AnonymBruker Skrevet 25. mars #121 Del Skrevet 25. mars En må ikke røre sammen kjønn og "gender". Mennesker har to kjønn, men det finnes noen få avvik. Avvikene er misdannelser, på lik linje med for mange eller for få tær. Eller hareskår for den saks skyld. Heldigvis kan leger rette opp mye av dette. Det er fælt for de det gjelder, men kan ikke tas til inntekt for noe i denne debatten. Heller ikke at det finnes mye rart i naturen kan gi grunnlag for at vi har flere kjønn blant mennesker. Ingen bestrider at reker er menn som unge og blir kvinner senere. Men det er reker, ikke mennesker. Dette med "gender" virker som et blindspor. En eller flere subjektive følelser og tanker skal gi en konklusjon om at man identifiserer seg et annet kjønn enn man har fått tildelt fra naturens side. Det er veldig uklare kriterier og hva er manne- og kvinnefølelser? Manne- og kvinnetanker? Det er (kjønns)diskriminerende alt sammen. Sist men ikke minst, identitet? Nå har vi kjempet for likestilling og mot kjønnsroller i samfunnet vårt. Her bygger de på gamle kjønnsroller fordi i de moderne kjønnsrollene så er det plass til og aksept for folk slik de er. Nå er det den enkeltes subjektive oppfatning at dette som skal legges til grunn. En kvinne som hater brystene sine får de fjernet på statens regning. Det tenker jeg er feil. Jeg identifiserer meg som og ønsker meg tynnere. Da hadde jeg vært lykkeligere også. Jeg er svært misfornøyd med muffinmagen. Da bør vel også jeg få gratis fettsuging før sommeren? Sport? De får ha egne konkurranser. Se boksekampene i kvinneklassene i OL. Jeg ble kvalm av å se personer født som menn banke kvinner og få gullmedalje for det. Det er en ikke ubetydelig del barn og unge som får slik behandling. Det er spesielt at man kan ødelegge kroppens reproduktive organer før man kan stemme ved valg, gå på byen, kjøre bil eller stifte gjeld. Jeg er veldig skeptisk til alt dette. Men når det er sagt, så skal man heller ikke tråkke på folk som sliter og ikke har det bra. Men det går en klar grense. Fullskjegg og miniskjørt som såvidt dekker ballene er helt ok for meg. Men jeg vil ikke være med på leken og kalle deg kvinne. You do you, but let me be? Anonymkode: cbbee...2f1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polyester Skrevet 25. mars #122 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis hun ikke har prostata, da er hun kvinne Anonymkode: 3670a...6b2 Så da er det ikke lenger sånn at kun de som er født med livmor er kvinner? Det finnes et stort mangfold i naturen, jeg skjønner ikke hvorfor det skal tegnes så strenge linjer og grenser når det naturlig ikke er sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polyester Skrevet 25. mars #123 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Dere som elsker hen,cis,de, dem.... Dere vrir og vender på all fakta. Dere bare må kverulere. Jeg er kvinne og jeg skal ikke måtte kjempe mot en mann som ønsker å være kvinne for å beholde min "tittel" som kvinne! Anonymkode: 3670a...6b2 Ingen som tar fra deg ordet kvinne eller retten til å kalle deg det. Hvorfor har du det inntrykket? 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #124 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): En må ikke røre sammen kjønn og "gender". Mennesker har to kjønn, men det finnes noen få avvik. Avvikene er misdannelser, på lik linje med for mange eller for få tær. Eller hareskår for den saks skyld. Heldigvis kan leger rette opp mye av dette. Det er fælt for de det gjelder, men kan ikke tas til inntekt for noe i denne debatten. Heller ikke at det finnes mye rart i naturen kan gi grunnlag for at vi har flere kjønn blant mennesker. Ingen bestrider at reker er menn som unge og blir kvinner senere. Men det er reker, ikke mennesker. Dette med "gender" virker som et blindspor. En eller flere subjektive følelser og tanker skal gi en konklusjon om at man identifiserer seg et annet kjønn enn man har fått tildelt fra naturens side. Det er veldig uklare kriterier og hva er manne- og kvinnefølelser? Manne- og kvinnetanker? Det er (kjønns)diskriminerende alt sammen. Sist men ikke minst, identitet? Nå har vi kjempet for likestilling og mot kjønnsroller i samfunnet vårt. Her bygger de på gamle kjønnsroller fordi i de moderne kjønnsrollene så er det plass til og aksept for folk slik de er. Nå er det den enkeltes subjektive oppfatning at dette som skal legges til grunn. En kvinne som hater brystene sine får de fjernet på statens regning. Det tenker jeg er feil. Jeg identifiserer meg som og ønsker meg tynnere. Da hadde jeg vært lykkeligere også. Jeg er svært misfornøyd med muffinmagen. Da bør vel også jeg få gratis fettsuging før sommeren? Sport? De får ha egne konkurranser. Se boksekampene i kvinneklassene i OL. Jeg ble kvalm av å se personer født som menn banke kvinner og få gullmedalje for det. Det er en ikke ubetydelig del barn og unge som får slik behandling. Det er spesielt at man kan ødelegge kroppens reproduktive organer før man kan stemme ved valg, gå på byen, kjøre bil eller stifte gjeld. Jeg er veldig skeptisk til alt dette. Men når det er sagt, så skal man heller ikke tråkke på folk som sliter og ikke har det bra. Men det går en klar grense. Fullskjegg og miniskjørt som såvidt dekker ballene er helt ok for meg. Men jeg vil ikke være med på leken og kalle deg kvinne. You do you, but let me be? Anonymkode: cbbee...2f1 Folk som sliter= psykatri. Det er veldokumentert at de ikke sliter mindre etter kjønnskifte. Så svaret ligger i å få hjelp til å takle dette, ikke i kirurgi eller at man endrer språket. Man må også utvide forståelsen av hva som er en gutt og hva som er en jente. Å være en femi gutt er greit, å være en maskulin jente er greit. Det er store variasjoner, uten at det betyr at de ikke er innafor sitt eget kjønn. Anonymkode: 1b9a7...ed5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polyester Skrevet 25. mars #125 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Kjønn er ikke bare en privatsak. Det gjelder også for de som bytter juridisk kjønn. På mange måter er det et samfunnsspørsmål, fordi det medfører at biologiske menn kan få tilgang til kvinnegarderober, de kan få jobb på krisesentre for kvinner, være den "kvinnelige" legen som undersøker voldtektsofferet og "politidamen" som snakker med kvinnen som utsettes for vold av sin mann. Biologiske kvinner bør fortsatt sikres retten til å følges opp av biologiske kvinner når de er utsatt for vold og overgrep fra menn. Slik har det vært og slik bør det fortsatt være. I tillegg er det selvfølgelig et problem ved soning i fengsel. Én transkvinne kan være nok til at en hel avdeling med kvinner føler seg utrygge. Og da snakker jeg om reell utrygghet og ikke krenkelse av "safe space". Jeg tror ikke biologiske menn forstår hvor redde kvinner kan være for menn. Eller hvor farlige menn kan være for kvinner. Personlig skulle jeg heller ønske at transkjønnede kunne bli akseptert som det de er, nemlig transkjønnede, og at de selv også sluttet å skamme seg over å være det. Da hadde vi sluppet alle disse problemene. Anonymkode: e7438...5b8 Er det ikke påfallende da at selv hvor redde noen kvinner er for menn, spesielt i andre land som i USA, så velger fortsatt transkvinner å leve ut sitt liv som kvinne. De velger det selv hvor farlig det er og selv om de er enda mer utsatt for trakassering, hat og drap. De velger det ikke på trass eller fordi de bare finner på at de skal det uten grunn, men på tross av alle farene det bærer med seg. Hvorfor skulle noen valgt det hvis det fantes en annen måte å leve på? Jeg synes transkvinner er mer kvinner enn oss som er cis, de er rene kvinner som velger det selv, for overlevelse og fordi det er det eneste rette. De er ikke født inn i det slik som resten av oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #126 Del Skrevet 25. mars Mennesker har 2 armer, 2 ben, 10 fingre, og 10 tær. At noen blir født med missdannelser som gjør at de har flere, eller færre av disse ekstremitetene gjør ikke om på det faktum at dette er hva som kjennetegner mennesket, eller at folk med missdannelser kan klassifiseres som en annen art enn mennesker. På samme måte så gjør ikke at man blir født med missdanneler i kjønnsorgan, eller kromosomer en til et tredje kjønn, eller motbeviser tokjønnsmodellen. Akkurat som at folk med downs fremdeles er mennesker selv om de har forskjellig antall kromosoner enn det som kjennetegner mennesker. Dessuten er dette bare et vikarierende argument siden den store majoriteten av de som kaller seg transer ikke har noe slike missdannelser. Anonymkode: 70bd6...0f1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #127 Del Skrevet 25. mars Som alltid, har jeg bare et spørsmål til TS, har du virkelig ikke andre problemer i livet, enn å tenke på det? Alle fostere starter som kvinelige, jeg håper du vet det. I en process som foregår over tid, og stegvis, blir fostere enten kvinnelige eller manlige. Dette er en avansert process der ganske mye som kan gå galt, påvirket av både genetikk og hormoner i livmor. Så pass at vi nå er kjent med ikke mindre enn 18 (!) forskjellige variasjoner av kjønnsutvikling som ikke har gått helt etter planen, såkalte intersex variasjoner. Vi nå også vet at så mange som oppunder 2 % av levendefødte har en interkjønntilstand, og det varierer veldig geografisk/genetisk. Det er noen slekter som har veldig mye mer. Men følger man dette anslaget, er det rundt 100 000 personer med variasjon i kroppslig kjønnsutvikling i Norge. Hvor definerer du disse, i så fall? Hundre tusen mennersker er 4 stappfulle Telenor-konsertarenaer. Anonymkode: 4aa12...98b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #128 Del Skrevet 25. mars Polyester skrev (20 minutter siden): Er det ikke påfallende da at selv hvor redde noen kvinner er for menn, spesielt i andre land som i USA, så velger fortsatt transkvinner å leve ut sitt liv som kvinne. De velger det selv hvor farlig det er og selv om de er enda mer utsatt for trakassering, hat og drap. De velger det ikke på trass eller fordi de bare finner på at de skal det uten grunn, men på tross av alle farene det bærer med seg. Hvorfor skulle noen valgt det hvis det fantes en annen måte å leve på? Jeg synes transkvinner er mer kvinner enn oss som er cis, de er rene kvinner som velger det selv, for overlevelse og fordi det er det eneste rette. De er ikke født inn i det slik som resten av oss. Jeg er ikke cis, og selvfølgelig er ikke en biologisk mann mer "kvinne" enn meg. Mennesker med adamseple, penis, testikler og skjegg er ikke "rene kvinner". Jeg forstår at du gjør alt for å fremstå politisk korrekt, men dette var litt overdrevet, synes du ikke? Anonymkode: e4f3b...a72 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #129 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Som alltid, har jeg bare et spørsmål til TS, har du virkelig ikke andre problemer i livet, enn å tenke på det? Alle fostere starter som kvinelige, jeg håper du vet det. I en process som foregår over tid, og stegvis, blir fostere enten kvinnelige eller manlige. Dette er en avansert process der ganske mye som kan gå galt, påvirket av både genetikk og hormoner i livmor. Så pass at vi nå er kjent med ikke mindre enn 18 (!) forskjellige variasjoner av kjønnsutvikling som ikke har gått helt etter planen, såkalte intersex variasjoner. Vi nå også vet at så mange som oppunder 2 % av levendefødte har en interkjønntilstand, og det varierer veldig geografisk/genetisk. Det er noen slekter som har veldig mye mer. Men følger man dette anslaget, er det rundt 100 000 personer med variasjon i kroppslig kjønnsutvikling i Norge. Hvor definerer du disse, i så fall? Hundre tusen mennersker er 4 stappfulle Telenor-konsertarenaer. Anonymkode: 4aa12...98b Jepp. Alle fostre starter som kvinner. Så blir noen av dem menn, og noen forblir kvinner. To kjønn. Kvinner og menn. Ikke noen tredje, tjuefjerde eller førtiåttende kjønn som er noe annet enn kvinne eller mann. Anonymkode: e4f3b...a72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #130 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Mennesker har 2 armer, 2 ben, 10 fingre, og 10 tær. At noen blir født med missdannelser som gjør at de har flere, eller færre av disse ekstremitetene gjør ikke om på det faktum at dette er hva som kjennetegner mennesket, eller at folk med missdannelser kan klassifiseres som en annen art enn mennesker. På samme måte så gjør ikke at man blir født med missdanneler i kjønnsorgan, eller kromosomer en til et tredje kjønn, eller motbeviser tokjønnsmodellen. Akkurat som at folk med downs fremdeles er mennesker selv om de har forskjellig antall kromosoner enn det som kjennetegner mennesker. Dessuten er dette bare et vikarierende argument siden den store majoriteten av de som kaller seg transer ikke har noe slike missdannelser. Anonymkode: 70bd6...0f1 Nettopp din argument kan jo brukes med nøyaktig motsatt konklusjon - det er fordi din konklusjon er ikke direkte logisk fra argumentet. Se her. Mennesker har 2 armer, 2 ben, 10 fingre, og 10 tær. At noen blir født med missdannelser som gjør at de har flere, eller færre av disse ekstremitetene gjør ikke om på det faktum at dette er hva som kjennetegner mennesket, eller at folk med missdannelser kan klassifiseres som en annen art enn mennesker. Men har du 11 tær, ingen vil tvinge deg til å definere deg selv som et NORMALT menneske, som alle andre, med 10 tær. Nei, de fleste vil fulle akseptere at du har ekstra utfordringer som andre ikke har, f.eks. med å finne sko som passer. Anonymkode: 4aa12...98b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #131 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): At du dikter opp historie om transperson som dreper kvinner på en øde øy illustrerer at det finnes bare to kjønn? Hvordan? Anonymkode: e5e6b...359 Hva snakker du om? Ingen som dreper noen. Illustrasjonen handler om kvinners evne til å reprodusere. Kvinner kan bli gravide. Det kan ikke menn, eller transkvinner. Anonymkode: 6d3b6...26d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #132 Del Skrevet 25. mars Polyester skrev (4 timer siden): Har noen sagt at transpersoner endrer biologisk kjønn da? Nei. Men mange transmenn omtaler seg som menn. Og transkvinner omtaler seg som kvinner. Noe som selvfølgelig er feil all den tid de ikke endrer biologisk kjønn. Anonymkode: 6d3b6...26d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polyester Skrevet 25. mars #133 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg er ikke cis, og selvfølgelig er ikke en biologisk mann mer "kvinne" enn meg. Mennesker med adamseple, penis, testikler og skjegg er ikke "rene kvinner". Jeg forstår at du gjør alt for å fremstå politisk korrekt, men dette var litt overdrevet, synes du ikke? Anonymkode: e4f3b...a72 Å, så du er trans? At du er cis er bare fakta hvis det er sånn at du identifiserer deg med det kjønnet du er biologisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
godfisk Skrevet 25. mars #134 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (16 timer siden): Tenk så utrolig viktig og så utrolig mye dette betyr for de (ekstremt få) personene det gjelder. Likevel må folk lage kvalme bare for å være tverr. Det har jo for pokker ikke noe å si for meg om en person ønsker å være mann, kvinne, marsvin eller mikrobølgeovn! Live and let live ass❤️ Anonymkode: a514b...612 Dette. Jeg vet hvilket kjønn jeg er, og om en og annen jeg kjenner sier at de har fått nytt navn og nytt pronomen, så klarer jeg å legge om hvordan jeg snakker til eller om dem. Ellers har jeg jo ingenting med det. Kardemommebyloven, folkens ❤️ 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #135 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jepp. Alle fostre starter som kvinner. Så blir noen av dem menn, og noen forblir kvinner. To kjønn. Kvinner og menn. Ikke noen tredje, tjuefjerde eller førtiåttende kjønn som er noe annet enn kvinne eller mann. Anonymkode: e4f3b...a72 Her er alle definisjoner av intersex - https://interactadvocates.org/intersex-definitions/ Jeg ønsker i så fall at du går gjennom alle, en etter en, og plasserer de enten i KVINNE eller MANN gruppe, og med din argumentasjon, og kommer tilbake til meg. Hvis det blir for omfattende hjemmelekse, ta disse 10: Hyperandrogenism (xx kromosom men produserer høye doser testosteron, har ikke pupper) Hypogonadism (produserer verken estrogen eller testosteron uansett kromosomer, går ikke gjennom pubertet jo mindre medisinert) Isolated 17,20-lyase deficiency (ILD) - ikke fult XY kromosomer men heller ikke XX, mer som en slags XI (skadet Y). Har ikke typiske manlige kjønnoganer, testikler inne, går ikke gjennom pubertet jo mindre medisinert. Klinefelter Syndrome - XXY kromosomer - kan produsere både testosteron og østrogen, kan både produsere sæd og utvikle pupper, kan være veldig høie. Type 1 LCH - født med vagina og testikler inne. Som oftest blir identifisert som kvinner helt til de kommer i pubertet og utvikler seg på den manlige typen Mosaicism - kommer til å ha celler fra to (eller flere) individer i kroppen, så kan ha både XX og XY kromosomer i forskjellige procent. Igjen, disse kan i puberteten begynne å utvikle andre kjønns egenskap enn kjønnet de fikk ved fødselen. Turner Syndrome er en av variasjoner her. Persistent Müllerian Duct Syndrome (PMDS) - personer er helige eiere av "full pakke", penis, testikler, uterus, fallopian tubes, og vagina. Dette er personer med XY kromosomer men der "forvanglingen" til XY har aldri egentlig startet/ble fullført, og de utvikler seg på XX-typen. Disse vet ofte ikke om kjønnsproblemer helt frem til de, som gutter, begynner å blø (får mensen) i puberteten. Høyst genetisk tilstand - https://en.wikipedia.org/wiki/Persistent_Müllerian_duct_syndrome Swyer Syndrome - født med XY kromosomer og vagina, ingen testikler, ingen penis. Kan menstruere men ikke ovulere. XXYY Syndrome - er nettopp det, noen har fått ekstra kopier av både X og Y, bare for gøy. Igjen, dette er ofte blir antatt gutter ved fødsel, men i puberteten utvikler pupper og produserer ikke testosteron. Estrogen Insensitivity Syndrome (EIS) - denne kan være hos personer både med XY og XX. Og resulterer i at puberteten går galt eller ikke går i det hele tatt. Jenter kan få hårvekst og sjegg i puberteten, gutter kan få pupper. De la Chapelle Syndrome - personer med XX kromosomer men født med penis og testikler (også utenfor). Igjen, disse vil først i puberteten fine ut at noe ikke er helt som det skal, da de får pupper og utvikelr ikke like store penis og tekstikler som andre gutter. Anonymkode: 4aa12...98b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #136 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Her er alle definisjoner av intersex - https://interactadvocates.org/intersex-definitions/ Jeg ønsker i så fall at du går gjennom alle, en etter en, og plasserer de enten i KVINNE eller MANN gruppe, og med din argumentasjon, og kommer tilbake til meg. Hvis det blir for omfattende hjemmelekse, ta disse 10: Hyperandrogenism (xx kromosom men produserer høye doser testosteron, har ikke pupper) Hypogonadism (produserer verken estrogen eller testosteron uansett kromosomer, går ikke gjennom pubertet jo mindre medisinert) Isolated 17,20-lyase deficiency (ILD) - ikke fult XY kromosomer men heller ikke XX, mer som en slags XI (skadet Y). Har ikke typiske manlige kjønnoganer, testikler inne, går ikke gjennom pubertet jo mindre medisinert. Klinefelter Syndrome - XXY kromosomer - kan produsere både testosteron og østrogen, kan både produsere sæd og utvikle pupper, kan være veldig høie. Type 1 LCH - født med vagina og testikler inne. Som oftest blir identifisert som kvinner helt til de kommer i pubertet og utvikler seg på den manlige typen Mosaicism - kommer til å ha celler fra to (eller flere) individer i kroppen, så kan ha både XX og XY kromosomer i forskjellige procent. Igjen, disse kan i puberteten begynne å utvikle andre kjønns egenskap enn kjønnet de fikk ved fødselen. Turner Syndrome er en av variasjoner her. Persistent Müllerian Duct Syndrome (PMDS) - personer er helige eiere av "full pakke", penis, testikler, uterus, fallopian tubes, og vagina. Dette er personer med XY kromosomer men der "forvanglingen" til XY har aldri egentlig startet/ble fullført, og de utvikler seg på XX-typen. Disse vet ofte ikke om kjønnsproblemer helt frem til de, som gutter, begynner å blø (får mensen) i puberteten. Høyst genetisk tilstand - https://en.wikipedia.org/wiki/Persistent_Müllerian_duct_syndrome Swyer Syndrome - født med XY kromosomer og vagina, ingen testikler, ingen penis. Kan menstruere men ikke ovulere. XXYY Syndrome - er nettopp det, noen har fått ekstra kopier av både X og Y, bare for gøy. Igjen, dette er ofte blir antatt gutter ved fødsel, men i puberteten utvikler pupper og produserer ikke testosteron. Estrogen Insensitivity Syndrome (EIS) - denne kan være hos personer både med XY og XX. Og resulterer i at puberteten går galt eller ikke går i det hele tatt. Jenter kan få hårvekst og sjegg i puberteten, gutter kan få pupper. De la Chapelle Syndrome - personer med XX kromosomer men født med penis og testikler (også utenfor). Igjen, disse vil først i puberteten fine ut at noe ikke er helt som det skal, da de får pupper og utvikelr ikke like store penis og tekstikler som andre gutter. Anonymkode: 4aa12...98b Syndrom, ja. En sykdom. Anonymkode: e4f3b...a72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #137 Del Skrevet 25. mars Polyester skrev (1 time siden): Å, så du er trans? At du er cis er bare fakta hvis det er sånn at du identifiserer deg med det kjønnet du er biologisk. Jeg er verken trans eller cis. Jeg er kvinne. Lev med det. Anonymkode: e4f3b...a72 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polyester Skrevet 25. mars #138 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er verken trans eller cis. Jeg er kvinne. Lev med det. Anonymkode: e4f3b...a72 Jo du er en av delene uansett om du vil eller ikke, det er ikke opp til deg, det er bare sånn virkeligheten fungerer. Forresten så mener jeg det jeg sier om transkvinner. De tar aktive valg i å være kvinner og å leve ut det kvinnelige. De er ikke passive som oss cis-folk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #139 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Syndrom, ja. En sykdom. Anonymkode: e4f3b...a72 Syndrom og sykdom er ikke det samme. Anonymkode: 3c816...92d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #140 Del Skrevet 25. mars Polyester skrev (6 minutter siden): Jo du er en av delene uansett om du vil eller ikke, det er ikke opp til deg, det er bare sånn virkeligheten fungerer. Forresten så mener jeg det jeg sier om transkvinner. De tar aktive valg i å være kvinner og å leve ut det kvinnelige. De er ikke passive som oss cis-folk. Dette er ofte gutter, som har blitt utsatt for overgrep eller omsorgssvikt, som rømmer fra seg selv og virkeligheten. man ser gang på gang at de klikker og er voldelig mot cis kvinner, begår skoleskytinger eller begår selvmord. Det er langt flere posører enn genuine trans kvinner. Dessverre er det et fåtall som er som Espen Pirelli Benestad. Anonymkode: 8df89...ad8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå