Kll Skrevet 24. mars #1 Del Skrevet 24. mars Hei! Vi har en jente på snart 5 mnd som ikke akkurat er en sovebaby. Hun kan absolutt ikke finne søvnen selv enda og våkner gjerne hver 1,5 time gjennom natten. Jeg er naturligvis sliten og skulle gjerne delt litt mer på natten , spesielt om en måned når jeg skal begynne å jobbe igjen, men «skjønner» ikke helt hvordan min mann skal kunne klare å avlaste meg. Baby kan kun ammes tilbake i søvn når hun våkner. Hun tar av og til flaske så min mann kunne gitt hun melk men hun vil jo ikke sovne av dette om natten? Har aldri skjønt hvordan folk klarer å dele på natt 😅 Har man babyer som er enklere å legge ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #2 Del Skrevet 24. mars Er det prøvd at han gir flaske på natt da? Anonymkode: b5343...409 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #3 Del Skrevet 24. mars Samme problematikken her. Mannen hjalp meg ved at han tok morgenene, slik at jeg fikk sove frempå ☺️ Anonymkode: b6ac3...251 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #4 Del Skrevet 24. mars Hei! Vi har gjort det slik at om det er noe annet enn amming, så er det alltid mannen som har tatt det. Om baby trenger trøst, byssing, bleieskift eller bare er våken så har han tatt det. Det har hjulpet for min del, selv om baby heldigvis ikke har trengt hverken, trøst, byssing, bleieskift eller bare vært våken særlig ofte. I tillegg har han tatt morningene om baby har våknet før han skal på jobb. Anonymkode: 503e1...3e3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet 24. mars #5 Del Skrevet 24. mars Var akkurat samme opplegget her. Jeg hadde heldigvis permisjon helt til baby var 10 mnd, og holdt på akkurat sånn til pappaen gikk ut i permisjon. Da var baby stor nok til at vi kunne mate godt til kvelds og sørge for at han faktisk var mett. På det tidspunktet var nattammingen mer kos og det ble lettere å tvinge igjennom flaske og pappa på natt. Vil tro det blir enklere for dere når babyen begynner å spise fast føde, men ville kanskje tatt høyde for at du får trøtte dager på jobb et par måneder. La heller en avtale om at pappa tar babyen fra x-klokkeslett til x-klokkeslett slik at du ihvertfall vet du får noen timer sammenhengende søvn? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #6 Del Skrevet 25. mars Mannen tok babyen på kvelden og frem til første amming, så jeg fikk noen timer uavbrutt søvn da. Men anbefaler å øve på at far gir flaske/slutte å gi melk om natten når du begynner i jobb, om babyen er så stor at den har begynt med fast føde og å drikke vann. Her måtte jeg fremdeles amme én gang om natten da jeg begynte i jobb, da ungene var 8 mnd begge gangene. Anonymkode: e6938...7ab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kll Skrevet 25. mars Forfatter #7 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Mannen tok babyen på kvelden og frem til første amming, så jeg fikk noen timer uavbrutt søvn da. Men anbefaler å øve på at far gir flaske/slutte å gi melk om natten når du begynner i jobb, om babyen er så stor at den har begynt med fast føde og å drikke vann. Her måtte jeg fremdeles amme én gang om natten da jeg begynte i jobb, da ungene var 8 mnd begge gangene. Anonymkode: e6938...7ab Men fikk mannen de til å sovne igjen ?😅 Akkurat å gi melk er ikke nødvendigvis problemet men å få henne til å sove etterpå. La han de bare ned i sengen liksom ?😅😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kll Skrevet 25. mars Forfatter #8 Del Skrevet 25. mars Anononyma skrev (11 timer siden): Var akkurat samme opplegget her. Jeg hadde heldigvis permisjon helt til baby var 10 mnd, og holdt på akkurat sånn til pappaen gikk ut i permisjon. Da var baby stor nok til at vi kunne mate godt til kvelds og sørge for at han faktisk var mett. På det tidspunktet var nattammingen mer kos og det ble lettere å tvinge igjennom flaske og pappa på natt. Vil tro det blir enklere for dere når babyen begynner å spise fast føde, men ville kanskje tatt høyde for at du får trøtte dager på jobb et par måneder. La heller en avtale om at pappa tar babyen fra x-klokkeslett til x-klokkeslett slik at du ihvertfall vet du får noen timer sammenhengende søvn? Takk for svar ! Men klarte da mannen å få baby til å sove igjen etter å ha gitt flaske ? Hvordan ?😅😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #9 Del Skrevet 25. mars Kll skrev (15 minutter siden): Men fikk mannen de til å sovne igjen ?😅 Akkurat å gi melk er ikke nødvendigvis problemet men å få henne til å sove etterpå. La han de bare ned i sengen liksom ?😅😅 Man må jo øve på at ungene skal sovne uten å ha pupp i munnen. Noen babyer kan bare legges ned i sengen igjen, ja. Andre ikke. Noen må bysses, noen må holde hånden og bli strøket på, osv. Du skal jo ikke amme evig, så på ett eller annet tidspunkt må man faktisk begynne på å venne babyen til å sovne uten pupp. Og ja: det kan ta tid før babyen sovner. Anonymkode: e6938...7ab 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 25. mars #10 Del Skrevet 25. mars Kll skrev (12 timer siden): Hei! Vi har en jente på snart 5 mnd som ikke akkurat er en sovebaby. Hun kan absolutt ikke finne søvnen selv enda og våkner gjerne hver 1,5 time gjennom natten. Jeg er naturligvis sliten og skulle gjerne delt litt mer på natten , spesielt om en måned når jeg skal begynne å jobbe igjen, men «skjønner» ikke helt hvordan min mann skal kunne klare å avlaste meg. Baby kan kun ammes tilbake i søvn når hun våkner. Hun tar av og til flaske så min mann kunne gitt hun melk men hun vil jo ikke sovne av dette om natten? Har aldri skjønt hvordan folk klarer å dele på natt 😅 Har man babyer som er enklere å legge ? Mange som deler på natten har en baby som ikke må ammes i søvn. Mange tar flaske på natta, og sovner med den. Eller smokk. Hos oss var ofte problemet magesmerter og kolikk, så vi delte natta i to. Jeg sov fra 21-02 og far fra 02-07. Vi måtte sikre oss litt sammenhengende søvn begge to. Han hadde kolikk i fire måneder, og vi hadde et barn til. Vårt bytte gikk ut på å bære baby rundt i huset.. Hva med å venne baby til flaske? Smokke seg i søvn når ammingen er ferdig? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet 25. mars #11 Del Skrevet 25. mars (endret) Kll skrev (54 minutter siden): Takk for svar ! Men klarte da mannen å få baby til å sove igjen etter å ha gitt flaske ? Hvordan ?😅😅 Ja, men det var 2-3 vanskelige netter for alle sammen før baby sov mye mer sammenhengende - var ikke like stas å våkne når det bare var pappa og flaska som kom 😂 men, han var jo da en del eldre enn deres baby, så ville nok ventet med å tvinge igjennom pappa og flaske til baby i hvertfall spiser noe grøt og legger seg på mett mage ❤️ Endret 25. mars av Anononyma 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #12 Del Skrevet 25. mars Kll skrev (3 timer siden): Men fikk mannen de til å sovne igjen ?😅 Akkurat å gi melk er ikke nødvendigvis problemet men å få henne til å sove etterpå. La han de bare ned i sengen liksom ?😅😅 Kll skrev (3 timer siden): Takk for svar ! Men klarte da mannen å få baby til å sove igjen etter å ha gitt flaske ? Hvordan ?😅😅 På samme måte som deg hvis baby ikke sovner av puppen i munnen. Byssing, rugging i vogn, trøst og kos. Pappaen kan gjøre alt som du kan utover selve ammingen. Hos oss tok far noen timer på kvelden (jeg la meg tidlig) frem til første amming, og på tidlig morgen. Da fikk jeg som regel 6-8 timer søvn, hvorav minst et lengre sammenhengende strekk. Dere må nesten se hva som passer for dere foreldre, søvnmønsteret deres, og hvordan baby er Hvis baby sover på dagen og du klarer å sove da er kanskje behovet mindre enn for oss hvor baby sov maks 40 minutter 3 ganger for dag. Anonymkode: e3858...55d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #13 Del Skrevet 25. mars Tar alt som ikke innebærer amming. Opp for byssing og skift. Morgenstell, før baby leveres tilbake. Byssing når barnet er mett. Anonymkode: bc9a7...872 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #14 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (6 timer siden): Man må jo øve på at ungene skal sovne uten å ha pupp i munnen. Noen babyer kan bare legges ned i sengen igjen, ja. Andre ikke. Noen må bysses, noen må holde hånden og bli strøket på, osv. Du skal jo ikke amme evig, så på ett eller annet tidspunkt må man faktisk begynne på å venne babyen til å sovne uten pupp. Og ja: det kan ta tid før babyen sovner. Anonymkode: e6938...7ab Dette! Vi deler på natt, jeg ammer og mannen gjør alt annet. Mannen kan bysse baby i søvn, og nå øver vi på å redusere støtten slik at hun kan sovne mer på egenhånd. Forrige uke eksperimenterte vi med at mannen tok annenhver oppvåkning fram til kl 3, og viser seg at baby ikke trenger melk ved hver oppvåkning. Anonymkode: 1876a...83c 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #15 Del Skrevet 25. mars Vår baby er 7 mnd og vi begynner å amme mindre på natt nå. Far gav i natt flaske 1 gang også ammet jeg litt etter 6. Han spiser veldig godt med fast føde om dagen. Anonymkode: a4254...443 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå