Grüner Skrevet 25. mars #21 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg skal jobbe ved Hovseter, men vi må ikke nødvendigvis bo der. Jeg kan fint ta buss, T-bane eller sykle. Ønsker maks 30 minutter reisevei (for meg). Barna må gjerne bo så nær skole som mulig. 5-10 minutter å gå kanskje. Jeg tror jeg får boliglån opptil 4-4,5 millioner. Håper på å finne en bolig med 3 soverom. Mulig det blir leie i begynnelsen til vi finner en passende bolig. Men nå som vi først flytter til et sted, ønsker vi å bli i området. Uten at barna trenger å bytte skole igjen. Derfor er jeg mer fokusert på å finne et bra sted som vi skal «binde oss» til fremover. Anonymkode: 2041b...a9d Hvor mye egenkapital har du i tillegg? Du får ingen 3 roms på vestkanten for den 4 mill i alle fall, heller ikke i sentrum, men muligens Gamle Oslo. Men mest sannsynlig må du ut i drabantbyene for å finne noe større enn en toroms. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #22 Del Skrevet 25. mars Grüner skrev (2 timer siden): Hvor mye egenkapital har du i tillegg? Du får ingen 3 roms på vestkanten for den 4 mill i alle fall, heller ikke i sentrum, men muligens Gamle Oslo. Men mest sannsynlig må du ut i drabantbyene for å finne noe større enn en toroms. Hun er ute etter 3 soverom, altså en 4 roms. De går for minimum 7 -7,5 mill i Oslo Anonymkode: 97998...929 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #23 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=398650469 Noe som dette er nok det mest aktuelle, om skolekrets er viktig. Se på planløsning, denne kan lett gjøres om til fireroms. Det er ganske ofte tilfelle. Anonymkode: 55a62...e8f Dette er jo langt over det TS sier hun har, og alt i Oslo går over prisantydning. Denne kommer til å havne på 5 totalt. Anonymkode: dbc91...0b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #24 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg skal jobbe ved Hovseter, men vi må ikke nødvendigvis bo der. Jeg kan fint ta buss, T-bane eller sykle. Ønsker maks 30 minutter reisevei (for meg). Barna må gjerne bo så nær skole som mulig. 5-10 minutter å gå kanskje. Jeg tror jeg får boliglån opptil 4-4,5 millioner. Håper på å finne en bolig med 3 soverom. Mulig det blir leie i begynnelsen til vi finner en passende bolig. Men nå som vi først flytter til et sted, ønsker vi å bli i området. Uten at barna trenger å bytte skole igjen. Derfor er jeg mer fokusert på å finne et bra sted som vi skal «binde oss» til fremover. Anonymkode: 2041b...a9d Med det budsjettet, må du nok holde det på østkanten… lengst unna «de gode skolene». Får vel bare en 2-roms i «de gode strøkene» med det budsjettet. Anonymkode: be67c...451 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kungfupanda Skrevet 25. mars #25 Del Skrevet 25. mars Hva er din maksgrense å kjøpe for? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #26 Del Skrevet 25. mars Det finnes leiligheter til under 4 mill. https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=398853338 Denne ligger på Trosterud og sokner til Lutvann skole. Hvorvidt det er Oslos beste skole vet jeg ikke, men det kan kanskje heller ikke være kriteriet med budsjettet ditt. Anonymkode: ed5d8...bf4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:33 #27 Del Skrevet mandag kl 08:33 AnonymBruker skrev (På 25.3.2025 den 12.48): Med det budsjettet og jobb på Hovseter, ville jeg enten bodd der - Hovseter skole er grei nok - eller ved t-banen i en av de billigere bydelene. Tre soverom får du ikke med mindre du bosetter deg i et sv de mest ressursfattige områdene østpå. Manglerud, Lambertseter, Bøler eller Oppsal er gode alternativer. Har t-bane og du får deg en treroms i et ålreit område med gode skoler. Anonymkode: 55a62...e8f Bare som en kommentar til andre, det er ingen barneskoler som heter Hovseter, det er enten Voksen eller Huseby, begge er gode skoler. Deretter er det Hovseter ungdomsskole som også er en god (men stor) ungdomsskole. Anonymkode: ef089...a0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 10:18 #28 Del Skrevet mandag kl 10:18 Uten maks totalpris på bolig er jo dette helt umulig å svare på Anonymkode: dd142...563 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:53 #29 Del Skrevet mandag kl 19:53 AnonymBruker skrev (På 25.3.2025 den 21.43): Det finnes leiligheter til under 4 mill. https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=398853338 Denne ligger på Trosterud og sokner til Lutvann skole. Hvorvidt det er Oslos beste skole vet jeg ikke, men det kan kanskje heller ikke være kriteriet med budsjettet ditt. Anonymkode: ed5d8...bf4 Du kan jo Google Trosterud skole. Det er full krig mellom foreldre og ledelse der. Trosterud er et nitrist område men det gjenspeiles jo i prisen. Til TS, 4 roms for under 7 mill må du til Groruddalen for. Der ligger ikke Oslos beste skoler. Anonymkode: ff04e...204 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå