Gå til innhold

Hva slags frimerker er egentlig billigst? Koder, kjøpt i butikk, nett osv?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg prøver å finne ut av hvor/hva slags frimerker som lønner seg å kjøpe.

Altså, slike 9 siffer koder via posten, eller papir? Sist jeg leste om de kodene via posten, så stod det at de må leveres hos Posten/Post i butikk, eller kan hentes i postkassen din (koster ekstra). Stod ingenting om å levere i postbokser? Men skal de ikke fungere som et vanlig frimerke? 

Å lage egne bilder på frimerker var helt latterlig dyrt, så det er bare å glemme.  Og det var ikke samme antall x gram på de som vanlige frimerker. 

Er det billigere å kjøpe hos Posten eller for eksempel Narvesen? Noen som har greie på dette? Frimerker er jo blitt helt latterlig dyrt.

Anonymkode: 3c8a9...912

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det billigste er å kjøpe postfriske merker fra samlere. Markedet flommer over. Prisen ligger normalt på 50% av pålydende verdi.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg prøver å finne ut av hvor/hva slags frimerker som lønner seg å kjøpe.

Altså, slike 9 siffer koder via posten, eller papir? Sist jeg leste om de kodene via posten, så stod det at de må leveres hos Posten/Post i butikk, eller kan hentes i postkassen din (koster ekstra). Stod ingenting om å levere i postbokser? Men skal de ikke fungere som et vanlig frimerke? 

Å lage egne bilder på frimerker var helt latterlig dyrt, så det er bare å glemme.  Og det var ikke samme antall x gram på de som vanlige frimerker. 

Er det billigere å kjøpe hos Posten eller for eksempel Narvesen? Noen som har greie på dette? Frimerker er jo blitt helt latterlig dyrt.

Post med digitale frimerker, altså kode, kan fint leveres i postbokser. Har gjort det flere ganger i mnd. over flere år selv. De fungerer like godt som et vanlig frimerke, men har kortere holdbarhet. Mener å huske at det er 30 dager.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Frimerker koster vel det samme uansett? Man betaler jo for verdien av å sende brevene. 

Anonymkode: 2c75a...0b9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Supernaut skrev (8 timer siden):

Det billigste er å kjøpe postfriske merker fra samlere. Markedet flommer over. Prisen ligger normalt på 50% av pålydende verdi.

Hvor kjøper man dette, og vil det si at disse frimerkene har samme verdi (for å sende) som frimerker fra Posten som selges idag? altså at 1 norgesfrimerke av disse er det samme som 1 norgesfrimerke fra Posten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...