AnonymBruker Skrevet 26. mars #161 Del Skrevet 26. mars Polyester skrev (På 25.3.2025 den 14.59): Er det ikke påfallende da at selv hvor redde noen kvinner er for menn, spesielt i andre land som i USA, så velger fortsatt transkvinner å leve ut sitt liv som kvinne. De velger det selv hvor farlig det er og selv om de er enda mer utsatt for trakassering, hat og drap. De velger det ikke på trass eller fordi de bare finner på at de skal det uten grunn, men på tross av alle farene det bærer med seg. Hvorfor skulle noen valgt det hvis det fantes en annen måte å leve på? Jeg synes transkvinner er mer kvinner enn oss som er cis, de er rene kvinner som velger det selv, for overlevelse og fordi det er det eneste rette. De er ikke født inn i det slik som resten av oss. Delulu is deluluing. Anonymkode: 1b9a7...ed5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polyester Skrevet 26. mars #162 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (16 timer siden): Kjønn er knyttet til reproduksjon, det er derfor ting i/på kroppen relatert til reproduksjon kalles «kjønnsorgan» og «kjønnsceller», menn produserer sædceller og kvinner produserer egg. Sammen får man ett barn. That’s it. Det er kun to roller i dette. Du kan slutte med gaslightingen din. «Cis-kvinne er bare fakta» nei det er det ikke, det er et begrep funnet på av aktivister som dere prøver å påtvinge resten av befolkningen for å forsøke å gjøre «transkvinne» til ett like legitimt konsept som kjønn. Dette er en sleip måte å snike inn poltikk som majoriteten ikke er enige i. Som foreks. Når de starter med «transkvinner ER kvinner» noe som logisk sett ikke er fakta, men det omvendte. De fleste ble med på mantraet fordi de ville være hyggelige «what’s the big deal?» ikke sant? Slik som flere av dere her i tråden gjør «hvordan påvirker det DEG?». Vel det påvirker oss fordi etter dere forsøker å tvinge inn slike ord og konsepter, så plutselig får det innvirkning i samfunnet. Nå må plutselig vi kvinner akseptere peniser i garderober, ofte (nesten alltid) av menn som later som de er trans og får en perversj glede av å tvinge damer til dette. Har du ikke sett NYLIG saken i USA der transaktivister protesterer utenfor ett spa fordi de sier de må gå i avdelingen basert på kjønnsorgan når de skal sitte NAKNE foran alle? Uakseptabelt var visst det, selv når spaet prøvde å komme med ett kompromiss om å ha «åpne dager» og dager kun for kvinner. Nei, ikke godt nok. Og selvfølgelig hvis du googler navnet på en av de som protesterer så viser det seg at de har blitt dømt tidligere for GROV seksuell vold. Grov… og han skal vi tillate i våre garderober og i nakne spa? Hva med kvinnen som nettopp startet ett «womens only gym» i England? Hun får trusler fra transaktivister fordi hun sa at dette er ett gym kun for kvinner. Det var visst «transfobisk»… hvorfor kan ikke disse transaktivistene annerkjenne at kvinner faktisk har behov for egne spaces en gang i blant? Jeg bryr meg ikke om at en transkvinne handler i kvinneavdelingen (det kan alle) eller at en liten transjente blir med i barnebursdag med kun jenter(hvem bryr seg). Men menn i kvinnesport som slår dritten ut av kvinner, både figurativt og bokstavelig talt er IKKE riktig. Sport er delt opp basert på kjønn, FAKTISK kjønn av en grunn. Og at menn skal få tilgang til krisesenter for kvinner, eller enda værre STYRE kvinnesenter også banne kvinner som ikke ønsker menn der (igjen, skjedde i UK, google it), er ikke riktig. Og at menn skal få tilgang til steder hvor kvinner går nakne og de går nakne er IKKE greit. Jeg som kvinne ønsker IKKE å se en penis uten samtykke, og jeg ønsker IKKE å være naken foran en biologisk mann. Punktum. Og hvis man ikke klarer å akseptere dette så er man en creep med baktanker eller en narsissist . La meg gjøre det klart og si: faktiske transkvinner virker ikke å ha noe problem med dette. Men det finnes en god del med ekle menn der ute som utnytter dette med «self Id» og den «untouchable»-statusen trans har fått og forsøker å påtvinge seg selv på kvinner. Slutt å push mantra som støtter menn med autogynofili, det skader også transpersoner i det lange løpet. Anonymkode: 4db64...3f9 Cis er ikke et nytt ord, men har blitt brukt siden starten av nittitallet. Begrepet er vitenskapelig og er hentet fra kjemiens verden. Cis betyr "på samme side som". Det er et ordentlig ord og det er faktisk fakta at du er cis hvis du har en identitet og et ytre som er lik ditt biologiske kjønn. Det er ikke nytt og farlig bare fordi du nylig har lært ordet. Det du skriver videre er maskotering. Bildet du maler er unntaket og ikke regelen for transpersoner. Det er ikke et vanlig problem med garderober eller treningssentere, for de fleste går det helt bra. Dessuten er det en veldig liten ting å være så opprørt over som du er? Skal ikke mye til, kanskje? De fleste transpersoner er helt vanlige mennesker, det er ikke høyere forekomst av kriminelle blant transpersoner. Jeg kan i alle fall ikke finne data på det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polyester Skrevet 26. mars #163 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Delulu is deluluing. Anonymkode: 1b9a7...ed5 Lært deg gen z-uttrykk fra tiktok? Så kult! Jeg mener det jeg sier. Aktiv deltakelse i kvinnelighet er mye mer fylt med hensikt og et ønske om å være kvinne enn å passivt bare eksistere som kvinne fordi det blei sånn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polyester Skrevet 26. mars #164 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (16 timer siden): Kjønn er knyttet til reproduksjon, det er derfor ting i/på kroppen relatert til reproduksjon kalles «kjønnsorgan» og «kjønnsceller», menn produserer sædceller og kvinner produserer egg. Sammen får man ett barn. That’s it. Det er kun to roller i dette. Anonymkode: 4db64...3f9 Så de som ikke produserer egg eller sæd er ikke lenger mennesker med kjønn eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #165 Del Skrevet 26. mars Polyester skrev (8 minutter siden): Lært deg gen z-uttrykk fra tiktok? Så kult! Jeg mener det jeg sier. Aktiv deltakelse i kvinnelighet er mye mer fylt med hensikt og et ønske om å være kvinne enn å passivt bare eksistere som kvinne fordi det blei sånn. Nei, det er det ikke. Du er jo helt koko. Anonymkode: 1b9a7...ed5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #166 Del Skrevet 26. mars Polyester skrev (3 minutter siden): Så de som ikke produserer egg eller sæd er ikke lenger mennesker med kjønn eller? De er avvik fra det normale. De er kvinne/mann likevel. På samme måte som at mennesker har armer og bein, men noen er født uten, og er likevel mennesker. Anonymkode: 1b9a7...ed5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #167 Del Skrevet 26. mars Polyester skrev (10 minutter siden): Lært deg gen z-uttrykk fra tiktok? Så kult! Jeg mener det jeg sier. Aktiv deltakelse i kvinnelighet er mye mer fylt med hensikt og et ønske om å være kvinne enn å passivt bare eksistere som kvinne fordi det blei sånn. Nei. Da er det en transe. En som prøver p være kvinne. Maria Zahler sier det godt. Hun er transkvinne. Anonymkode: 1b9a7...ed5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polyester Skrevet 26. mars #168 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De er avvik fra det normale. De er kvinne/mann likevel. På samme måte som at mennesker har armer og bein, men noen er født uten, og er likevel mennesker. Anonymkode: 1b9a7...ed5 Og transpersoner er ikke avvik fra det normale liksom? De utgjør under 1% av befolkningen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polyester Skrevet 26. mars #169 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei. Da er det en transe. En som prøver p være kvinne. Maria Zahler sier det godt. Hun er transkvinne. Anonymkode: 1b9a7...ed5 Transkvinner er kvinner i min verden. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, det er det ikke. Du er jo helt koko. Anonymkode: 1b9a7...ed5 Jaa så koko å ha et annet perspektiv på kjønn enn deg. Så og legg de 11 ungene dine du 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 26. mars #170 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (På 24.3.2025 den 22.37): Men de har fortsatt XY eller XX i de tjuetredje kromosomer. Anonymkode: 60f4f...ffe Eh nei. Det er ikke alle som har enten xx eller xy. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #171 Del Skrevet 26. mars Dersom man opererer seg og fixer utseende slik at man likner på en katt, og sier at man føler seg som en katt og oppfører seg som en katt.. Er man en katt da? Anonymkode: f6d74...958 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #172 Del Skrevet 26. mars Polyester skrev (47 minutter siden): Transkvinner er kvinner i min verden. Hva er en kvinne? Anonymkode: 7cb48...fb2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #173 Del Skrevet 26. mars Polyester skrev (1 time siden): Transkvinner er kvinner i min verden. Jaa så koko å ha et annet perspektiv på kjønn enn deg. Så og legg de 11 ungene dine du Mens biologiske kvinner er cis-kvinner, og mindre kvinnelige enn transkvinner, som er bare kvinner. Hvorfor hater du biologiske kvinner så mye? Du bør ikke projisere selvhat på alle andre. Anonymkode: e4f3b...a72 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polyester Skrevet 26. mars #174 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Hva er en kvinne? Anonymkode: 7cb48...fb2 Hundefløyte på kvinneguiden altså? Javel. En kvinne er en person som identifiserer seg som en kvinne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polyester Skrevet 26. mars #175 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mens biologiske kvinner er cis-kvinner, og mindre kvinnelige enn transkvinner, som er bare kvinner. Hvorfor hater du biologiske kvinner så mye? Du bør ikke projisere selvhat på alle andre. Anonymkode: e4f3b...a72 Jeg har aldri sagt at transkvinner er "bare kvinner"? Hvor har du det fra? Alle transkvinner er kvinner men ikke alle kvinner er transkvinner. Hva er så vanskelig med å forstå det? Jeg er feminist og har ikke behov for å uttrykke mitt kvinnehat gjennom transfobi slik som deg. Det er ingen transkvinner som tar noe som helst i fra ciskvinner. Hvorfor tror alle transfober det? Tvert i mot så vil aksept av transkvinner føre til aksept for forskjeller hos ciskvinner også. Kanskje vi en dag kan få en verden hvor det er større rom for å være akkurat som man er heller enn å måtte passe inn i en mal av kroppsideal, skjønnhetsideal, antiaging, kjønnsroller som utnytter kvinner, all den dritten der? Du vet, alt det der som faktisk påvirker kvinner i vesten negativt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #176 Del Skrevet 26. mars Polyester skrev (6 minutter siden): Hundefløyte på kvinneguiden altså? Javel. En kvinne er en person som identifiserer seg som en kvinne. Det sier jo ingenting om hva en kvinne er. Anonymkode: 7cb48...fb2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #177 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (På 25.3.2025 den 0.48): Har de livmor, er de kvinne, har de ikke, er de mann...veldig enkelt Anonymkode: 3670a...6b2 Hva med de som har fjernet livmoren 😉😅 Anonymkode: 5628d...c0b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polyester Skrevet 26. mars #178 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Det sier jo ingenting om hva en kvinne er. Anonymkode: 7cb48...fb2 Jo jeg sier at en kvinne er en person som identifiserer seg som en kvinne. Hvis du lurer på hva en person av biologisk kvinnelig kjønn er så er det de med kvinnelig biologi. Men ikke alle kvinner har kvinnelig biologi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #179 Del Skrevet 26. mars Polyester skrev (2 timer siden): Jo, det finnes studier på dette. De to øverste treffene på google når du søker etter det er publiserte studier. De studiene jeg har sett har vært hjerneskanninger av personer ETTER at de har vært gjennom hormonbehandling, ol. Altså totalt verdiløst. For å ikke snakke om at hjernescanning og hva slags konklusjoner man kan dra ut fra det i seg selv er veldig kontroversiellt og på ingen måte noen objektiv vitenskap. Anonymkode: 70bd6...0f1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #180 Del Skrevet 26. mars Man kan diskutere dette til kuene kommer hjem, men til syvende sist så er det kun en ting som avgjør hvilken garderobe eller toalett du tilhører, og det er hva du har i buksa, samme hva du identifiserer deg som. Anonymkode: 3a2d4...4f0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå