Gå til innhold

Det finnes bare to kjønn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nei, for det er artikler ukentlig om folk som krenkes av kvinne/mann begrepet, vi ha endret navn på alt mulig, folk som vil være firethem i stedet for fireman osv osv. 

Anonymkode: 1b9a7...ed5

Dette er jo ikke en debatt om transpersoner, men om yrkestitler burde være mer kjønnsnøytrale ettersom arbeidere nå i de fleste yrker både er kvinner og menn. 

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jo, problemet oppstår når de ber meg delta i det. Kutte fødekvinne som ord fordi det krenker dem feks. 

Anonymkode: bd35a...345

Så du føler deg krenket om du må bruke et nytt ord for å omtale et yrke? Hvorfor? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jo, problemet oppstår når de ber meg delta i det. Kutte fødekvinne som ord fordi det krenker dem feks. 

Anonymkode: bd35a...345

Når blir du kalt for «fødekvinne», og når kaller du andre for det? Det høres like oppkonstruert ut som jordfar eller brannperson. Forresten: Brannkonstabel, brannfolk, det sier vi jo, så du må irritere deg over ett eller annet engelsktalende menneske som har funnet på, «firethem»? Slutt å les om dem. Logg deg av TikTok. Problem løst. 

Anonymkode: 16e83...c52

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Fordi folk lager til så mye rart. 

Ja, som å lage slike innlegg som dette. Når jeg ser rare ting som ikke interesserer meg så trekker jeg bare på skuldrene og bruker ikke mer energi på det. Høres slitsomt ut å henge seg opp i slikt. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hva handler besettelsen av kjønn egentlig om? Det er så rart å henge seg opp i en så perifer sak som gjelder så få. Ok, så mener du det bare er to kjønn, mens andre ikke er enige med deg. Det kan man leve helt fint med, den uenigheten der.

Anonymkode: 5d2cc...dd0

Men man driver med vranglære. Hvis noen sier at en fisk er en hund så må jo noen si til de at det er det ikke.
 «Ok så mener du det bare er to kjønn mens andre ikke er enige med deg» , «ok så mener du en fisk ikke er en hund men andre ikke er enige med deg». Hva er isåfall det tredje kjønn- hvis det ikke er kvinne og ikke mann- hvor finnes dette tredje kjønnet?

Anonymkode: 12902...69f

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men man driver med vranglære. Hvis noen sier at en fisk er en hund så må jo noen si til de at det er det ikke.
 «Ok så mener du det bare er to kjønn mens andre ikke er enige med deg» , «ok så mener du en fisk ikke er en hund men andre ikke er enige med deg». Hva er isåfall det tredje kjønn- hvis det ikke er kvinne og ikke mann- hvor finnes dette tredje kjønnet?

Ja, men i dagens samfunn må jeg være cis-kvinne, for at Peder skal få overta «kvinne». Det er galskap.

• Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det finnes ikke kjente eksempler på harmafroditter blant mennesker, og sannsynligvis ikke hos noen andre pattedyr heller.

Uansett ville det da i så fall være snakk om et individ som var begge kjønn. Altså fortsatt bare to kjønn.

Anonymkode: 7cb48...fb2

Jeg har sett en gris som hadde både livmor og testikler.

Anonymkode: b6561...e92

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tenk så utrolig viktig og så utrolig mye dette betyr for de (ekstremt få) personene det gjelder. Likevel må folk lage kvalme bare for å være tverr. Det har jo for pokker ikke noe å si for meg om en person ønsker å være mann, kvinne, marsvin eller mikrobølgeovn! Live and let live ass❤️

Anonymkode: a514b...612

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, man må ikke påpeke alt man ikke forstår eller er uenig i. Poenget er jo hvorfor det er viktig for deg å definere hvilket kjønn fremmede har? Folk du ikke har møtt og ikke omgås. Behandler du kvinner og menn ulikt? Hvorfor angår det deg hvordan folk kler seg, hva slags kjønnsorganer de har eller hvem de velger som partner? Jeg for eksempel forstår ikke religiøse, og mener at de tar feil når tror på en gud. Men det er da ikke min oppgave å fortelle dem hva jeg mener, om de lever sitt til uten å skade noen?

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Om det er vranglære du er så himla opptatt av så har jeg et par religioner du kan ta for deg...Tror det er gaaaanske mange flere aktive der i verden. Men det er liksom mer stas å pirke på pride/legning/kjønn om dagen. Hvorfor det? Hva er egentlig  greia? Jeg tenker jo mitt om de som er så i overkant opptatt av dette egentlig...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genetisk kjønn, ja. Det er enten det ene eller det andre, eller en kombinasjon av de to. 

Kjønnsidentitet, nei. Her finnes det store variasjoner. Kjønnsinkongruens er også noe virkelig og dokumentert, dette gjelder for de som har en annen kjønnsidentitet enn sitt genetiske kjønn. Kjønnsinkongruens er også genetisk betinget.

Endret av Polyester
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ja, men i dagens samfunn må jeg være cis-kvinne, for at Peder skal få overta «kvinne». Det er galskap.

Du kan ikke velge om du er cis-kvinne eller ikke, det er fakta hvis det er sånn at du identifiserer deg med ditt biologiske kjønn. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det som er galskap er hvordan enkelte  prøver å late som transpersoner påvirker deres livskvalitet ved å være seg selv og leve sitt liv. De er så få at de fleste av oss ikke kjenner noen. Det er også noen som prøver å lage historier om at spesielt transkvinner er en trussel for kvinner. Det er en vrangforestilling da transpersoner blir oftere enn andre utsatt for vold og overgrep - av menn. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Helene1982 skrev (40 minutter siden):

Nei, man må ikke påpeke alt man ikke forstår eller er uenig i. Poenget er jo hvorfor det er viktig for deg å definere hvilket kjønn fremmede har? Folk du ikke har møtt og ikke omgås. Behandler du kvinner og menn ulikt? Hvorfor angår det deg hvordan folk kler seg, hva slags kjønnsorganer de har eller hvem de velger som partner? Jeg for eksempel forstår ikke religiøse, og mener at de tar feil når tror på en gud. Men det er da ikke min oppgave å fortelle dem hva jeg mener, om de lever sitt til uten å skade noen?

Men da kalles det en «tro». Hvis en strengt religiøs gruppe overtok Norge og sa at de som ikke er enig i at kvinner er underlagt mannen - og alt som står i Bibelen er sant- kommer i fengsel, hadde det vært ok? At det presenteres som fakta og alle som er uenige blir straffet?

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Om det er vranglære du er så himla opptatt av så har jeg et par religioner du kan ta for deg...Tror det er gaaaanske mange flere aktive der i verden. Men det er liksom mer stas å pirke på pride/legning/kjønn om dagen. Hvorfor det? Hva er egentlig  greia? Jeg tenker jo mitt om de som er så i overkant opptatt av dette egentlig...

Jeg er ikke i overkant opptatt av det. Men det er skummelt med at alle skal føye seg etter noen som har fått for seg noe. Da kan det skje med mye annet også. Ja er også uenig i at religioner får styre og at mennesker misbrukes i «guds navn». I Afghanistan hvor taliban bruker religion som en sannhet/ lov og kvinner har ingen rettigheter. Og det med woke kulturen blir nesten som en ny religion med nye regler og man skal tro på noe som ikke er fakta for å tekkes folk som krenkes av alt.

• Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Nei. 

Anonymkode: 62df0...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men da kalles det en «tro». Hvis en strengt religiøs gruppe overtok Norge og sa at de som ikke er enig i at kvinner er underlagt mannen - og alt som står i Bibelen er sant- kommer i fengsel, hadde det vært ok? At det presenteres som fakta og alle som er uenige blir straffet?

Dette er religiøse grupper og deres agenda. Ingen transpersoner kjemper for annet enn å være i fred og leve sitt liv med like rettigheter som alle andre. Det er jo de som sier "det er to kjønn" som mener at de har rett til å undertrykke andre og bestemme hvordan folk skal leve. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Gidavmeg skrev (1 time siden):

Hva med de som beviselig er født med både mannlig og kvinnelig kjønnsorgan? 

Hvor mange er dette? 2% i verden?

Anonymkode: 5b3bb...5d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg er ikke i overkant opptatt av det. Men det er skummelt med at alle skal føye seg etter noen som har fått for seg noe. Da kan det skje med mye annet også. Ja er også uenig i at religioner får styre og at mennesker misbrukes i «guds navn». I Afghanistan hvor taliban bruker religion som en sannhet/ lov og kvinner har ingen rettigheter. Og det med woke kulturen blir nesten som en ny religion med nye regler og man skal tro på noe som ikke er fakta for å tekkes folk som krenkes av alt.

Du forveksler hvem som bestemmer hvordan andre skal leve og de som er "woke" som ønsker at alle skal behandles rettferdig og ha like muligheter og rettigheter. De som mener de bør kunne bestemme over andres kjønnsidentitet er jo de som er som menn i Afghanistan som vil kontrollere kvinner. Kvinnene i afganistan som sier at de vil gå i vanlige klær eller kjøre bil, er som transpersoner som bare vil leve fritt og vanlig. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...