AnonymBruker Skrevet 25. mars #21 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (5 timer siden): Sink er sink. Det er et grunnstoff. Hvis du ser ett minutt ut i denne videoen fra VG-TV, er det en lege som forklarer hvor mye sinktilskudd man må ha for å fikse tap av lukt og smak: https://tv.vg.no/nyheter/slik-faar-du-smakssansen-tilbake-etter-corona?id=230983 Anonymkode: fb8d5...0d1 Takk for link🙏🏻 Her nevnes det at man skal ta 50mg sink hver dag i 9 mnd, det høres voldsomt mye ut😯 Vanlig dagsdose er 10mg, ut fra hva jeg leser. Man kan kanskje prøve med en dose midt i mellom en stund, og se om det hjelper? Og får man igjen smakssansen, så trenger man sikkert ikke holde på i 9 mnd? Anonymkode: 38310...1ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #22 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for link🙏🏻 Her nevnes det at man skal ta 50mg sink hver dag i 9 mnd, det høres voldsomt mye ut😯 Vanlig dagsdose er 10mg, ut fra hva jeg leser. Man kan kanskje prøve med en dose midt i mellom en stund, og se om det hjelper? Og får man igjen smakssansen, så trenger man sikkert ikke holde på i 9 mnd? Anonymkode: 38310...1ed 10 mg sink er anbefalt som tilskudd for å vedlikeholde et normalt nivå, altså forsyne det daglige forbruket av sink uten at lageret tømmes. Anbefalingen om 10 milligram er ikke ment for å korrigere mangel og fylle opp sanse-celler som er tomme for sink, slik legen snakker om på VG-TV. Når en lege med doktorgrad i lukt og smak kommer offentlig med en konkret anbefaling for hvordan problemet kan fikses, tror jeg ikke det er noen grunn for å tro at rådet er skadelig på noen som helst måte. Anonymkode: fb8d5...0d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #23 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for link🙏🏻 Her nevnes det at man skal ta 50mg sink hver dag i 9 mnd, det høres voldsomt mye ut😯 Vanlig dagsdose er 10mg, ut fra hva jeg leser. Man kan kanskje prøve med en dose midt i mellom en stund, og se om det hjelper? Og får man igjen smakssansen, så trenger man sikkert ikke holde på i 9 mnd? Anonymkode: 38310...1ed Jeg tar ca 30 mg, til tross for normale verdier. Fått beskjed av spesialist om å ta det. Hvor mye man må ta og hvor lenge, er jo veldig individuelt. Sink alene er ikke nødvendigvis nok heller, som sagt er b vitaminer (særlig b12 og b6), og d vitamin også viktig. Så en runde med et godt b-kompleks og omega 3 tilskudd med d vitamin er ikke feil det heller. https://sunkost.no/bio-life-multi-b-kompleks Anonymkode: b93ff...509 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå