Gå til innhold

Er det normalt å ikke ha dårlig samvittighet ovenfor partner når man har vært utro?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min x var utro et par ganger i fylla og planla også en gang han skulle på seminar å finne noen å være utro med, men han fant ingen så det gikk i vasken.

Etter at alt ble avslørt, fortalte han meg at han ikke fikk dårlig samvittighet ovenfor meg før cirka en måned etter at han hadde vært utro.

Han visste ikke hvorfor han var utro egentlig fordi han var glad i meg, fornøyd med å være sammen med meg og veldig fornøyd med sexlivet vårt, men syntes det var veldig godt med oppmerksomhet fra andre damer og var kåt og full, så da ønsket han sex med de, selv om sexen ikke var noe å skryte av.

Begynner å lure på om jeg alle disse årene har vært sammen med en mann som var psykopat

Anonymkode: a86fc...2f7

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Min x var utro et par ganger i fylla og planla også en gang han skulle på seminar å finne noen å være utro med, men han fant ingen så det gikk i vasken.

Etter at alt ble avslørt, fortalte han meg at han ikke fikk dårlig samvittighet ovenfor meg før cirka en måned etter at han hadde vært utro.

Han visste ikke hvorfor han var utro egentlig fordi han var glad i meg, fornøyd med å være sammen med meg og veldig fornøyd med sexlivet vårt, men syntes det var veldig godt med oppmerksomhet fra andre damer og var kåt og full, så da ønsket han sex med de, selv om sexen ikke var noe å skryte av.

Begynner å lure på om jeg alle disse årene har vært sammen med en mann som var psykopat

Så synd at det var du som måtte avsløre det, og at han ikke tilstod det selv. Det er utilgivelig bare det. 

Anonymkode: ecd0c...2f6

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så synd at det var du som måtte avsløre det, og at han ikke tilstod det selv. Det er utilgivelig bare det. 

En mann uten skrupler eier ikke samvittighet. Så nei da får de ikke dårlig samvittighet. Så bra at han i det minste tilstod dette selv. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har inntrykk av at det er en del som ikke har spesielt dårlig samvittighet.

De rettferdiggjør det ovenfor seg selv, ufarliggjør det og liksom pakker det litt bort, kompartmentaliserer det. 

Anonymkode: 05f30...96f

• Liker 8
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Vet i hvert fall at eksmannen min hadde dårlig samvittighet, og det gnager fortsatt.

Du skal være temmelig kald og empatiløs om du kan gjøre sånt uten å bry deg om familien din.

Anonymkode: 47f68...152

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vet i hvert fall at eksmannen min hadde dårlig samvittighet, og det gnager fortsatt.

Du skal være temmelig kald og empatiløs om du kan gjøre sånt uten å bry deg om familien din.

Er dere fortsatt sammen?

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er dere fortsatt sammen?

Ts

Var litt for kjapp og fikk ikke med meg at du skrev eksmannen 🙈

Var det utroskapen som gjorde at dere ikke er sammen lenger?

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri dårlig samvittighet. Sex er tydeligvis ikke viktig i forholdet mener hun. Så da kan det vel ikke være så viktig om man har sex utenfor forholdet heller.....🙄

Anonymkode: 5faec...45d

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg har aldri dårlig samvittighet. Sex er tydeligvis ikke viktig i forholdet mener hun. Så da kan det vel ikke være så viktig om man har sex utenfor forholdet heller.....🙄

Man eier ikke hverandre. Det er sant. Hva er grunnen til at du ikke avslutter forholdet?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Min ex og meg hadde masse sex

Ts

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Var han ung? Er det det vanlige "frontlob er ikke ferdig utviklert før man er 25" problem, så han så ikke konsekvensene av sine handlinger for seg, før mye senere? Rett og slett fordi han ikke evnet å tenke litt mer strategisk enn bare der og da?

Anonymkode: 867c8...e93

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Var han ung? Er det det vanlige "frontlob er ikke ferdig utviklert før man er 25" problem, så han så ikke konsekvensene av sine handlinger for seg, før mye senere? Rett og slett fordi han ikke evnet å tenke litt mer strategisk enn bare der og da?

Anonymkode: 867c8...e93

Han var i 40 årene

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært utro en gang. Jeg vet med meg selv at jeg angrer dypt og inderlig. Kom også til den konklusjonen at jeg ikke skulle si noe. Det har jeg holdt. Lever veldig godt med det 10 år etterpå. Tenker sjeldent på det og er 100 prosent sikker på at det var riktig å ikke si noe. 

Anonymkode: b5af1...f70

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har vært utro en gang. Jeg vet med meg selv at jeg angrer dypt og inderlig. Kom også til den konklusjonen at jeg ikke skulle si noe. Det har jeg holdt. Lever veldig godt med det 10 år etterpå. Tenker sjeldent på det og er 100 prosent sikker på at det var riktig å ikke si noe. 

Anonymkode: b5af1...f70

Hvorfor var du utro?

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Var litt for kjapp og fikk ikke med meg at du skrev eksmannen 🙈

Var det utroskapen som gjorde at dere ikke er sammen lenger?

Ts

Når han fortalte meg om det, hadde han håp om at jeg skulle tilgi og at vi skulle prøve igjen.

Jeg var helt i sjokk, hadde ikke trodd at han kunne gjøre dette mot meg. Men vi har barn sammen, hus, hytte, biler osv., og var etablert med jobber, venner osv. Det var så virkelighetsfjernt å skulle dra fra alt. Så jeg prøvde virkelig å se om jeg klarte å fortsette, men det gikk ikke. Straks han var borte på jobb, besøk av kamerater eller familie (ikke alltid jeg kunne være med) så gikk jeg og grublet og tenkte at "nå har han kanskje oppsøkt henne". Og den dama, hun var ikke sann. Hun var fullstendig oppslukt i min mann.

Så jeg bestemte meg for å flytte, og ba om separasjon. Brukte sommeren til å ordne med masse praktisk, og hadde heldigvis god støtte i venner og familie. Har ikke angret på at jeg dro fra ham, og at vi ble skilt. Ville ikke klart å stole på ham mer. Vi har også store barn, slik at det gikk greit å flytte fra en landsdel til en annen. Slippe å møte på ham med noen ny dame.

Han har hele tiden holdt kontakt med meg, tror vel at jeg før eller siden skal ombestemme meg. Det vil jeg ikke gjøre. Holder bare noe kontakt rent praktisk fordi vi har barn sammen. 

• Liker 3
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Man eier ikke hverandre. Det er sant. Hva er grunnen til at du ikke avslutter forholdet?

Jeg ønsker å være en del av hverdagen til barna mine. Følge opp skole, fritidsaktiviteter og sørge for at de har et varmt godt sunt måltid på bordet hver dag. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan skille deg. Barna dine kan du følge opp selv om du ikke bor sammen med en ektefelle som du bedrar.

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du kan skille deg. Barna dine kan du følge opp selv om du ikke bor sammen med en ektefelle som du bedrar.

Det kan jeg. Men da blir det annenhver uke. Og uken de ikke er hos meg får de pølser og svidd pasta med ketchup til middag, og Netflix blir prioritert foran leksehjelp til barna. 

Jeg har vurdert det til å totalt sett være en dårligere løsning. 

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Tror neppe exen min har dårlig samvittighet for at han var utro mot meg gitt... 🤔

AnonymBruker
Skrevet

Noen har et litt annerledes moralsk kompass enn oss andre. 

Anonymkode: f3810...121

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...