Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Det er mange useriøse menn, ja. Mye dickpicks i monitor etter et par meldinger, til og med når man sier fra at man ikke ønsker det. Blant de seriøse så klarer ikke 90% å føre en samtale over nett, noe man må kunne når man driver med nettdating. Så da er det det å finne de 10% som er seriøse og klarer å føre en samtale, det er ikke bare bare. Så er det det at ting skal matche når man først møtes da, det har foreløpig ikke skjedd her. Jeg er ikke ufrivillig singel, men synes jo det hadde vært hyggelig med en partner, men det må jo være en partner som matcher meg. Det sies at det finnes mange fisk i havet, men man må jo møte på riktig fisk.

Anonymkode: 137fa...d2b

Takk for svar! Trist lesing, men likevel interessant å høre erfaringen din. Håper du finner riktig "fisk" :) Lykke til. 

Anonymkode: f7f30...e92

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Hinkelpinkel skrev (12 timer siden):

Jeg er i begynnelsen av 50-åra. Har hatt 1000 likes på Tinder. Likte kanskje 10 tilbake. Traff vel 5. I profilen min står det tydelig at jeg ønsker et forhold. Noe seriøst. Av de 5 jeg traff var de «seriøse» i starten, etter kort tid var ingen av de klare for et forhold i det heletatt, og de var nok ikke det før de traff meg heller. Samtlige fortsatte å sveipe etter at vi startet å date. Og gjør man det håper man jo det skal dukke opp noe nytt og bedre bak neste profil. Jeg tenker at det ødelegger veldig mye. Da satser man jo ikke i det heletatt, man har hele tiden et ben utenfor. Og da blir det ikke noe da…. Endte med at jeg slettet appen og har vel gitt opp å finne en mann som ønsker det samme som meg. Og som er villig til å satse litt.

Endret av Flourish
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Dette er en kraftig overforenkling. Slik systemet er lagt opp, og siden det er 80% menn på appene, er seriesveiping den eneste måten å bli eksponert for de svært få mulighetene det statistisk sett er der inne. It's a numbers game kompis. 

Anonymkode: 17250...174

Du taper VELDIG lite som mann på å droppe de 70-80%-ene som har en profil som ikke tilsier at det er noen match å hente. Og summen av det er at kvinnene dropper ut, fordi de er lei av menn som matcher og ikke engang har lest profilen SKIKKELIG.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hva som utgjør en vakker kvinne er ganske så universalt. Den store majoriteten av menn kan bli enig om hvem som er f.eks top 10% av et utvalg kvinner rent utseendemessig. Så skulle menn vært like selektive som kvinner ville en liten elite av kvinner fått all oppmersomhet, og den store majoriteten av både kvinner og menn ville blitt totalt ignorert.

Også klager jo kvinner på den andre siden over at menn ikke skal "ta til takke" med en kvinne. For da føler hun seg ikke spesiell...

Anonymkode: ea0de...72a

Det du ser etter er jo gjerne det unike som utgjør en god match, ikke generisk "hu der var fin, ja!"

• Nyttig 1
Skrevet

Koselig at du spør TS, at du engasjerer deg i et så stort tema i samfunnet vårt. Det er komplisert og ser du har fått mange ulike svar. Jeg tror mange damer vet innerst inne at de ikke er ufrivillig singel, de har bare ikke møtt sin mann, og vi er overveldet at den SVÆRT unaturlige settingen å date i. 

Vanskelig å få noe dypt og meningsfylt ut av noen av de 2000 likesene. Jeg har møtt mange flotte menn asså, flere av dem både varme, morsomme, interesserte, gode verdier, stabile… men de har ikke vært min type, jeg har kjent at det var feil. Tenk deg at i hverdagen støter du på kanskje 200 menn i uka (butikk, kassa, billettkonduktør osv) men det er ekstremt få som er en match for deg.

Men jeg vet et par fine solskinnshistorier, så det går. ☀️

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det er ikke et numbers game. Helt uenig.  Jeg testa nettdating en liten periode bare for å undersøke. Jeg lagde en god profil, tok fine bilder og svarte ordentlig på meldinger og holdt samtaler gående uten å være desperat eller creepy, noe som er en selvfølge mener jeg. Jeg swipet veldig mye til venstre, og sveipet kun til høyre av og til. Etter noen dager hadde jeg hundrevis av likes og macther og innboksen rant over av meldinger. Jeg fortsatte å svare på meldinger og swipet konservativt, og det virket som profilen min ble mer og mer synlig og algoritmen jobbet i min favør. Etter noen få dager måtte jeg begynne å avvise likes og slette folk. Sjekka appen ca en gang i timen og hadde mellom 40 og 80 meldinger hver gang jeg sjekket. Bare tull med den serieswipingen. De mannfolka som gjør det bruker appen helt feil. Slutt å sveipe til høyre på alle. 

Du har et utseende som er topp 5% du da. Numbers game 😘

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du har et utseende som er topp 5% du da. Numbers game 😘

Ja jeg har alltid hatt et bra utseende. Lurer likevel på om det er bare er så enkelt som utseende på dating apps? Jeg fikk mange flere matcher og meldinger enn mange av damene jeg snakket med. Jeg fikk et helt motsatt inntrykk av nettdating enn det de fleste menn sier. Samtidig gjorde jeg det også veldig annerledes. Jeg brukte bare fine bilder. Jeg skrev en utfyllende tekst og jeg holdt samtaler gående slik at profilen min var aktiv og synlig. Etter tre dager rant hele innboksen min over, og jeg fikk vanvittig mye melding og bilder. Aner ikke hvor mange likes og matcher jeg fikk til slutt. Jeg tror ikke dette handler bare om utseende, men om at jeg brukte appen på en bedre måte. Algoritmen jobbet i min favør, og jeg unngikk seriesveiping. Jeg var veldig selektiv med hvem jeg sveipa høyre på. Jeg tror det gjorde at profilen ble mer synlig for sannsynlige matcher. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja jeg har alltid hatt et bra utseende. Lurer likevel på om det er bare er så enkelt som utseende på dating apps? Jeg fikk mange flere matcher og meldinger enn mange av damene jeg snakket med. Jeg fikk et helt motsatt inntrykk av nettdating enn det de fleste menn sier. Samtidig gjorde jeg det også veldig annerledes. Jeg brukte bare fine bilder. Jeg skrev en utfyllende tekst og jeg holdt samtaler gående slik at profilen min var aktiv og synlig. Etter tre dager rant hele innboksen min over, og jeg fikk vanvittig mye melding og bilder. Aner ikke hvor mange likes og matcher jeg fikk til slutt. Jeg tror ikke dette handler bare om utseende, men om at jeg brukte appen på en bedre måte. Algoritmen jobbet i min favør, og jeg unngikk seriesveiping. Jeg var veldig selektiv med hvem jeg sveipa høyre på. Jeg tror det gjorde at profilen ble mer synlig for sannsynlige matcher. 

Ikke innbill deg noe. Alt dette handler om at du trolig ser veldig bra ut. Algoritmene fremmer de mennene som ser bra ut, det er jo slik systemet er rigget ;) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke innbill deg noe. Alt dette handler om at du trolig ser veldig bra ut. Algoritmene fremmer de mennene som ser bra ut, det er jo slik systemet er rigget ;) 

Om en mann med gjennomsnittlig utseende hadde latt meg styre tinder kontoen hans er jeg sikker på jeg skulle fått inn minst 100 matcher på under en uke. Garantert! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Om en mann med gjennomsnittlig utseende hadde latt meg styre tinder kontoen hans er jeg sikker på jeg skulle fått inn minst 100 matcher på under en uke. Garantert! 

Øyh, forretningside !!! Kjør på kompis, nå blir du snart rik, for de gutta du nevner der er det mange av ;) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du får si fra når denne businessen din er oppe å går i denne tråden da...

Anonymkode: ea0de...72a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Øyh, forretningside !!! Kjør på kompis, nå blir du snart rik, for de gutta du nevner der er det mange av ;) 

haha.. ja kanskje du er inne på noe der. Fortell litt hvordan det er for de fleste average menn på tinder? Jeg leste mye om algoritmene og strategier først, for jeg var nysgjerrig på hvordan det var for menn på dating apps. Opplevelsen var helt motsatt av det de fleste menn forteller. Det kan seriøst ikke handle bare om utseende? Jeg tror at seriesveiping er et kjempe feilgrep som ødelegger algoritmene fullstendig. Men jeg har jo egentlig ikke peiling hva jeg snakker om her. Mulig jeg er alt for naiv her. Får høre din opplevelse? Hvor ofte fikk du match og likes? Jeg fikk ca 100-200 matcher pr dag.. fikk match på ca hver tredje dame jeg sveipa på. Tippa jeg sveipa 70% nei og 30% ja. Det funket sykt bra for meg ihvertfall. Og svar på alle meldinger og still spørsmål og hold samtalene gående. Det gikk ikke i lengden på grunn av volumet, men strategien funket sykt bra om du ønsker mange likes og matcher.  Men fortell.. hva er realiteten for seriesveipere? Hvor mange kan de fleste menn på tinder forvente med tanke på match og likes? Hvor mye innsats legger de i å velge bilder, i profilteksten og i å holde samtaler gående og å gjøre profilen synlig? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

haha.. ja kanskje du er inne på noe der. Fortell litt hvordan det er for de fleste average menn på tinder? Jeg leste mye om algoritmene og strategier først, for jeg var nysgjerrig på hvordan det var for menn på dating apps. Opplevelsen var helt motsatt av det de fleste menn forteller. Det kan seriøst ikke handle bare om utseende? Jeg tror at seriesveiping er et kjempe feilgrep som ødelegger algoritmene fullstendig. Men jeg har jo egentlig ikke peiling hva jeg snakker om her. Mulig jeg er alt for naiv her. Får høre din opplevelse? Hvor ofte fikk du match og likes? Jeg fikk ca 100-200 matcher pr dag.. fikk match på ca hver tredje dame jeg sveipa på. Tippa jeg sveipa 70% nei og 30% ja. Det funket sykt bra for meg ihvertfall. Og svar på alle meldinger og still spørsmål og hold samtalene gående. Det gikk ikke i lengden på grunn av volumet, men strategien funket sykt bra om du ønsker mange likes og matcher.  Men fortell.. hva er realiteten for seriesveipere? Hvor mange kan de fleste menn på tinder forvente med tanke på match og likes? Hvor mye innsats legger de i å velge bilder, i profilteksten og i å holde samtaler gående og å gjøre profilen synlig? 

Er du kjekk? 

Anonymkode: 50831...d29

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er du kjekk? 

Jeg har nok alltid fått høre at jeg har et bra utseende ja. Mitt poeng her.. det kan ikke være bare det som gjør at jeg fikk så mange matcher. Damer er ikke så overfladiske at de kun sveiper på grunn av utseende. Jeg fikk masse god respons på at jeg holdt samtaler gående og stilte gode spørsmål. Har inntrykk av at mange minn ikke holder samtaler gående på dating apps. Det er jo så utrolig enkelt å gjøre og har så god effekt. Det virker som at når jeg holdt samtaler gående så ble profilen min mer og mer synlig.. og flere og flere likes tikka inn. Det virket som det i seg selv påvirket algoritmen min. Mulig jeg tar feil. Jeg tror bare ikke det er så vanskelig som mange menn sier. Det må vel nesten være mer enn bare utseende i seg selv som gjør at damer ikke sveiper på dem. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg har nok alltid fått høre at jeg har et bra utseende ja. Mitt poeng her.. det kan ikke være bare det som gjør at jeg fikk så mange matcher. Damer er ikke så overfladiske at de kun sveiper på grunn av utseende. Jeg fikk masse god respons på at jeg holdt samtaler gående og stilte gode spørsmål. Har inntrykk av at mange minn ikke holder samtaler gående på dating apps. Det er jo så utrolig enkelt å gjøre og har så god effekt. Det virker som at når jeg holdt samtaler gående så ble profilen min mer og mer synlig.. og flere og flere likes tikka inn. Det virket som det i seg selv påvirket algoritmen min. Mulig jeg tar feil. Jeg tror bare ikke det er så vanskelig som mange menn sier. Det må vel nesten være mer enn bare utseende i seg selv som gjør at damer ikke sveiper på dem. 

Nå kan jeg bare snakke for meg selv, men jeg sveiper venstre dersom en mann er kjekk og ikke skriver noe om seg selv. Det er helt meningsløst for min del, jeg vil jo finne noen som faktisk matcher meg og ikke bare ser bra ut. 

Anonymkode: cf265...878

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Da beviste du akkurat mitt poeng. Tusen takk for det. For å få damene i prat så må de først ha noe å sveipe på. Så da spiller det en stor rolle hvordan du ser ut, og det er faktisk ikke en fordel. Snarere enn ulempe. Eneste som er positivt med det er om du vet hva du ser etter. Da har du muligheter til å sile ut.

Hilsen pen dame. 

AnonymBruker
Skrevet

Da beviste du akkurat mitt poeng. Tusen takk for det. For å få damene i prat så må de først ha noe å sveipe på. Så da spiller det en stor rolle hvordan du ser ut, og det er faktisk ikke en fordel. Snarere enn ulempe. Eneste som er positivt med det er om du vet hva du ser etter. Da har du muligheter til å sile ut.

Hilsen pen dame. 

Hei! Jeg forstår ikke helt hva du mener nå? Du kan jo sveipe på den du vil? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hei! Jeg forstår ikke helt hva du mener nå? Du kan jo sveipe på den du vil? 

En kjekk mann med et pent ytre tiltrekker seg damer med første inntrykket. 

Det er ofte det som er utfordringen for de fleste. Klarer man å få damene i prat, så kan man vise dem personligheten sin. Den får man ikke vist før de sveiper. 

Så da må man velge veldig bra bilder av seg selv, som gjenspeiler personligheten for å få det godt fram. Attract som det heter. 

Det var det som var mitt poeng.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

En kjekk mann med et pent ytre tiltrekker seg damer med første inntrykket. 

Det er ofte det som er utfordringen for de fleste. Klarer man å få damene i prat, så kan man vise dem personligheten sin. Den får man ikke vist før de sveiper. 

Så da må man velge veldig bra bilder av seg selv, som gjenspeiler personligheten for å få det godt fram. Attract som det heter. 

Det var det som var mitt poeng.

Jeg skjønner det.. men hvorfor er det negativt??

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg skjønner det.. men hvorfor er det negativt??

Jeg kan bare snakke for min egen del her. Det jeg synes er negativt med det, er at jeg ønsker å bli elsket for den jeg er, og ikke hvordan jeg ser ut. 

Siste forhold jeg var i så ble jeg behandlet som en premie. Det var vondt. Det var kun overfladisk, og det tok det lang tid før jeg forstod. 

Så jeg er veldig skeptisk til menn av den grunn. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...