Gå til innhold

Irritert på venninnes oppførsel hos veterinær!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Venninnen min spurte om å bli med meg på veterinær time med hunden min og jeg sa det var greit. Det var første gang hunden min tok blodprøve, vi skulle sitte og vente på svarene som veterinæren skulle analysere. Hunden min er som hunder flest ikke glad i å være hos veterinær og var litt betuttet etter å ha tatt blodprøven. Jeg ville gjerne holde han selv i fanget, men venninnen min plukket han fort opp og tviholdt på han mens hun bare fniste og sa «nei!» da jeg prøvde å ta han ut av armene hennes. Andre ser kanskje på det som bagatell, men jeg kjente at jeg ble ordentlig sint inni meg siden det tross alt er min hund og jeg ville være den som holdt han, pronto. Fikk meg jo ikke til å rive hunden min ut av hendene hennes heller ( noe som heller ikke hadde vært greit for hunden min som da hadde merket at jeg var irritert, noe han ikke trenger, spesielt i den situasjonen ). Det hadde også sett rart ut for de andre som satt der. 

Kjenner jeg er provosert enda. Overreagerer jeg her? 

Anonymkode: 80334...6e1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Venninnen min spurte om å bli med meg på veterinær time med hunden min og jeg sa det var greit. Det var første gang hunden min tok blodprøve, vi skulle sitte og vente på svarene som veterinæren skulle analysere. Hunden min er som hunder flest ikke glad i å være hos veterinær og var litt betuttet etter å ha tatt blodprøven. Jeg ville gjerne holde han selv i fanget, men venninnen min plukket han fort opp og tviholdt på han mens hun bare fniste og sa «nei!» da jeg prøvde å ta han ut av armene hennes. Andre ser kanskje på det som bagatell, men jeg kjente at jeg ble ordentlig sint inni meg siden det tross alt er min hund og jeg ville være den som holdt han, pronto. Fikk meg jo ikke til å rive hunden min ut av hendene hennes heller ( noe som heller ikke hadde vært greit for hunden min som da hadde merket at jeg var irritert, noe han ikke trenger, spesielt i den situasjonen ). Det hadde også sett rart ut for de andre som satt der. 

Ja. 

Men hvorfor i all verden skulle hun være med til veterinæren???

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Mezzosoprena skrev (Akkurat nå):

Ja.

Ja. 

Men hvorfor i all verden skulle hun være med til veterinæren???

Fordi hun syntes det ville være koselig var hva hun selv sa om det.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva med å la hunden være hund? Jeg har for øvrig aldri hatt en hund som ikke trivdes hos veterinær, uansett skade. Kanskje fordi jeg ikke sitter og tviholder på dem. Ikke bruk hunden for dine egne følelser.

Hadde forøvrig noen løftet min hunder opp så hadde jeg bedt dem pelle seg vekk umiddelbart. De har 4 bein selv å stå på. 

Anonymkode: 9ecb3...e5d

• Liker 16
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Fordi hun syntes det ville være koselig var hva hun selv sa om det.

Ts

Jeg lurte egentlig ikke på hvorfor hun ville være med, jeg lurte mer på hvorfor du sa ja.

• Liker 14
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hundefolk er rare, sånn er det bare.

Anonymkode: 50fd0...1dd

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1. Jeg hadde sagt nei til å være med og foreslått at hun heller kunne være med å gå tur med hunden før/etter timen i stede.

2. Du må stå opp for seg selv og hunden din. Du var i din fulle rett til å sette venninnen din på plass og forlange at hun slapp hunden din.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Du burde sagt nei fra starten av, hun hadde ikke noen grunn til å være med. Regner med at hunden din merket at du var irritert selv om du ikke tror det. Det du beskriver høres jo ut som at det er et barn du hadde med deg. 

Anonymkode: c851b...fe5

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor gamle er dere, spesielt henne?

Anonymkode: 38b2a...21a

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mine hunder har aldri vert redde for vetrinær, de elsker å være der pga alle de gode luktene og godbitene de får av veterinæren. Når vi tar undersøkelser og jeg må holde hunden registrerer hunden at det er meg som gjør vondt (hvis det er vondt). Tar du med deg en 3.person slik du gjorde tenker jeg du må regne med litt, godtok hunden at hun løftet den opp er det jo ikke noe problem men kos. Hvis hunden protesterer er det noe annet, da må venninnen respektere det.

Anonymkode: 9f88f...daa

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror den "venninnen" ville blitt historie. Det virker som at hun gjorde dette kun for å provosere deg, og være ekkel. Den slags oppførsel gjør ikke virkelige venner. Bra at du lot være å krangle mer med henne, det ville bare ha skremt hunden. Det er veldig viktig at hunden ikke sitter igjen med negative følelser rundt veterinærbesøk, og hun bidro ikke til dette gjennom sin oppførsel.

Hvis du fortsetter vennskapet med henne, ville jeg ha holdt henne utenfor ting jeg ikke ønsket at hun skulle ta del i.

Anonymkode: c6f73...0bf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tenke at du bør ta dette opp med ho i etterkant. Du kjenne din hund best, og veit best kva din hund treng under og etter eit slikt besøk. Eg hadde gitt grei beskjed på at no fekk ho sette hunden ned eller så fekk ho vente utanfor. No veit eg ikkje korleis din hund er, men nokon hundar er jo stressa nok hos veterinær om ikkje nokon ska stå og tviholde dei og påføre dei meir stress. 

Anonymkode: 91a3f...0cd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hun skulle ikke ha blitt med. En hund trenger en trygg eier i slike situasjoner. Mange hunder synest at det er stress å være hos dyrlegen pga mye lukter og ev ubehag som f.eks. stikk. Som hundeeier skulle du ha latt være å ta med din venninne for å fjernet et stressmoment. Hvor gamle er dere?

Anonymkode: c1089...8f2

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Mest av alt, plagsomt for dyrlegen når folk drar med publikum.

Anonymkode: 6059a...d43

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Neste gang drar du aleine.

Anonymkode: b3518...088

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vent, du blir snurt fordi venninna di ville halde hunden din? 

Anonymkode: d6192...906

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Venninnen plukket opp hunden, tviholdt den og nektet å gi den fra seg når ts ba om det. Synes ikke du det er litt merkelig oppførsel? 

Anonymkode: ce781...408

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hvis du har hund selv, vil du vite at det er en spesiell situasjon når man er hos veterinær. Mange dyr er engstelige da.

I denne situasjonen ønsket TS, som er hundens eier, å holde hunden sin selv. Den kjenner henne, og vil føle seg mye tryggere med henne enn med en som nærmest er en fremmed for den.

Da nektet "venninnen" å gi fra seg hunden til TS, og det reagerer mange på. Den oppførselen må bare dreie seg om at hun ønsket å provosere og være ekkel mot TS, og i den settingen der de var hos veterinær og hunden var redd/engstelig, er oppførselen ekstra kritikkverdig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dere høres ut som barnslige aspergers begge to

Anonymkode: 2870b...fd7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dere høres ut som barnslige aspergers begge to

Anonymkode: 2870b...fd7

Vel, du må være litt "kort" og barnslig selv for å anta at alle i tråden har Asperger syndrom... Vi er mange som er helt enige med TS.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...