Gå til innhold

Utroskap for menn og kvinner.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Lurer på noe.. hvem har generelt flest muligheter til å være utro? Menn eller kvinner? Vet jeg generaliserer mye her.. men om noen vil være med på «generalisering» litt og diskutere. Jeg hører mange kvinner er bekymret for om mannen er utro, men samtidig virker det mye lettere for en kvinne å være utro om hun ønsker? Eller spørs det helt hva man legger i utroskap? Vil gjerne høre.. hvem har flest «options» til å å være utro av menn og kvinner? Husk, jeg snakker ikke om vilje til å være utro, kun om muligheter. Og alle typer utroskap er inkludert, ikke bare fysisk. 

Anonymkode: 8d8c0...c49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tror du skjønner svaret på dette selv.. hvem har lettest for å skaffe seg sex, mannen eller kvinnen ? 

Anonymkode: 36b8c...b2d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tror du skjønner svaret på dette selv.. hvem har lettest for å skaffe seg sex, mannen eller kvinnen ? 

Det er ikke det jeg spør om gode mann. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke det jeg spør om gode mann. 😊

Så hva er det du spør om? 😃 synes det står at du lurer på hvem som har størst mulighet for å være utro?🤔 

Men om du mener sannsynligheten for at man ER utro, er det nok menn. Uten at jeg sitter på noe som helst statistikk. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror menn er mer kyniske enn kvinner, også med tanke på utroskap. 

Hvem som har flest muligheter?

Det tror jeg paradoksalt nok er kvinnen 😂

Anonymkode: 0cd9a...cf5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da jeg var gift så var jeg aldri på let etter en elsker, men jeg forelsket meg veldig da forholdet var dårlig og ble derfor emosjonelt utro. 

Samme eksen hadde da vert fysisk utro tidligere og bare det siste året er det intet mindre enn 3 gifte menn som har villet hatt meg som elskerinne 🤦‍♀️

Det er min erfaring. At kvinner er emosjonelt utro og eventuelt fysisk utro hvis forholdet er dødt og de egentlig skulle gått. 

Mennene er utro så fort de får sjansen helt uavhengig om forholdet er greit eller ikke. Alle de tre mennene var svært klare på at de ikke skulle gå fra kona. De ønsket bare spenning og sex.

Anonymkode: 191be...746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Da jeg var gift så var jeg aldri på let etter en elsker, men jeg forelsket meg veldig da forholdet var dårlig og ble derfor emosjonelt utro. 

Samme eksen hadde da vert fysisk utro tidligere og bare det siste året er det intet mindre enn 3 gifte menn som har villet hatt meg som elskerinne 🤦‍♀️

Det er min erfaring. At kvinner er emosjonelt utro og eventuelt fysisk utro hvis forholdet er dødt og de egentlig skulle gått. 

Mennene er utro så fort de får sjansen helt uavhengig om forholdet er greit eller ikke. Alle de tre mennene var svært klare på at de ikke skulle gå fra kona. De ønsket bare spenning og sex.

Takk for svar! Veldig interessant å lese. Hvorfor tror du menn er mer villig til å være utro enn kvinner? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk for svar! Veldig interessant å lese. Hvorfor tror du menn er mer villig til å være utro enn kvinner? 

Forskning sier jo at menn er mer risikovillige, antar det har med det å gjøre. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ikke mye med antall muligheter å gjøre, men med mentalitet, innstilling og moral. 

Jeg er kvinne, og regner med at jeg kunne vært utro flere ganger i uka om det var muligheter dette sto på. Jeg har likevel ikke vært utro, og forholdet har vart over 20 år. Slikt gjør jeg bare ikke. 

Tviler på at min mann kunne vært utro angående muligheter flere ganger i uka, selv om han regnes som svært attraktiv. 

Anonymkode: eedf8...312

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har ikke mye med antall muligheter å gjøre, men med mentalitet, innstilling og moral. 

Jeg er kvinne, og regner med at jeg kunne vært utro flere ganger i uka om det var muligheter dette sto på. Jeg har likevel ikke vært utro, og forholdet har vart over 20 år. Slikt gjør jeg bare ikke. 

Tviler på at min mann kunne vært utro angående muligheter flere ganger i uka, selv om han regnes som svært attraktiv. 

Da er dere en særdeles god match. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du mener mulighet til å være utro i form av anledning har vell menn oftere yrker som gjør det lettere å skjule utroskap. Militære og brannmenn er av yrkene som er overrepresentert hva gjelder utroskap. Og i disse yrkene er det flest menn. Sannsynligvis fordi de jobber borte. Mens de som har jobber der de må dra hjem hver ettermiddag naturligvis får mindre muligheter til å ligge rundt. 

Statistikken viser vell også at flere menn er utro enn kvinner. Hvorfor vet man vell ikke helt, men kanskje fordi menn generelt er "flinkere" til å tenke bare på seg selv, mens kvinner oftere tenker på andre (ungene, familien, mannen). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror kvinner har større anledning til å være utro enn menn, for menn er den jagende parten i dynamikken.

Det betyr at kvinner vil få langt mer tilbud enn menn, så det gjør kanskje noe med dynamikken. Kvinnen kan lene seg tilbake for det er ikke noe stress, tilbudet kommer stadig til dem, om de sier nei så er det et nytt tilbud like rundt hjørnet uansett.

Mannfolk får sjelden tilbudet, og om de skulle få tilbudet så kan det virke som "one in a life-time"  og det er vanskelig å si nei til noe som er "one in a lifetime".

Så basert på det så må kvinner ha større teoretiske muligheter til å være utro enn menn, for tilgjengligheten på sexpartnere er større. 

Så jeg vil konkludere med at kvinner har større teoretisk mulighet til å være utro, men takker nei langt oftere enn mannfolk, mens menn vil ha større tilbøyelighet til takke ja til tilbudet, selv om det kommer mye sjeldnere.

Anonymkode: cbd14...6c6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Susanne82 skrev (6 minutter siden):

Om du mener mulighet til å være utro i form av anledning har vell menn oftere yrker som gjør det lettere å skjule utroskap. Militære og brannmenn er av yrkene som er overrepresentert hva gjelder utroskap. Og i disse yrkene er det flest menn. Sannsynligvis fordi de jobber borte. Mens de som har jobber der de må dra hjem hver ettermiddag naturligvis får mindre muligheter til å ligge rundt. 

Statistikken viser vell også at flere menn er utro enn kvinner. Hvorfor vet man vell ikke helt, men kanskje fordi menn generelt er "flinkere" til å tenke bare på seg selv, mens kvinner oftere tenker på andre (ungene, familien, mannen). 

Om man virkelig vil så finner man mulighet og anledning uansett. Mulig det handler om at brannmenn og menn i militæret blir mer fristet, og at de jobber borte som du sier. Så handler det om hvor solid forholdet er. Et solid forhold der man er gode på å kommunisere er mindre utsatt tror jeg.

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/parterapeutene-avslorer-her-er-flest-nordmenn-utro/16764700/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tror kvinner har større anledning til å være utro enn menn, for menn er den jagende parten i dynamikken.

Det betyr at kvinner vil få langt mer tilbud enn menn, så det gjør kanskje noe med dynamikken. Kvinnen kan lene seg tilbake for det er ikke noe stress, tilbudet kommer stadig til dem, om de sier nei så er det et nytt tilbud like rundt hjørnet uansett.

Mannfolk får sjelden tilbudet, og om de skulle få tilbudet så kan det virke som "one in a life-time"  og det er vanskelig å si nei til noe som er "one in a lifetime".

Så basert på det så må kvinner ha større teoretiske muligheter til å være utro enn menn, for tilgjengligheten på sexpartnere er større. 

Så jeg vil konkludere med at kvinner har større teoretisk mulighet til å være utro, men takker nei langt oftere enn mannfolk, mens menn vil ha større tilbøyelighet til takke ja til tilbudet, selv om det kommer mye sjeldnere.

Det siste avsnittet der tror jeg du har mye rett i. Mange kvinner vil ikke være utro. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Susanne82 skrev (8 minutter siden):

Jeg tror den konklusjonen er feil, vil heller tro at grunnen til at disse gruppene i større grad er utro er at mange kvinner tenner på uniformer og maskuline yrker. For eksempel revisorkona som vil prøve noe annet enn tallknusern.

Så jeg mener at det er tilgjengligheten på kvinnfolk som eventuellt gjør gruppen mer utro, og ikke at det er lettere for denne gruppen å skjule utroskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tror den konklusjonen er feil, vil heller tro at grunnen til at disse gruppene i større grad er utro er at mange kvinner tenner på uniformer og maskuline yrker. For eksempel revisorkona som vil prøve noe annet enn tallknusern.

Så jeg mener at det er tilgjengligheten på kvinnfolk som eventuellt gjør gruppen mer utro, og ikke at det er lettere for denne gruppen å skjule utroskap.

Godt poeng. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Blir påstander så lenge det finnes lite ny, omfattende og nøytral forskning på det.

Ut fra folk jeg kjenner til og hva man leser om, opplever jeg at menn har lettere for å være utro når en god sjanse byr seg, uavhengig av hjemmesituasjon. Mens damer i større grad er utro kun når det er dritt hjemme. Og at menn er mer risikovillige og noe mer åpne for rene seksuelle relasjoner enn damer i snitt, det øker også sjansen for utro mann.

Men jeg er sikker på damer har mer tilgang på sex, en mann må være mer fysisk attraktiv for å ha sjans på like mange. Jeg er ikke spesielt pen eller fin, ordinær dame. Men sex kan jeg ha omtrent hvilken dag som helst om det skulle være ønskelig. Og med en mann jeg har lyst på, trenger ikke ta til takke hva som helst. Man kan jo kjøpe sex til enhver tid også, men det tror jeg er en terskel mange ikke krysser.

Så min påstand er at menn er noe mer disponert for å være utro, men damer har bedre tilgang på det. Og da tipper jeg det ender ganske likt 😉

Anonymkode: 3b2cd...9e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Da er dere en særdeles god match. 

Ikke i utgangspunktet, og ikke utover det vanlige, men i motsetning til sørgelig mange ivaretar vi hverandre og forholdet, og har et stort fokus på det begge to. Bevisste på at det er vesentlig. 

Vi hadde ikke noe bedre utgangspunkt enn par flest når de treffer hverandre og bestemmer seg for at de ønsker å leve sammen. Vi er helt faktisk svært ulike fra utgangspunktet, men har altså den "magien" sørgelig mange mangler; Vilje til å inngå kompromisser, og ivareta relasjonen og hverandre godt nok til å bevare oss som noe godt. 

Et godt forhold kommer ikke gratis. Det må skapes og ivaretas. 

Man er heller ikke utro/ikke utro på grunn av hvor god match man er. Det er som alt i livet et bevisst valg, og å stå for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Dette er også yrkesgrupper hvor flere psykopater enn jevnt over søker seg til. I tillegg til å bli lege.

Ganske skremmende egentlig, at slike er overrepresentert i særdeles viktige roller i samfunnet, med stor makt over skjebner. (Hvilket er årsaken til at slike trekkes mot slike yrker.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det samme tenker jeg. Kvinner får langt flere "tilbud" enn det menn får. Samtidig tror jeg flere kvinner enn menn takker nei om de er i et forhold. Ingen statistikk på dette så det er bare syning og livserfaringer. Totalt sett tror jeg det ikke er så stor forskjell mellom kjønnene på hvem som er mest utro.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...