AnonymBruker Skrevet 24. mars #1 Del Skrevet 24. mars Hele dagen går fint. Spiser sunt. Men i ni-ti tiden blir jeg så sulten. Får lyst på pasta, ostesmørbrød og annen usunn mat. Legger jeg meg på tom mage får jeg ikke sove. Kroppen min har alltid vært mest sulten seint på kvelden. Jeg spiser nok til middag. Selv om middagen er sein, kommer suget før leggetid. Ikke på søtsaker eller chips. Bare mat. Anonymkode: 79ee6...a42 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenobia Skrevet 24. mars #2 Del Skrevet 24. mars Har hatt det (og har det av og til) på samme måte. Det som hjelper meg, er å drikke te. Yogi eller pukka. Ikke alle virker like bra. Suget roer seg. Når jeg velger te, roer det seg etter ca. 20 min. Trikset er å stå imot, og velge te istedenfor å mekke meg mat. 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #3 Del Skrevet 24. mars Zenobia skrev (24 minutter siden): Har hatt det (og har det av og til) på samme måte. Det som hjelper meg, er å drikke te. Yogi eller pukka. Ikke alle virker like bra. Suget roer seg. Når jeg velger te, roer det seg etter ca. 20 min. Trikset er å stå imot, og velge te istedenfor å mekke meg mat. Takk. Det hørtes ut som et godt råd. Men lettere sagt enn gjort😉 Anonymkode: 79ee6...a42 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #4 Del Skrevet 24. mars Sliter med det samme selv. Det er ingen lette løsninger. Det viktigste er å gjøre noe! Distraher deg selv! Det andre jeg gjør er at det meste annet er bedre enn snacks/usunn mat. Ty heller til alt annet. Jeg har begynt med babygulrøtter. Selv om det er snacks jeg har lyst på er det oftest bare NOE jeg har lyst til å putte i munn 🙄 Anonymkode: 37eaf...bc8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #5 Del Skrevet 24. mars Spiser du nok fiber, proteiner og fett ? Anonymkode: e50ef...ec2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #6 Del Skrevet 24. mars Puss tennene grundig og bruk gjerne noe skyllemiddel med mye smak. Frister mindre med mat da. Anonymkode: 5e961...563 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #7 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Spiser du nok fiber, proteiner og fett ? Anonymkode: e50ef...ec2 Ja. Lager all mat fra bunnen av med sunne råvarer. Men på kveld får jeg lyst på smeltet ost typ’mat. Kunne spist all maten på kveld om jeg fikk velge. Anonymkode: 79ee6...a42 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 24. mars #8 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja. Lager all mat fra bunnen av med sunne råvarer. Men på kveld får jeg lyst på smeltet ost typ’mat. Kunne spist all maten på kveld om jeg fikk velge. Anonymkode: 79ee6...a42 har samme problem, dessverre. Kan nesten gå uten mat hele dagen men når kvelden kommer.. i tillegg, kan jeg ikke sove hvis jeg er sulten... Kansje det ville hjelpe å spise kveldsmat så sent som mulig. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #9 Del Skrevet 24. mars Spis senere. Jeg har det på samme måte. Tar jeg middagen kl. 20-21 så slipper jeg dette, for da er jeg fortsatt mett når jeg legger meg (bruker å legge meg i 00-01 tiden). Anonymkode: 2608d...72c 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #10 Del Skrevet 25. mars NatNat skrev (7 timer siden): har samme problem, dessverre. Kan nesten gå uten mat hele dagen men når kvelden kommer.. i tillegg, kan jeg ikke sove hvis jeg er sulten... Kansje det ville hjelpe å spise kveldsmat så sent som mulig. Men da er jo problemet kanskje nettopp at du ikke har spist nok resten av dagen? Da er det jo ikke rart at kroppen gir beskjed om at NÅ må det skjes noe, når kvelden kommer. Og da vil den ha energi, ergo fett og raske karbohydrater. Anonymkode: c8614...e96 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #11 Del Skrevet 25. mars Da har du ikke spist nok i løpet av dagen. Så enkelt er det faktisk. Anonymkode: 899f6...7ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #12 Del Skrevet 25. mars Spis alle måltid senere. Jeg spiser første i 12-13 tiden og siste 20-21 Anonymkode: b1049...945 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #13 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da har du ikke spist nok i løpet av dagen. Så enkelt er det faktisk. Anonymkode: 899f6...7ff Det er faktisk ikke en sammenheng. Spiser regelmessig på dag. Selv en mettende middag i 17-18 tiden og solid lunsj før det vil gjøre med sulten før jeg legger meg. Utrolig irriterende. Anonymkode: 79ee6...a42 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #14 Del Skrevet 25. mars Drikker du nok ila dagen? Noen ganger misforstås tørste som sult/fysen... Blir jeg sulten før kvelden drikker jeg vann med kullsyre. Anonymkode: 65a18...523 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #15 Del Skrevet 25. mars Spis middag på kvelden? Ellers er det bare å legge seg sulten da. Noen netter med dårlig søvn blir det kanskje. Men det går seg til. Kroppen blir vandt til det. Er ikke farlig å være sulten. Anonymkode: f5551...6f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 25. mars #16 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Men da er jo problemet kanskje nettopp at du ikke har spist nok resten av dagen? Da er det jo ikke rart at kroppen gir beskjed om at NÅ må det skjes noe, når kvelden kommer. Og da vil den ha energi, ergo fett og raske karbohydrater. Anonymkode: c8614...e96 nei, dessverre, det kommer, uansett hva jeg spiser på dagstid.. Jeg må bare ha noe å spise.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 25. mars #17 Del Skrevet 25. mars Hva med å faktisk spise? Gresk Yoghurt med vaniljesmak, med litt blåbær, banan og noen nøtter? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #18 Del Skrevet 25. mars Få deg en pulsklokke, så ser du at mat (tom sunn snacks) sent på kvelden gir dårligere søvnkvalitet. Det hjalp meg. Jeg var en som ikke fikk sove grunnet sult på kvelden, tror det hadde med vane å gjøre. Kroppen var vandt til å få mat på kvelden. Nå spiser jeg siste måltid i 18 tiden, sover som aldri før. Ikke like sugen lenger, også mindre sulten på morgenen når en ikke spiser sendt på kveld. Anonymkode: 4407c...434 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #19 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ja. Lager all mat fra bunnen av med sunne råvarer. Men på kveld får jeg lyst på smeltet ost typ’mat. Kunne spist all maten på kveld om jeg fikk velge. Anonymkode: 79ee6...a42 Hvorfor gjør du ikke det da? Altså, spiser senere middag? Problem solved. Anonymkode: d0646...de8 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #20 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hele dagen går fint. Spiser sunt. Men i ni-ti tiden blir jeg så sulten. Får lyst på pasta, ostesmørbrød og annen usunn mat. Legger jeg meg på tom mage får jeg ikke sove. Kroppen min har alltid vært mest sulten seint på kvelden. Jeg spiser nok til middag. Selv om middagen er sein, kommer suget før leggetid. Ikke på søtsaker eller chips. Bare mat. Anonymkode: 79ee6...a42 Hei, du er tvillingen min. Sliter med det samme, og smeltet ost overgår alt annet. Veldig ubehagelig å tenke på at jeg stapper i meg fjøsfett hver kveld, ikke rart jeg ikke går ned i vekt. Kan tenke hele dagen at NÅ skal det bli slutt på dette, men når kvelden kommer er det som om all fornuft blåser bort. Det hjelper overhodet ikke å spise epler eller annet sunt i stedet, det blir i så fall bare i tillegg. Det må en hestekur til for å snu dette, jeg er jo aldri sulten om morgenen, og det er jo ikke så rart. Det er en helt dustete uvane som har satt seg så inn i hampen, det kommer til å bli en prøvelse å snu dette, men jeg må jo prøve. «I morgon, i morgon, men ikkje i dag»... Anonymkode: 42ec5...eec 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå