjemme. Alternativet er frøknekkebrød eller proteinbrød fra Monster (dyrt, men spiser kun ei skive om dagen). Til middag blir det mer grønnsaker og kanskje mer kylling/kjøtt/fisk. Savnet av pasta, brød og poteter er stort, for det er dette som gir meg metthetsfølelse. Har halvert vekta med dette kostholdet. Anonymkode: 0871a...47c
AnonymBruker Skrevet 25. mars #8 Skrevet 25. mars Jo, absolutt. Jeg trives ikke hvis jeg ikke får brød, poteter eller pasta jevnlig! Jeg spiser 2 knekkebrød til frokost, 2 tynne brødskiver til lunsj. Til middag veier jeg opp og spiser ca. 80-100 gram potet/ris/pasta. Til middag spiser jeg 150 gram protein + "ubegrenset" med grønnsaker. Spiser kanskje et knekkebrød eller en tynn brødskive til kvelds. Prøver å ikke frotse i dressinger, da jeg må få ned kolesterolet mitt. Anonymkode: 0cf7c...a58
AnonymBruker Skrevet 25. mars #9 Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hei Vi var nesten alltid ris, pasta eller brød til middag eller noe annet laget av mel. Men jeg har også hørt at jeg må unngå dette hvis jeg skal ned i vekt. Jeg kan spise 1400 kcal og spiser kun to måltider. Deler 1400 kcal på frokost og middag. Dere som unn går pasta ris og brød hva spiser dere som tilbehør da? Anonymkode: 8964b...210 Salat, hummus... Men hvorfor må man unngå dette da? Fullkornspasta, fullkorsris, brun ris, svart ris, villris... er vel innafor. Anonymkode: f7176...2e1 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars #10 Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei, vanligvis spiser jeg ikke dette,men jeg har diabetes 2, og ønsker å leve uten medisiner. Jeg kan spise en liten porsjon fullkornspasta eller et grovt rundstykke på besøk (sjelden), men så godt som aldri hjemme. Alternativet er frøknekkebrød eller proteinbrød fra Monster (dyrt, men spiser kun ei skive om dagen). Til middag blir det mer grønnsaker og kanskje mer kylling/kjøtt/fisk. Savnet av pasta, brød og poteter er stort, for det er dette som gir meg metthetsfølelse. Har halvert vekta med dette kostholdet. Anonymkode: 0871a...47c Jeg har også diabetes som jeg kostholdsregulerer. Kan fint spise knekkebrød/grovt brød til frokost og lunsj, samt potet, fullkornsris eller fullkornspasta til middag. Det kommer an på mengden karbohydrater i hvert måltid. Når jeg passer på å få nok protein til måltidene, og ikke spiser mer en 2 knekkebrød til frokost, 2 grove brødskiver til lunsj, 80-100 gram karbohydrat til middag, holder blodsukkeret mitt seg helt fint. Jeg trener jo endel utenom også. Anonymkode: 0cf7c...a58
AnonymBruker Skrevet 25. mars #11 Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Salat, hummus... Men hvorfor må man unngå dette da? Fullkornspasta, fullkorsris, brun ris, svart ris, villris... er vel innafor. Anonymkode: f7176...2e1 Mange er dessverre redd for karbohydrater. Tipper også noen ikke klarer å begrense karbohydratene når de først begynner å spise dem. Det kan jeg selv merke er vanskelig, spesielt med potet/chips eller pasta, men for meg er det ikke et alternativ å være uten. trener mye og trenger karbohydrater for å orke treningen. Nå har det blitt en vane jeg tror jeg kan leve med resten av livet. Anonymkode: 0cf7c...a58 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars #12 Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg spiser ca 1400-1500 kcal om dagen, og spiser både ris, poteter, pasta, og brød (hjemmebakt), men ikke store mengder av det. En middes stor (avkjølt) potet, en porsjon pasta (ca 80 g), en liten håndfull ris er som oftest mengden jeg har som tilbehør. Anonymkode: a4e69...f13 Jeg spiser også potet avskjølt pga blodsukkerstigning (har diabetes). Spiser omtrent som deg Anonymkode: 0cf7c...a58
AnonymBruker Skrevet 25. mars #13 Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har også diabetes som jeg kostholdsregulerer. Kan fint spise knekkebrød/grovt brød til frokost og lunsj, samt potet, fullkornsris eller fullkornspasta til middag. Det kommer an på mengden karbohydrater i hvert måltid. Når jeg passer på å få nok protein til måltidene, og ikke spiser mer en 2 knekkebrød til frokost, 2 grove brødskiver til lunsj, 80-100 gram karbohydrat til middag, holder blodsukkeret mitt seg helt fint. Jeg trener jo endel utenom også. Anonymkode: 0cf7c...a58 Treningen utgjør nok en del av forskjellen her. Jeg venter (og venter og venter) på en operasjon. Fram til den er jeg nokså bundet til sofaen. Da jeg kunne bevege meg mye mer, kunne jeg også øke karbohydratinntaket. Anonymkode: 0871a...47c
AnonymBruker Skrevet 25. mars #14 Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Hei Vi var nesten alltid ris, pasta eller brød til middag eller noe annet laget av mel. Men jeg har også hørt at jeg må unngå dette hvis jeg skal ned i vekt. Jeg kan spise 1400 kcal og spiser kun to måltider. Deler 1400 kcal på frokost og middag. Dere som unn går pasta ris og brød hva spiser dere som tilbehør da? Anonymkode: 8964b...210 Spiser mye grønnsaker. Du kan prøve å bytte pasta med squashetti. Anonymkode: 56f67...629 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars #15 Skrevet 25. mars Spiser selvsagt både brød, pasta og ris. Asiatere som spiser mest ris i verden er jo ikke akkurat kjent for å være overvektige? Eller italienere som er kjent for å spise pasta og pizza, de er langt fra å være verdens mest overvektige folkeslag. Det er mengden det kommer an på, og hva du spiser resten av dagen. Jeg drikker ofte en smoothie til frokost med banan, bær og havregryn (masse carbs). Så spiser jeg noe grønnsaker eller salat eller brødskiver til lunsj. Middag er som regel en proteinkilde, grønnsaker og pasta eller ris. Hver eneste dag. Hvis man er aktiv trenger man karbohydrater for å prestere på trening, og det er absolutt plass til karbohydrater i en diett på 1500 kalorier. Anonymkode: 2b889...8bb 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars #16 Skrevet 25. mars Spiser oppskjærte grønnsaker et par timer før lunsj. Ingen frokost. Lunsj er enten 3 tynne, grovest mulig knekkebrød med magert og proteinrikt pålegg eller cottage cheese/ skyr med litt bær og eldorado frøblanding i. Dermed har dagen vært såpass kalorifattig at middagen kan inneholde litt karbohydrater, men jeg har alltid 1/3 av tallerken eller mer med grønnsaker. Spiser gjerne gnocchi istedenfor vanlig pasta (lagd av potet, mindre kalorier), koker risen med grønnsaker og krydder i så det både blir mer smak og mindre ris, lager potetbåter selv istedenfor å kjøpe pommes frites, bruker Old el Paso thin tortillalefser hvis vi har taco og lager rundstykker, vafler, "amerikanske pannekaker" med cottage cheese og mye egg, da trengs nesten ikke mel for det blir så tykt i seg selv. Bruker da byggmel eller rugmel for det lille melet som trengs, ikke hvetemel. Spiser ikke brød og pasta til ett måltid unntatt enkelte lørdager. Skal jeg ha lasagne f.eks så blir det med masse salat til, ikke hvitløksbrød. Anonymkode: f25eb...892
AnonymBruker Skrevet 25. mars #17 Skrevet 25. mars Etter å ha gått ned 35 kilo har jeg erfart at det er der det er enklest å kutte kalorier. Så da spiser jeg det sjelden (men ikke aldri!) Dvs, knekkebrød spiser jeg, og hjemmelagde proteinrundstykker. Men pasta, ris og potet, det er maks en gang eller to i uka. Anonymkode: 6feee...918 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars #18 Skrevet 25. mars Jeg spiser pasta, ris, brød, knekkebrød osv, men ikke så mye. Du kan spise 700 kalorier per måltid, så du har så klart plass til ris ved siden av kyllingen din, eller brød til lunsj, men porsjonene må begrenses. Jeg spiser mest mulig protein, og får i meg sunt fett. Spiser stort sett litt ris eller potet ved siden av kylling eller annet kjøtt og grønnsaker til middag. Det hender jeg tar to knekkebrød til lunsj med egg eller noe, men lager meg ofte en kyllingsalat med litt feta, avokado og en dressing av mager kesam. Det er mer kalorier i sistnevnte, men det holder meg også mettest lengst. Anonymkode: 28712...a78
AnonymBruker Skrevet 25. mars #19 Skrevet 25. mars Jeg spiser både poteter, pasta og ris, men har kuttet MYE på mengdene av pasta og ris. Nå spiser jeg det kun som tilbehør, ikke som hoveddel av et måltid. Det blir mye mer grønnsaker og proteinkilder istedenfor. Jeg holder meg som regel til fullkornspasta og -ris. Ikke fordi kalori- eller karbohydratinnholdet er lavere, for det er det ikke, men fordi det metter mer. Potet er det jeg spiste minst av på forhånd, og også den karbohydratkilden jeg har kuttet minst i. Et par små, eller en middelsstor potet metter godt, og inneholder betydelig mindre av både karbohydrater og kalorier enn pasta og ris. Anonymkode: f712f...8a8 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars #20 Skrevet 25. mars Jeg teller ikke kalorier. Spiser både poteter, pasta og ris. Men på ingen måte hver dag. Bare når det passer naturlig til en rett. Og i alle fall ikke hver dag. Hadde jeg gjort det måtte jeg nok telt kalorier, ja... I dag har jeg spist frittatta på tre egg, mengder restegrønnsaker, og revet mozarella. Til middag blir det panert svin (pankomel) med kålsalat. Andre retter denne uka; tomatsuppe med egg, ovnsbakt skrei med grønnsaker og kapers, salatwraps med kylling, tacograteng. Tenk fullstendige retter. I stedet for tilbehør. Anonymkode: 2c0b1...6dd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå