AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:33 #181 Del Skrevet onsdag kl 20:33 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Man kan diskutere dette til kuene kommer hjem, men til syvende sist så er det kun en ting som avgjør hvilken garderobe eller toalett du tilhører, og det er hva du har i buksa, samme hva du identifiserer deg som. Anonymkode: 3a2d4...4f0 👏🏻 Anonymkode: f6d74...958 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:45 #182 Del Skrevet torsdag kl 17:45 Polyester skrev (21 timer siden): Jo jeg sier at en kvinne er en person som identifiserer seg som en kvinne. Hvis du lurer på hva en person av biologisk kvinnelig kjønn er så er det de med kvinnelig biologi. Men ikke alle kvinner har kvinnelig biologi. Men da står du igjen med at kvinne ikke har noen som helst definisjon eller betydning. En kvinne er en person av hunkjønn, bortsett fra hvis hun identifiserer seg som mann. Og en mann, som ikke er biologisk kvinne, kan også være kvinne hvis han føler seg som en. Og videre fordrer det selvsagt spørsmålet: hvorfor av alle biologiske realiteter er det bare kjønn som kan omdefineres og endres? Hva med ting som alder, intellektuelle evner, etnisitet osv? Det er ikke en "gotcha," men et oppriktig spørsmål. Anonymkode: 7cb48...fb2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polyester Skrevet fredag kl 16:42 #183 Del Skrevet fredag kl 16:42 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Men da står du igjen med at kvinne ikke har noen som helst definisjon eller betydning. En kvinne er en person av hunkjønn, bortsett fra hvis hun identifiserer seg som mann. Og en mann, som ikke er biologisk kvinne, kan også være kvinne hvis han føler seg som en. Og videre fordrer det selvsagt spørsmålet: hvorfor av alle biologiske realiteter er det bare kjønn som kan omdefineres og endres? Hva med ting som alder, intellektuelle evner, etnisitet osv? Det er ikke en "gotcha," men et oppriktig spørsmål. Anonymkode: 7cb48...fb2 Jo, hva en kvinne er defineres av at hun identifiserer seg som en, det er ikke vanskeligere enn det Hva en kvinne er kulturelt og hvordan vi ser på femininitet i et kulturelt perspektiv er en annen samtale, men vi kan godt ha den hvis du vil. Femininitet er forskjellig forskjellige steder i verden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:03 #184 Del Skrevet fredag kl 18:03 Polyester skrev (1 time siden): Jo, hva en kvinne er defineres av at hun identifiserer seg som en, det er ikke vanskeligere enn det Hva en kvinne er kulturelt og hvordan vi ser på femininitet i et kulturelt perspektiv er en annen samtale, men vi kan godt ha den hvis du vil. Femininitet er forskjellig forskjellige steder i verden. Kjønnsroller er selvsagt et kulturelt fenomen. Kjønn er ikke. Du sier en kvinne er en som identifiserer seg som en. Men hva er det da helt konkret vedkommende identifiserer seg som? Anonymkode: 7cb48...fb2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polyester Skrevet fredag kl 19:39 #185 Del Skrevet fredag kl 19:39 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Kjønnsroller er selvsagt et kulturelt fenomen. Kjønn er ikke. Du sier en kvinne er en som identifiserer seg som en. Men hva er det da helt konkret vedkommende identifiserer seg som? Anonymkode: 7cb48...fb2 De definerer seg som, ønsker å bli oppfattet som og identifiserer seg med det den brede felles befolkningen anser som feminint og kvinnelig. Dette varierer fra kultur til kultur men felles er for eksempel langt hår. Jeg for eksempel ønsker å bli oppfattet kvinnelig så jeg har langt hår, bruker sminke, bruker feminine klær og oppfører meg som en kvinne. Hadde jeg ikke identifisert meg med kjønnet mitt så hadde jeg følt at disse tingene var rart å gjøre. Heldigvis slipper jeg det. Endret fredag kl 19:45 av Polyester Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå