Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei

Jeg har Jensen Opal Jubileum fra før.

Hvis man ser på hovedmadrassen til Opal Jubileum (Skeidar) og Ambassadør (Bohus), er disse helt identiske i oppbygning? Jeg vet at en forskjell er delt vs hel liggeflate.

Eller har Opal Jubileum hovedmadrass enkeltfjær og 2cm stopning, mens Ambassadør hovedmadrass dobbeltfjær og 3cm stopning?

Skal uansett beholde underrammen og Sleep 2 overmadrass fra Skeidar, men vurderer rett og slett Ambassadør sin hovedmadrass. Vil jeg merke forskjell?

Endret av Arba
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange tråder skal du opprette om dette? 

Som besvart på samme spørsmål flere ganger:

1. Jensen Opal har duo system med en fastere og en mykere side
2. Jensen Ambassadør har samme fasthet på begge sider.

Om du vil merke forskjell når du beholder underrammen til Opal? Nei. Opal og Ambassadør har helt likt fjærsystem i hovedmadrassen, bortsett fra at du har valget med en fastere side på Opal. 

Hvorfor ringer du ikke Jensen Kundeservice om alle disse spørsmålene? 

Anonymkode: 3214d...973

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor mange tråder skal du opprette om dette? 

Som besvart på samme spørsmål flere ganger:

1. Jensen Opal har duo system med en fastere og en mykere side
2. Jensen Ambassadør har samme fasthet på begge sider.

Om du vil merke forskjell når du beholder underrammen til Opal? Nei. Opal og Ambassadør har helt likt fjærsystem i hovedmadrassen, bortsett fra at du har valget med en fastere side på Opal. 

Hvorfor ringer du ikke Jensen Kundeservice om alle disse spørsmålene? 

Er det ikke forskjell i stopning på hovedmadrassen til Ambassadør og Opal, da?

AnonymBruker
Skrevet
Arba skrev (3 minutter siden):

Er det ikke forskjell i stopning på hovedmadrassen til Ambassadør og Opal, da?

Kan du være så snill å lese kommentaren min en gang til. 

Det er likt fjærsystem. Det som skiller dem mtp fjæring/fasthet, er at Opal har duo system slik at madrassen har en fastere og en mykere side. Det er dette som er forskjell i stopning, ikke noe annet. 

Så du vil ikke merke noen forskjell på Ambassadør og Opal i samme fasthet med lik underramme, annet enn at du har valget med å få litt ekstra fasthet pga duo systemet til Opal hvis du vender den fastere siden opp. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.3.2025 den 21.48):

Kan du være så snill å lese kommentaren min en gang til. 

Det er likt fjærsystem. Det som skiller dem mtp fjæring/fasthet, er at Opal har duo system slik at madrassen har en fastere og en mykere side. Det er dette som er forskjell i stopning, ikke noe annet. 

Så du vil ikke merke noen forskjell på Ambassadør og Opal i samme fasthet med lik underramme, annet enn at du har valget med å få litt ekstra fasthet pga duo systemet til Opal hvis du vender den fastere siden opp. 

Ambassadør har dobbeltfjær i underramme, Opal har enkeltfjær. Det fant jeg ut i dag. 

AnonymBruker
Skrevet
Arba skrev (1 time siden):

Ambassadør har dobbeltfjær i underramme, Opal har enkeltfjær. Det fant jeg ut i dag. 

Ja!

Men du skal jo beholde underrammen, det er kun hovedmadrassen du skal bytte! Så hovedmadrassene har likt fjærsystem, det er kun hovedmadrassen og IKKE underrammen du skal bry deg om. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Litt utenfor trådens tema, men tenker du virkelig å kjøpe en madrass noen har brukt i 3 måneder ? 

Anonymkode: f45c7...f53

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Litt utenfor trådens tema, men tenker du virkelig å kjøpe en madrass noen har brukt i 3 måneder ? 

Anonymkode: f45c7...f53

Så absolutt ikke, hvorfor i all verden skulle jeg det?

AnonymBruker
Skrevet
Arba skrev (12 timer siden):

Nå har du jo endret teksten i hovedinnlegget ditt. Opprinnelig stod det at du hadde fått tilbud av SKeidar å kjøpe innlegg til ny hovedmadrass som noen hadde levert tilbake på kundefornøyd-garantien - til 2000 kr. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nå har du jo endret teksten i hovedinnlegget ditt. Opprinnelig stod det at du hadde fått tilbud av SKeidar å kjøpe innlegg til ny hovedmadrass som noen hadde levert tilbake på kundefornøyd-garantien - til 2000 kr. 

Ja, er det så ille? Brukt 3 mnd i et trekk, med overmadrass oppå? Får hel liggeflate da og 3 cm stopning på begge sider

AnonymBruker
Skrevet
Arba skrev (18 timer siden):

Arba skrev (26 minutter siden):

Ja, er det så ille? Brukt 3 mnd i et trekk, med overmadrass oppå? Får hel liggeflate da og 3 cm stopning på begge sider

Men over her så nekter du for at du har tenkt å kjøpe brukt madrass, for å så endre teksten i hovedinnlegget ditt hvor du fjerner delen hvor du skrev at madrassen du skulle kjøpe var brukt. Så gjør du en helomvending og skriver at madrassen er brukt likevel?

Jeg driter i om madrassen er brukt. Det jeg har prøvd å forklare deg igjen og igjen i alle trådene dine om seng, er at det er ingen forskjell på fjærsystemet hovedmadrassen i Opal og Ambassadør - bortsett fra at Opal har en fastere og en mykere side. Duo system. Ambassadør har en liggeflate, Opal har 2-delt madrass i hovedmadrass. Dette gidder jeg ikke å forklare igjen. 

Har bedt deg om å kontakte Jensen Kundeservice flere ganger, jeg skjønner ikke hvorfor du ikke gjør det? 

Når du er så overanalyserende på alle detaljer i og rundt madrassen, og har mulighet til å kjøpe ambassasør i en hel liggeflate til bare 2000 kr, så ville jeg gjort det. Såfremt det er riktig fasthet. Det er bare 2000 kr, så prøver du den en stund, og evnt selger madrassen til Opal hvis du liker Ambassadør bedre. 

Så enkelt kan det altså gjøres. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...