AnonymBruker Skrevet 24. mars #1 Del Skrevet 24. mars Finnes det en bachelor hvor man ikke trenger realfagspoeng og det ikke er alt for høyt snitt å komme inn. Samtidig som man tjener godt (700/800 og oppover). Ikke turnus. Gjerne hjemmekontor og fleksibel arbeidstid OG det er lett å få jobb i mellomstore byer? Finnes det? Anonymkode: 385ce...25e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #2 Del Skrevet 24. mars Nei det finnes ingen «enkel» bachelorgrad som automatisk gir alt det. Anonymkode: 2e446...665 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #3 Del Skrevet 24. mars Nei. IT eller økonomi oppfyller kanskje flest av kravene, men det vil stort sett kreve noe erfaring og en viss dyktighet å oppnå den lønna i en mellomstor by og med primært hjemmekontor. Anonymkode: 1f8db...3ca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #4 Del Skrevet 24. mars Folk har uoppnåelige forventninger i dag. Anonymkode: fb5af...546 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #5 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Folk har uoppnåelige forventninger i dag. Anonymkode: fb5af...546 Ts Ja er det jeg også har trodd, men hvorfor ikke høre her inne for å se om jeg tar feil? 😊 Anonymkode: 385ce...25e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #6 Del Skrevet 24. mars Minimum input, maximum output? Lykke til med det… Anonymkode: d58cc...e7c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #7 Del Skrevet 24. mars Er du villig til å gå ned 100k på lønna så er det en del sosialfaglige bachelorer du kan få jobb i offentlig forvaltning med. Men da bør du jobbe ved siden av studier siden det er veldig mange med disse kvalikfikasjonene. Anonymkode: 52546...0f9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #8 Del Skrevet 24. mars It og informasjonssystemer. Mannen min fikk jobb etter endt bachelor, begynte på 450k men har fått lønnsøkning til 700 på 3 år. Kjenner mange andre også som fikk jobb med engang i it Anonymkode: d0520...519 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 25. mars #9 Del Skrevet 25. mars Finnes det en fastfood-kjede som lager hamburgere og pommes frites dynket i ost og fett som koster under 50 kr, som man ikke blir feit av? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #10 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (12 timer siden): It og informasjonssystemer. Mannen min fikk jobb etter endt bachelor, begynte på 450k men har fått lønnsøkning til 700 på 3 år. Kjenner mange andre også som fikk jobb med engang i it Anonymkode: d0520...519 Tenkte på denne selv, men det finnes mange skjebner. Med fersk grad i hånd begynte jeg på 650, ligger nå på 800. Men - et stort men - jeg har erfaring, og ikke minst har jeg en iver og interesse, altså et stort engasjement for faget. Det var det langt fra alle mine medstudenter som hadde. Over 40% som begynte fullførte ikke graden (den var "ny" da, mulig det har bedret seg). I dag snakker jeg med mange i bransjen, og flere har dårlige erfaring med graden, og det virker som den begynner å få dårlig rykte. En av hovedgrunnene er at enkelte som ikke har stort annet enn litt erfaring med "dataspill" har kommet seg igjennom, og som de fleste av oss vet, du står ikke godt i en rådgiverposisjon eller som en teamleder om du ikke har noe mer teknisk innsikt enn hvor fantasimonstre dukker opp i et raid. Mange snakker høy om de gode historiene, men selv begynner jeg å kjenne at det ikke er stort mer enn en flekk på en ellers god CV, og at det er øvrigheten jeg nok "tjener mest på". Anonymkode: 6847d...f49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #11 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (12 timer siden): It og informasjonssystemer. Mannen min fikk jobb etter endt bachelor, begynte på 450k men har fått lønnsøkning til 700 på 3 år. Kjenner mange andre også som fikk jobb med engang i it Anonymkode: d0520...519 Du lykkes ikke automatisk med en IT-jobb. Slike folk er gjerne gode i matte, systematikk og mønster, ellers får de ikke til å skrive kode. TS vil ha en høy lønn uten å yte noe som helst. Fritt hjemmekontor, ingen krav tul utdanning, resultater eller arbeidsinnsats. Nei, selvfølgelig finnes ikke det. Du får lage en profil på Onlyfans. Der kan du tjene godt med minimal innsats selv om du jobber hjemmefra. Du trenger ikke bachelor engang! Anonymkode: 6cbfb...74d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #12 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Du lykkes ikke automatisk med en IT-jobb. Slike folk er gjerne gode i matte, systematikk og mønster, ellers får de ikke til å skrive kode. TS vil ha en høy lønn uten å yte noe som helst. Fritt hjemmekontor, ingen krav tul utdanning, resultater eller arbeidsinnsats. Nei, selvfølgelig finnes ikke det. Du får lage en profil på Onlyfans. Der kan du tjene godt med minimal innsats selv om du jobber hjemmefra. Du trenger ikke bachelor engang! Anonymkode: 6cbfb...74d Det går jo an å kjøpe seg en sånn svart kappe og amerikansk graduation-hatt, da. Sikkert noen som tenner på det på Onlyfans, «hot intellektuell». Anonymkode: d58cc...e7c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #13 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (23 timer siden): It og informasjonssystemer. Mannen min fikk jobb etter endt bachelor, begynte på 450k men har fått lønnsøkning til 700 på 3 år. Kjenner mange andre også som fikk jobb med engang i it Anonymkode: d0520...519 En bachelor i IT er ikke så mye verdt i disse tider. Nå må man helst ha master og selv da er det kamp om stillingene. Ville ikke anbefalt det om man tenker jobb rett etter bachelor. Da er nok økonomi et bedre valg. Anonymkode: 9e7f3...b97 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #14 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det går jo an å kjøpe seg en sånn svart kappe og amerikansk graduation-hatt, da. Sikkert noen som tenner på det på Onlyfans, «hot intellektuell». Anonymkode: d58cc...e7c Haha, og sånn spiss blyant, ha den mellom leppene og notisblokk. Da begynner det å komme seg. Da snakker vi Sapiosexual Supremacy 😆 Men viktig å betale skatt da, lol. https://www.nrk.no/buskerud/onlyfans-modell-domt-til-fengsel-for-skattesvik-1.17352878 Anonymkode: ed2af...065 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #15 Del Skrevet 25. mars Landmåling og eiendomsdesign. Ganske enkelt å få jobb, spesielt om du tar veifag. Du starter nok på rundt 600000om 3 år, men du kan fort komme deg opp til 800 000++ med et par års erfaring. Lite krav til matte og ikke fryktelig høyt snitt for å komme inn. Anonymkode: 682b7...f42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaia Skrevet 25. mars #16 Del Skrevet 25. mars Flygeleder med 2 års utdanning. Kan dog ikke ha "gjemmekontor" av åpenbare årsaker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #17 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (23 timer siden): Er du villig til å gå ned 100k på lønna så er det en del sosialfaglige bachelorer du kan få jobb i offentlig forvaltning med. Men da bør du jobbe ved siden av studier siden det er veldig mange med disse kvalikfikasjonene. Anonymkode: 52546...0f9 Ts Jeg har allerede en bachelor innen dette. Vil gjerne noe annet. Anonymkode: 385ce...25e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå