Gå til innhold

Har folk lyst til å få nye venner etter 30 årsalderen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dere som har "nok"  venner trenger ikke svare, men gjør som dere har lyst. 

Tenker på dere som har hatt lyst, men gitt opp. Eller fremdeles prøver.

Der sies at det er vanskelig å endre personlighetstrekk kanskje allerede etter midten av 20 årene .Så da kan det vel bli vanskelig å tilpasse seg

Anonymkode: 62335...871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg fikk nye venner og nytt nettverk sent i 30-årene. Jeg fikk det gjennom å bli aktiv i nye hobbyer.

Anonymkode: b2169...7fc

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har noen kollegaer som er mine venner. De vennene jeg hadde tidligere er mest opptatt av seg selv og familien AS. Kanskje har de tid til et lite kafébesøk hvor de kaster i seg maten før de skynder seg hjem. Barna deres er store så det er ikke det det går i. Jeg har store barn selv. Så jeg vil ikke treffe noen som sitter og ser på klokka. 

Anonymkode: 9258f...18b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg opplevde at vennekretsen min hadde krympet veldig da jeg fylte 30. Venner jeg hadde blitt kjent med gjennom studier og deltidsjobb flyttet til andre byer eller ut av byen for å stifte familie. Så jeg gikk ut av min komfortsone og fikk meg nye venner via heygirl og lignende venne-apper. Jeg traff mange forskjellige mennesker, og selvsagt var det ikke klaff med alle sammen, men noen av de har jeg fortsatt veldig god kontakt med. Ble også kjent med nye mennesker gjennom en hobby. Min erfaring er at venner kommer og går i løpet av livet, avhengig av livssituasjon, men jeg vil si at selv om en del av vennskapene ikke varte (for det meste pga flytting til andre landsdeler), har jeg satt pris på hver og en av disse menneskene. Nå som jeg har barn, har jeg gått aktivt inn for å bli kjent med foreldrene i barnehagen, og fått noen nye venner der.

Man må ta ansvar for sin egen lykke, og tørre å ta steget for å bli kjent med nye mennesker på andre måter. 

Anonymkode: f2673...44d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har lyst på nye venner ja. Og jeg er nærmere 40 enn 30

Anonymkode: 35b7c...558

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nærmere 40 og ja, synes det er hyggelig med nye venner 😊 går ikke aktivt inn for det, men veldig hyggelig når det skjer!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har ingen venner igjen fra skole- eller studietiden, men fikk nye venner i 20-, 30-, 40- og 50-årene som jeg fremdeles har. Noen forsvinner pga flytting o.l., men jeg synes ikke det er vanskelig å ta vare på gode vennskap hvis begge parter er rause med hverandre.

Så TS, kanskje må du «tilpasse» deg litt, akkurat som dine venner nok må tilpasse seg deg litt. Ingen er perfekte, ingen ser livet akkurat som deg eller meg, så en viss toleranseterskel er fint å ha. Energityver og rauhål, de kan man fint la være å bruke tid på.

Anonymkode: d219a...1b5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er åpen for nye vennskap. Alder har ingenting å si.

Anonymkode: 0a525...bed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fikk nye gode venner i foreldregruppa gjennom skole og fotballen. Er over 30

Anonymkode: 5fb7e...fec

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...