Gå til innhold

Småmaur inne

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har fått ubudne gjæsta i form av små, svarte maur. Hovedsaklig på badet og i gangen utenfor badet. Hvordan blir jeg kvitt dem? Det er vel noe giftgreier tipper jeg, men hvilken type bør jeg velge?

Anonymkode: 4494f...00f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

funlight, mcdonaldsprodukter og annen kunstig mat tar livet av dyr

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Javel? Jeg tror kanskje jeg går for noe som faktisk er giftig, jeg. Noen tips der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har fått ubudne gjæsta i form av små, svarte maur. Hovedsaklig på badet og i gangen utenfor badet. Hvordan blir jeg kvitt dem? Det er vel noe giftgreier tipper jeg, men hvilken type bør jeg velge?

Ikke drep dem da, hva gjør de deg? La de være, de blir borte etterhvert.

Jeg får maur i hus hvert år på våren, jeg lar de være, og etter en stund så er de borte.

Anonymkode: f042d...4aa

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjøpte sånn liten boks fra europris, den var på størrelse med en snuspakke. Maurgift, hvitt pulver. Den funket knall, maurene var døde og helt borte etter noen dager. De tok med giften videre til maurtuen. Det var og trygt for husdyr

Anonymkode: 53c36...1bc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enten gift som de tar med tilbake til tua, eller spray Permetrin der de kommer inn. Jeg velger som regel en kombinasjon.

Anonymkode: 188e9...5bb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vi har også maur på badet og i gangen utenfor. Var så mange i fjor og det var utrolig ekkelt. Vi lokaliserte en maurtue i hagen (rett utenfor vinduet på badet). Høres nok brutalt ut, men slengte masse gift (hvitt pulver fra europris) direkte oppi maurtua. Har sett enda en maurtue lenger nede i hagen, men satser på at disse holder avstand så de får leve!

Anonymkode: 96ec4...75a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjøpte sånne små blå giftbokser fra Europris. Håper de gjør nytten og at det snart er tomt for maur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Javel? Jeg tror kanskje jeg går for noe som faktisk er giftig, jeg. Noen tips der?

Så tidlig på året har de nettopp våknet og er på jakt etter mat. Gi dem noe kunstig som de tar med seg så forsvinner de. Vask også med eddik der de har vært for å fjerne "duftstien" som de legger bak seg. Kanel, melis blandet med bakepulver er også greie måter å bli kvitt dem før du prøver gift.

Om du prøver maurbokser bør det være typen med åte oppi som de tar med seg tilbake til tuen. Blir maurlik liggende oppi boksen sender de ut "jeg er død, kom og hent meg" signaler til andre maur og dermed trekker til seg flere maur via duftstien jeg snakker om over.

Maur på våren leter etter mat. Vi har ofte "matet maurtuen" der den er slik at de ikke trenger å komme ned fra skogen for å lete etter mat (har ei diger stokkmaurtue rett ved grensen mellom hagen og skogen og det var kjempeille før jeg begynte med dette. Plenen så svart ut og beveget seg pga maurmengden som kom ned derifra. Jeg hater maur!!! Men de dreper hoggorm og det er også hoggorm oppi skogen.. så jeg lærte meg å leve i fred med dem. Jeg bruker kun funlight rundt hele husets grunnmur, jeg gjør det to-tre ganger avhengig av været, og alle lever i fred borti fra hverandre).

Endret av luxifine
Tilleggsinfo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...