AnonymBruker Skrevet 24. mars #1 Del Skrevet 24. mars Vær så snill å ikke bagatelliser det jeg opplever. Jeg har hatt mye utfordringer i privatlivet og en trøst har vært at på jobb er ting bra. Helt til jeg oppdaget dette og skjønner ikke hva jeg gjør feil for å fortjene det. Det begynte for en tid siden da jeg sa noe og så rett etterpå at to kollegaer møtte blikket til hverandre som de lo av meg. Det var helt tydelig at det ikke var fordi jeg var morsom, men på min bekostning. Jeg prøvde å skyve det vekk fordi de er så hyggelige mot meg også. Men etter denne episoden har jeg sett det et titalls flere ganger. Akkurat samme oppførsel. Skjult fnis og himling med øynene til hverandre om jeg sier eller gjør noe. Det er ikke så mye å gjøre med det. Jeg ville bare få det ut og si at dette blir jeg litt lei meg av. Mest av alt fordi jeg trodde dette var kollegaer som likte meg og jeg liker dem. Anonymkode: 7e502...0f8 1 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #2 Del Skrevet 24. mars Det er så ekkelt . Har opplevd det flere ganger selv. Sånne folk er jævlige rett og slett. Prøv å ikke ta det personlig. Og minimer kontakten hvis du kan. Anonymkode: 343bb...3d9 6 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #3 Del Skrevet 25. mars Det du beskriver er jo mobbing på arbeidsplassen. Jeg ville ha sett rett på dem i det de gjorde det, og spurt direkte: "Hvorfor himler dere med øynene? Hva er det som gjør at dere oppfører dere slik?" Konfronter dem direkte, der og da. Og hvis de kommer med en tøvete unnskyldning, kan du si at du har lagt merke til dette mange ganger, og vurderer om du skal ta det videre. Ikke la slike folk trykke deg ned, konfronter dem. Nå har du sett dette over lengre tid, du har ikke gjort noe med det, og det fortsetter. Da er det på tide å sette ned foten. De har veldig godt av å få et direkte spørsmål, og måtte forklare seg. Anonymkode: a2096...8d8 8 3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #4 Del Skrevet 25. mars Du får spørre dem om hvorfor de himler med øynene. Men det trenger faktisk sikke ha noe med deg å gjøre i det hele tatt, i dag lar folk seg jo krenke av alt og tenker det verste om alt. Anonymkode: 21e41...c15 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #5 Del Skrevet 25. mars Dette er mobbing ja. Har du en leder du kan snakke med? Arbeidsmiljø er leders ansvar, ikke noe du skal måtte ta ansvar for. Anonymkode: 12bc7...c3c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #6 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (På 25.3.2025 den 13.23): Dette er mobbing ja. Har du en leder du kan snakke med? Arbeidsmiljø er leders ansvar, ikke noe du skal måtte ta ansvar for. Anonymkode: 12bc7...c3c Ekspander Takk for svar. Vi har en flott leder. Men leder liker mine kollegaer godt og kjenner dem bedre enn han kjenner meg. Jeg er er redd for ikke å bli trodd. Jeg trodde det nesten ikke selv når jeg oppdaget det. Jeg trodde vi hadde mer respekt for hverandre enn dette. Anonymkode: 7e502...0f8 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #7 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (På 25.3.2025 den 8.07): Du får spørre dem om hvorfor de himler med øynene. Men det trenger faktisk sikke ha noe med deg å gjøre i det hele tatt, i dag lar folk seg jo krenke av alt og tenker det verste om alt. Anonymkode: 21e41...c15 Ekspander Hvis ts har sett dette flere ganger, er det vel neppe innbilning. Slike kommentarer som dine gjør at mange ikke tør å si ifra og lar seg heller bli behandlet dårlig, fordi de er redde for å bli omtalt som lettkrenkede. Jeg er enig i at å påpeke det rolig når det skjer er på sin plass, folk blir som oftest satt ut når den ufine oppførselen blir påpekt. Anonymkode: f40bb...dd4 6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #8 Del Skrevet 25. mars Æsj så kjipt. Hev deg over det, og prøv å minimer kontakten med folk som oppfører seg som om de er på ungdomsskolen. Det kan være effektivt å ta de på fersken, og si "har dere et problem?". Svaret fra de blir nok "nei", og så kan du si "fint, det trodde jeg heller ikke". Og så fortsette med ditt. Da vil de nok klage litt seg imellom, men slutte ganske kjapt. Da har du markert at du har en grense, og at de ikke bør tirre deg mer. Anonymkode: 594d0...efa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #9 Del Skrevet 25. mars Jeg ville nok tatt det med humor. "Står dere her og himler bak ryggen min igjen" ...med er stort smil. Så hadde jeg nok nevnt der flere ganger, og ertet dem litt med det. Himlet litt selv ..osv. sagt: Hva var det NÅ jeg sa? Ikke lag en så stor sak av det. Kollegaer må takles. Det kan jo være at du kommer med noe litt rart uten at du tror det selv, snakker om kattene dine, eller har andre ting du er opphengt i, er naiv i væremåte osv. Det betyr jo ikke at de ikke liker deg. Bare at de er enig om noe angående deg. Og sikkert setter pris på deg utenom. Anonymkode: 8bd62...7ee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #10 Del Skrevet 25. mars Se på dem og si: «hmm?» og se sprende ut, hver eneste gang! Like subtilt som de gjør det. Og sier de: hæ? sier du bare: å, ikkeno.. Anonymkode: ac424...6fb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #11 Del Skrevet 25. mars Kjenner til det. Ikke helt på den måten, men ekskludering og «hemmelighold». Er veldig veldig utmattende. Anonymkode: 5a970...a7a 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #12 Del Skrevet 26. mars Jeg merket at en kollega gjorde dette ovenfor meg, og det er utrolig sårende, spesielt når jeg følte at hun ene var min veninne. Nå har jeg fjernet meg litt, og vedkommede ga utrykk for at hun savnet meg litt, men jeg vet ikke helt om det stemmer. Du kan trekke deg vekk med en gang du merker det, eller kansje vise at du merker blikkingen. Feks si, neimen, står dere der og blikker? hehe. og så gå og ignorere dem resten av dagen. kansje de skjerper seg? Anonymkode: 914be...4c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Natu Skrevet 26. mars #13 Del Skrevet 26. mars Du må markere deg og vise at du legger merke til dem. "Sa jeg noe galt?" "Hva skjedde egentlig nå?" "Sa jeg/gjorde jeg noe galt?" og se på dem begge to. Skal love deg at det ikke er like gøy når de må forklare seg. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mona123 Skrevet 26. mars #14 Del Skrevet 26. mars Jeg hadde tatt hver av dem til side og spurt rett ut. "Hei, jeg la merke til at du himlet med øynene. Hva er det som skjer?" og tatt det derifra 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #15 Del Skrevet 26. mars Er så mye deiligere med folk som er mer ærlige på hvem de liker og ikke i steden for å være falske! Samtidig skal man selvfølgelig oppføre seg bra og høflig mot kolleger. Anonymkode: 803c0...30e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #16 Del Skrevet 26. mars Natu skrev (På 26.3.2025 den 10.58): Du må markere deg og vise at du legger merke til dem. "Sa jeg noe galt?" "Hva skjedde egentlig nå?" "Sa jeg/gjorde jeg noe galt?" og se på dem begge to. Skal love deg at det ikke er like gøy når de må forklare seg. Ekspander Mona123 skrev (På 26.3.2025 den 11.04): Jeg hadde tatt hver av dem til side og spurt rett ut. "Hei, jeg la merke til at du himlet med øynene. Hva er det som skjer?" og tatt det derifra Ekspander 100% dette. Det er ikke lenger gøy når man stilles til veggs med slik barnslig drittoppførsel. Faktisk er det dritflaut. Legg til noe slikt som at "her forventer jeg at vi oppfører oss som voksne mennesker, hvis noe plager dere så la oss snakke om det". Fy f... så flaut det blir å være dem. Det gjør så vondt å innse at man har driti seg loddrett ut på arbeidsplassen. Men sier du ingenting skjønner de det aldri. Og feigt å gå til sjefen først. Først tar du det med dem det gjelder, og stopper det ikke, eller eskalerer,, da drar du inn leder og HR. Og deretter finner du en annen jobb.... bare sørg for at nok folk rundt dem vet hvorfor. Det en fin pay-back før du drar. Anonymkode: 62e5c...cde 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #17 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 11.24): Er så mye deiligere med folk som er mer ærlige på hvem de liker og ikke i steden for å være falske! Samtidig skal man selvfølgelig oppføre seg bra og høflig mot kolleger. Anonymkode: 803c0...30e Ekspander Nei vet du hva. En kollega er noe annet en en venn. En venn er en person man velger å henge med. en kollega er noen man får betalt for å samarbeide med. Man driver ikke med manipulering, psykisk mishandling osv på jobb eller går å sier at "vi kan ikke alle like hverandre så det er greit å være kjip" Om ikke man er 14 år da. Anonymkode: 914be...4c9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå