AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:16 #21 Del Skrevet tirsdag kl 20:16 « sliter « med det samme, men har bare vent meg til meg, spiser sen middag. Må også ha noe før jeg legger meg, peanøtter er favoritten, men om jeg også vil ha noe søtt velger jeg stort sett proteinbar, pudding , propud Shake. Spiser ikke frokost, har ofte sen lunsj som første måltid, tror det er den frokost er dagens viktigste måltid myten ( som ble sannhet med dr. kellogs, helt utrolig markedsføring ) og den « det er det du spiser etter kl 18 du legger på deg av myten «, som liksom gjør det ulovlig med sen middag og kveldssnacks. Ja, og det at man ikke får sove om magen er full da, selvom halvparten av oss opplever det omvendt. Tror jeg spiser 80% av energiinntaket etter kl 18, det passer meg best og jeg har alltid vært slank. kan du utsette middagen til 21 og spise pasta / ostesmørbrød da? Er problemet at du spiser mye gjennom hele dagen, også kommer det på kvelden som en ekstra middag? Jeg spiser ofte middag kl 22. Anonymkode: 4ac31...d98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:17 #22 Del Skrevet tirsdag kl 20:17 AnonymBruker skrev (På 24.3.2025 den 23.59): Puss tennene grundig og bruk gjerne noe skyllemiddel med mye smak. Frister mindre med mat da. Anonymkode: 5e961...563 Skyllemiddel 😂 Anonymkode: 4ac31...d98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:19 #23 Del Skrevet tirsdag kl 20:19 AnonymBruker skrev (På 25.3.2025 den 10.01): Få deg en pulsklokke, så ser du at mat (tom sunn snacks) sent på kvelden gir dårligere søvnkvalitet. Det hjalp meg. Jeg var en som ikke fikk sove grunnet sult på kvelden, tror det hadde med vane å gjøre. Kroppen var vandt til å få mat på kvelden. Nå spiser jeg siste måltid i 18 tiden, sover som aldri før. Ikke like sugen lenger, også mindre sulten på morgenen når en ikke spiser sendt på kveld. Anonymkode: 4407c...434 Du om det . jeg våkner på natten og må spise ,hvis jeg i det hele tatt får sove 😅 Anonymkode: 4ac31...d98 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:21 #24 Del Skrevet tirsdag kl 20:21 Her funker det bra å spise en skål med frukt og bær , det metter også greit 🙂 Er jeg veldig sulten slenger jeg i noen mandler Anonymkode: af501...0d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:25 #25 Del Skrevet tirsdag kl 20:25 Spis et par knekkebrød. Det kan ikke skade. Bedre enn å våkne på natta og være sulten. Anonymkode: 57744...6b0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:20 #26 Del Skrevet tirsdag kl 21:20 Dette tror jeg er vane ts! Jeg trodde i tjueårene at jeg måtte ha frokost og spiste kl 05 for å rekke det før jobb. I tillegg spiste jeg hver 4t igjennom dagen, som fort ble 4+ måltider. På den måten gikk jeg sakte men sikkert opp i vekt. Etter flere år leste jeg om 16:8 fasting og kuttet ned til 3 måltid, siste måltid enten morgen eller kveld. Prøvde begge dele. Så lenge jeg var innstilt på å ikke spise mer, så gikk det greit. Var verst første dagene, men så ble det rutine. Slik som nå når jeg trenger å ned noen kg, så spiser jeg mye mindre enn normalt og det går bra. Det er ikke farlig å være sulten, det vet jeg. Og etter litt tid med rumling, så går det over. Slik som i dag passet det best med første måltid kl 10, og siste kl 16. Har kun drukket vann etter dette. Klokken er nå ca 23:20. Du burde prøve å se, er sikker på at du vil endre mening om dette om du prøver. Anonymkode: 6dee0...4a0 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:27 #27 Del Skrevet tirsdag kl 21:27 AnonymBruker skrev (På 24.3.2025 den 22.12): Hele dagen går fint. Spiser sunt. Men i ni-ti tiden blir jeg så sulten. Får lyst på pasta, ostesmørbrød og annen usunn mat. Legger jeg meg på tom mage får jeg ikke sove. Kroppen min har alltid vært mest sulten seint på kvelden. Jeg spiser nok til middag. Selv om middagen er sein, kommer suget før leggetid. Ikke på søtsaker eller chips. Bare mat. Anonymkode: 79ee6...a42 Har du forsøkt spise rett før du legger deg? Løsningen er sjelden å nekte å følge kroppens egen rytme. At vi i Norge har valgt å spise middag 18-20 er vårt valg. Mine foreldre spiste middag 16-17. Og mine besteforeldre spiste middag 12.00. I Spania spiser de fra 21 og utover. Flytt måltidene dine så rytmen blir korrekt. At det er tider på døgnet som er mer eller mindre usunne for måltider er uansett det reneste vås og overtro. Anonymkode: 52590...1fd 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:38 #28 Del Skrevet tirsdag kl 21:38 Hva består måltidene dine av i løpet av dagen, TS? Er det mye brødmat? Anonymkode: 83062...d65 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 09:03 #29 Del Skrevet onsdag kl 09:03 Jeg sparer opp kalorier til en liten proteinbombe på slutten. Lager en dessert av frosne jordbær, proteinmelk, og vanilje proteinpulver sånn i 20-21 tiden. Da er jeg mett, men ikke for mett når jeg legger meg… Anonymkode: 56e3e...5d6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet onsdag kl 09:14 #30 Del Skrevet onsdag kl 09:14 Spis hver 3/4 time så blir det nok bedre. Siste måltid kan godt være 1-2 t før leggetid. Spis feks: 0730 frokost 1130 Lunsj 1400 mellommåltid 1630 middag 1900 mellom måltid 2130 kveldsmat. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:00 #31 Del Skrevet onsdag kl 15:00 tussi84 skrev (5 timer siden): Spis hver 3/4 time så blir det nok bedre. Siste måltid kan godt være 1-2 t før leggetid. Spis feks: 0730 frokost 1130 Lunsj 1400 mellommåltid 1630 middag 1900 mellom måltid 2130 kveldsmat. 1 Dette er unødvendig mange måltider ila en dag. Anonymkode: 5cb68...19c 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:13 #32 Del Skrevet torsdag kl 08:13 Jeg har det på samme måte, men jeg velger å forskyve måltider, jeg jobber kveldsvakt nesten hver kveld. Jeg står opp i 9-10 tiden er ikke sulten da, drar å trener, går langrenn e.l før jobb, kan spise en banan på veien til trening, ellers blir det en stor porsjon havregrøt med bær i 12-14 tiden. Så drar jeg på jobb, spiser kanskje en banan e.l i 17 tiden, så spiser jeg medbrakt middagsmat i 19-19.30 tiden. Når jeg kommer hjem i 22.45 tiden mååå jeg uansett ha noe, og velger da ofte en proteinbar. Jeg har bare gitt opp å ikke spise på kveldstid, det er da jeg er sulten, aldri sulten før kl 12. Men jeg tenker at så lenge kaloriene til sammen ikke blir for mye i løpet av dagen så spiser jeg når jeg har lyst, sover like bra uansett. Anonymkode: 92748...f85 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:37 #33 Del Skrevet torsdag kl 08:37 Jeg har hatt samme problem, og jeg tror det er en vanesak. Men jeg har klart å komme over det nå. Det er ganske psykisk. Jeg løser det med å spise en stor middag og avslutte med dessert (frukt/yoghurt naturell med bær, f.eks.). Dette er kl 18 ca. Barnet mitt sovner ca kl 20, og da lager jeg meg alltid en kopp yogi te. Så passer jeg på å ha noe å gjøre (f.eks. file/lakke negler om jeg ser på tv). Og så prøver jeg å legge meg før sulten kommer, så i starten la jeg meg ganske tidlig. F.eks. pussa jeg tenner og tok en dusj kl 21. Men etterhvert blir det en vanesak, når kroppen venner seg til å ikke spise så seint. Men! På fredager har jeg alltid noe kos etter at barnet har lagt seg. Grønnsaker og dip eller ost og kjeks, som regel. Av og til på lørdager også. Dette gjør det mye lettere å ikke spise de andre kveldene. At jeg har noe å glede meg til. Anonymkode: 48305...a9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:49 #34 Del Skrevet torsdag kl 08:49 Akkurat det du beskriver er faktisk min motivasjon til å legge meg tidlig😊 Ellers tar jeg gjerne en banan på kvelden. Jeg dropper frokost og spiser lunsj, middag og kveldsmat. Men det er fordi vi spiser middag ca 16.30. Vil ikke spise middag så sent. Anonymkode: c872a...196 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 13:24 #35 Del Skrevet torsdag kl 13:24 2 ting. 1. Du spiser nok for mye karbohydrater og for lite næringsrik mat. Da blir du fysen. Prøv heller å spise mer animalsk tidligere på dagen. Når kroppen får næringen den trenger så blir du ikke fysen. 2. Du blir sulten til de tidene du er vant med å spise. Folk som faster over flere dager blir fortsatt sultne på de tidspunktene de er vant med å spise. Så du må bryte denne vanen. Anonymkode: ee964...b70 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:13 #36 Del Skrevet torsdag kl 17:13 Jeg har samme problem dersom jeg ikke spiser meg mett under middagen. Løsningen for meg, er å rett og slett spise før jeg legger meg de kveldene jeg er sulten. Det går helt fint. Siden januar har jeg gått ned 5 % av min kroppsvekt (som ikke er så mye, siden jeg er var og er innenfor normalvekt). En annen løsning for meg er mye fysisk aktivitet, slik at jeg blir trøtt og sovner før jeg blir sulten. Det er ikke noe som gjør at smeltet ost er mer fetende enn ost som ikke er smeltet. Ville tatt meg en toast med god samvittighet hvis jeg var deg. Husk at det er viktig å ikke være for streng, du skal jo ha en livsstil som du klarer å fortsette med slik at du holder vekten når du er ferdig med å slanke deg. Anonymkode: f1b6a...6d7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:54 #37 Del Skrevet torsdag kl 19:54 Jeg er og har alltid vært normalvektig. Og har alltid vært mest sulten på kvelden. De siste månedene har jeg gått ned 2 kg (så har nå BMI på ca 20), og jeg spiser fortsatt på kvelden. Min rytme er sånn: Frokost kl 7: Kaffe og vann, ingen mat (evt banan før lunsj) Lunsj kl 11.30 Middag kl 15.30 Kveldsmat kl 19.30 Jeg passer bare på hva jeg spiser, så fungerer dette veldig bra. Anonymkode: 70e43...b89 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå