AnonymBruker Skrevet 24. mars #1 Del Skrevet 24. mars Ble litt i stuss. Betyr det at vedkommende har søkt meg opp på Facebook? Ser vi har 3 felles venner, men aldri sett han før nå. Og det kan jo ikke være tilfeldig. Søkte gjennom jobbsøkerportal så ingen direkte elektronisk link til vedkommendes navn. Har googlet selskapet da, kan jo selvsagt være derfor. Anonymkode: 83013...6c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #2 Del Skrevet 24. mars Jeg har alltid søkt opp kandidater på nett og sosiale medier når jeg har ansatt folk. Flere som har skrevet seg rett ut av stillingen med hvordan de fremstår på nett. Så ikke umulig du er søkt opp. Men er det stort selskap er det lite sannsynlig at sjefen har drevet med det selv da. Sosiale medier er utrolig god på å plukke opp cookies og søk, og jeg er nå overbevist om at det lyttes endel fra mobilen også... Jeg får støtt opp forslag på både venner, sider å følge osv inspirert av hva jeg har søkt/lest på i nettleser osv. Anonymkode: 82f46...e01 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 24. mars #3 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (På 24.3.2025 den 20.48): Ble litt i stuss. Betyr det at vedkommende har søkt meg opp på Facebook? Ser vi har 3 felles venner, men aldri sett han før nå. Og det kan jo ikke være tilfeldig. Søkte gjennom jobbsøkerportal så ingen direkte elektronisk link til vedkommendes navn. Har googlet selskapet da, kan jo selvsagt være derfor. Anonymkode: 83013...6c3 Ekspander Er vel ikke helt unaturlig om han har søkt deg opp på sosiale medier i ansettelsesprosessen? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #4 Del Skrevet 24. mars Ja han har søkt deg opp på Facebook, det genererer venneforslag. Men det er jo normalt da. Anonymkode: d195a...e42 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #5 Del Skrevet 24. mars Mezzosoprena skrev (På 24.3.2025 den 22.26): Er vel ikke helt unaturlig om han har søkt deg opp på sosiale medier i ansettelsesprosessen? Ekspander En får ikke opp venneforslag fra andre som har søkt en opp! Tipper TS selv har søkt opp denne personen…. Anonymkode: 5757d...434 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #6 Del Skrevet 24. mars Nei, ikke nødvendigvis. Det kan være at du hadde telefon åpne på samme wifi kobling som han, dere har felles venner, eller du/han har ringt hverandre via mobil nummer. Jeg får opp x antall random folk som jeg kun har vært på ventevæelse med, har felles kjente etc. Betyr ikke at noen av oss har søkt hverandre opp Anonymkode: 6a202...9fd 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #7 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (På 24.3.2025 den 22.28): Ja han har søkt deg opp på Facebook, det genererer venneforslag. Men det er jo normalt da. Anonymkode: d195a...e42 Ekspander En går ikke opp folk som venneforslag fordi andre har søkt deg opp! Dette er tull! Enten har TS selv søkt vedkommende opp tidligere, eller så er det helt tilfeldig! Anonymkode: 5757d...434 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #8 Del Skrevet 24. mars Det gikk i så fall veldig raskt. Enig i at det er helt naturlig å søke opp. Tok to dager fra jeg sendte søknad til han dukket opp. Ivrig der ja! Har ikke drevet med noe rart på sosiale medier så han fant nok ikke ut noe annet enn at jeg ikke er spesielt aktiv der. Anonymkode: 83013...6c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #9 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (På 24.3.2025 den 21.25): Jeg har alltid søkt opp kandidater på nett og sosiale medier når jeg har ansatt folk. Flere som har skrevet seg rett ut av stillingen med hvordan de fremstår på nett. Så ikke umulig du er søkt opp. Men er det stort selskap er det lite sannsynlig at sjefen har drevet med det selv da. Sosiale medier er utrolig god på å plukke opp cookies og søk, og jeg er nå overbevist om at det lyttes endel fra mobilen også... Jeg får støtt opp forslag på både venner, sider å følge osv inspirert av hva jeg har søkt/lest på i nettleser osv. Anonymkode: 82f46...e01 Ekspander En får ikke opp venneforslag fordi noen har søkt på en! Anonymkode: 5757d...434 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #10 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (På 24.3.2025 den 22.36): En går ikke opp folk som venneforslag fordi andre har søkt deg opp! Dette er tull! Enten har TS selv søkt vedkommende opp tidligere, eller så er det helt tilfeldig! Anonymkode: 5757d...434 Ekspander Jeg har ikke søkt opp vedkommende på Facebook. TS Anonymkode: 83013...6c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hololo Skrevet 24. mars #11 Del Skrevet 24. mars Om dere har 3 fellesvenner så kan det jo bare vær at han før var helt ukjent og du ikke har lagt merke til han på samme måte. Ellers veldig normalt at man blir søkt opp nett når man søke jobber, usikker på om dette trigger noe. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #12 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (På 24.3.2025 den 22.35): En får ikke opp venneforslag fra andre som har søkt en opp! Tipper TS selv har søkt opp denne personen…. Anonymkode: 5757d...434 Ekspander Jeg får da opp venneforslag på folk som jeg ikke aner hvem er i hvert fall, så jo det får man så visst. Anonymkode: 99095...873 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #13 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (På 24.3.2025 den 22.38): Jeg har ikke søkt opp vedkommende på Facebook. TS Anonymkode: 83013...6c3 Ekspander Ikke hør på den selvutnevnte eksperten på face, kan ha blitt søkt opp ikke unaturlig av sjefer og gjøre det i en ansettelse periode. Jeg har også opplevd at noen jeg har ingen felles venner dukker opp, som jeg vet mest sannsynelig har søkt meg opp som broren til f.eks. X dama til nye typen min Anonymkode: 0f673...7a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #14 Del Skrevet 26. mars Man kan få venneforslag til mennesker en av dine FB-venner er venn med. Anonymkode: 42f7e...edd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #15 Del Skrevet 26. mars Nei, at man får opp andre som venneforslag betyr ikke kun at de har søkt deg opp. Hvis dere har tre felles venner så er det jo ikke fullstendig tilfeldig. Da ville dere blitt foreslått for hverandre før eller siden. Hvis dere jobber i samme bransje er det også et fellestrekk som gjør det mer sannsynlig at dere får hverandre som forslag. Anonymkode: 5e4fc...58d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #16 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 4.35): Jeg får da opp venneforslag på folk som jeg ikke aner hvem er i hvert fall, så jo det får man så visst. Anonymkode: 99095...873 Ekspander Dere har andre ting til felles. Det har med Facebook sin algoritme å gjøre. Anonymkode: 5e4fc...58d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #17 Del Skrevet 26. mars Nå blir det bryllup!!! Anonymkode: 03ecf...597 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NinaLisa Skrevet 26. mars #18 Del Skrevet 26. mars Jeg er overbevist om at telefoner prater med hverandre når man har nærkontakt. Jeg var innlagt på sykehuset å i den tiden fikk jeg opp venneforslag på leger og sykepleiere som arbeidet på avdelingen. Jeg har aldri søkt dem opp og tror heller ikke de ansatte gjør dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #19 Del Skrevet 26. mars NinaLisa skrev (På 26.3.2025 den 4.58): Jeg er overbevist om at telefoner prater med hverandre når man har nærkontakt. Jeg var innlagt på sykehuset å i den tiden fikk jeg opp venneforslag på leger og sykepleiere som arbeidet på avdelingen. Jeg har aldri søkt dem opp og tror heller ikke de ansatte gjør dette. Ekspander Det har jeg lurt på også som en teori Anonymkode: 0f673...7a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå