Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg søkte etter menn i aldersgruppen 18-60. Det var kun seks jeg prøvde å chatte med. De andre var bare ikke interessante. Mulig jeg er kravstor, men når de viser meg at de ikke har så mye i topplokket og kun tenker med det de har mellom beina...Ja da gir jeg opp 🙄

At de tror de kan treffe en dame etter tre mld..Det tør ikke jeg.

Anonymkode: 50831...d29

Det er et jævla kjøttmarked der ute, og veldig mange er useriøse. Jeg mener at alle burde være kravstore, og heller vøre singel om alternativet er å "ta til takke" med noen. Alle som spør om snap er umiddelbart nei. Og alle som skriver hva de IKKE ser etter i profilen sin eller ikke sier noe om seg selv - også nei. Lykke til 😌

• Liker 1
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vell av de mange hundre likesene jeg får på tinder bor 80% på andre siden av landet. Og like mange er så gamle at de kunne vært kameraet med mine foreldre. Av de som faktisk bor i akseptable avstand og er i min alderspreferanse (+ 15 - 5 ca) er det bare en brøkdel som "følger opp" likes'en. Så er det naturligvis noen man kommer i snakk med som man rask finner ut man ikke har kjemi med. Det går begge veier. Så er det veldig mange som tydeligvis bare er interessert i å få knullet. Så av de mange hundre likes'ene er det ikke så mange jeg ender opp med å møte. Også skal det jo videre klaffe med en av de få. Og der er det like mye de som jeg som konkluderer med at det ikke vil bli til noe mer. Har inntrykk av at mange på f.eks tinder bare kaster ut likes uten å egentlig lese profilen til den andre, også er man helt tydelig ikke en macht. Man ser bare på bildet. Så tenker at antar likes eller macht har lite å si.

Anonymkode: e40bd...e42

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det virker som mange damer opplever å bli oversvømt på dating apps. Hvor mye oppmerksomhet får du IRL? Blir du sjekket opp av 1000 men daglig? Hvorfor er menn så annerledes på dating apps og i virkeligheten?  Jeg er gift mann, og jeg blir veldig provosert av hvordan menn oppfører seg på dating apps. Føler de ødelegger mye for kvinner som ønsker å finne seg en partner. 

Anonymkode: f7f30...e92

I irl jeg jeg mer som usynlig og er ikke vant til at menn viser meg interesse. Så visste ikke helt hvordan jeg skulle takle det enorme presset (og fokuset på sex) på datingappene. Ble for mye for meg i allefall ❤️

Anonymkode: ca1e7...b08

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Noe sier meg at de som bruker Tinder, er noen kåte beist😅Men Tinder er jo for sexdates, så de er på rett plass👍

Å være på Tinder med knaillhard ereksjon, da forsvinner mye av fornuften... da trykkes det også "Likes" i hytt og pine.
Og når ereksjonen har falt.. man har gitt forhåpninger, til stor skuffelse for dem det gjelder.. Men sånn er dating gjennom en app.. det er en risikosport, og stor sjanse for å bli skuffet 50 ganger vs 1 gang heldig..

Da har jeg større sjanse for å finne ei "bingokjærring" på en lokal dugnad.. Forresten.. ei "bingokjærring" er så viril som et godstog uten bremser, hun stopper ikke før hun har sugd sjela ut av meg🥰🪄

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Så idag på snapchatten til Aurora Gude eller hva hun heter når jeg dreit, og ho var intervjuet av en homo som var hjemme hos henne, og hun sa hun var singel på 3 året, men ville kun ha en mann som hadde penger som kunne gi henne gaver og varte henne opp! Hvem vil ikke ha gaver og reise på ferie. .... Da tenker jeg dere kvinner graver deres egen grav.

Anonymkode: 8c73f...134

Ja, for vi er jo alle som Aurora Gude….

Anonymkode: 195de...f66

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det single kvinner legger i «ufrivillig singel», er ikke «jeg får meg ingen jeg» det er de gaflene og skjeene som ble nevnt øverst. Man drukner i gafler men søker ei skjei. 
Jeg har vært lite i singel i mitt liv. Nå er jeg kvinne 34, snart vært singel to år (første singel perioden min egentlig noensinne) og jeg elsker det. Ingen å ta hensyn til, innrette seg etter, skuffe eller være skuffet over 😃 får jeg lyst på et spennende eventyr eller nærhet så er det som kvinne kun en snap unna. Kanskje litt off-topic og unødvendig av meg å si, men 70% av de mennene som tar kontakt er menn som din, opptatte menn som har vært i forhold lenge. Så det er også en ting mindre å bekymre seg for som single :)

Anonymkode: 18f3a...953

Endelig en kvinne som sier rett ut hvordan hun innretter seg og hvor enkelt det er for henne å få sex når hun kjenner for det.  "Kun et snap unna". Usikker på hva den levemåten gjøre med sinnet, men det virker som hu her i allefall har det fint forløpig. Litt som å kjøpe sjokolade fra en sjokoladeautomat når man kjenner cravingen 😄. Er vel egentlig rent teknisk det samme som å kjøpe sex fra en hore kanskje, men "alle menn er horer" og når det er gratis ....

Anonymkode: 17250...174

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Takk for svar! Høres ikke noe gøy ut! Trist at det er slik for så mange. Jeg får inntrykk av at det er mest menn som klager på dating apps, men samtidig menn som oppfører seg slik du beskriver. Menn som aldri hadde turt å snakke med en dame IRL burde heller ikke swipe høyre på en app.

Det er fordi de fleste vil finne noen å ligge med bare de er tålmodige nok. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Kalikalinka skrev (16 timer siden):

Det som frustrerer meg er imidlertid den sinnssyke desperasjonen,

Prøv å sett deg i menns sko. Du får så og si ingen likes eller matcher på tross av at du har senket kravene helt ned i kjelleren og er åpen for å treffe 50% av kvinnene du kommer over på dating apps. Hadde ikke du også blitt desperat? Hvordan hadde du løst det?

Anonymkode: ea0de...72a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke ufrivillig singel (er det nesten aldri, vært det i 4 mnd nå) men av de 6? Tusen liksene jeg fikk på tinder var under 3% aktuelle for meg. Mtp verdier, livssyn, fremtidsønsker, boavstand, passende alder osv. + at jeg ikke takler stygge tenner/dårlig ånde og svetteluk (mange menn sliter med personlig hygiene. Eller boevne…)

Men dater en kjekk, noen år yngre mann fra militæret nå. Virker lovende

Anonymkode: baad1...b48

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Prøv å sett deg i menns sko. Du får så og si ingen likes eller matcher på tross av at du har senket kravene helt ned i kjelleren og er åpen for å treffe 50% av kvinnene du kommer over på dating apps. Hadde ikke du også blitt desperat? Hvordan hadde du løst det?

Må heller ikke glemme at alle kan være "tøffe i trynet" bak et keyboard! Blir annerledes når du sitter ansikt til ansikt og faktisk må kunne kommunisere og vise reell interesse for en annen person sitt liv. Da kan en 30minutters kaffekopp bli lang nok 😉

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er mange useriøse menn, ja. Mye dickpicks i monitor etter et par meldinger, til og med når man sier fra at man ikke ønsker det. Blant de seriøse så klarer ikke 90% å føre en samtale over nett, noe man må kunne når man driver med nettdating. Så da er det det å finne de 10% som er seriøse og klarer å føre en samtale, det er ikke bare bare. Så er det det at ting skal matche når man først møtes da, det har foreløpig ikke skjedd her. Jeg er ikke ufrivillig singel, men synes jo det hadde vært hyggelig med en partner, men det må jo være en partner som matcher meg. Det sies at det finnes mange fisk i havet, men man må jo møte på riktig fisk.

Anonymkode: 137fa...d2b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er i begynnelsen av 50-åra. Har hatt 1000 likes på Tinder. Likte kanskje 10 tilbake. Traff vel 5. I profilen min står det tydelig at jeg ønsker et forhold. Noe seriøst. Av de 5 jeg traff var de «seriøse» i starten, etter kort tid var ingen av de klare for et forhold i det heletatt, og de var nok ikke det før de traff meg heller. Samtlige fortsatte å sveipe etter at vi startet å date. Og gjør man det håper man jo det skal dukke opp noe nytt og bedre bak neste profil. Jeg tenker at det ødelegger veldig mye. Da satser man jo ikke i det heletatt, man har hele tiden et ben utenfor. Og da blir det ikke noe da…. Endte med at jeg slettet appen og har vel gitt opp å finne en mann som ønsker det samme som meg. Og som er villig til å satse litt.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg er både praktisk og logisk anlagt, og jeg hadde virkelig gått i meg selv og forsøkt å endre på det jeg kunne for å bli/fremstå som et bedre partner-emne, både utseende- og personlighetsmessig. Det skal jævlig mye til for at INGEN faktisk vil ha deg, og veldig mange av disse desperate mennene gjør ærlig talt en svært mangelfull innsats for å BLI en mer attraktiv partner. 

Omtrent alle kan greie å oppnå en ok kropp, en fin klesstil, en ålreit personlighet og god hygiene dersom de faktisk jobber for det. ALLE som vil ha en kjæreste har veldig godt av å fokusere mer på hva de selv kan tilby en annen person i et forhold, enn på hva de mener de «fortjener» eller vil ha.

På en datingprofil har gode og varierte bilder og en ordentlig profiltekst ALT å si. Skriver man en kort og totalt intetsigende tekst og tar 4 identiske grusomt uattraktive selfies (gjerne nedenfra, med solbriller) så kan man dessverre skylde seg selv for at ingen gidder å ta kontakt. Jeg har dessverre sett utrolig mange mannlige profiler som var totalt elendige, så her har menn MYE å gå på. 

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hvis du har folkeskole og 30 år med hull i CV-en, søker du ikke på jobber som adm.dir. i DNB, advokatfullmektig, fastlege - det hjelper liksom ikke å søke på flest mulig når valgene dine er slik at du ALLTID kommer nederst i bunken. Da er det bedre å finne de gode mulighetene og spisse seg inn dit.

Om ikke annet, ville jeg unngått denne "seriesveipingen" av hensyn til mine mannlige kamerater som kanskje vil lide av de erfaringene kvinnene refererer til her med menn som sveiper uten å ha giddet å lese profilen og gjøre en vurdering om dette er to personer som faktisk passer sammen.

Menn på datingapper graver hverandres grav i praksis hvis de ikke tar seg bryet med å filtrere vekk dårlige matcher FØR de sveiper.

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
knooters skrev (6 timer siden):

Hvis du har folkeskole og 30 år med hull i CV-en, søker du ikke på jobber som adm.dir. i DNB, advokatfullmektig, fastlege - det hjelper liksom ikke å søke på flest mulig når valgene dine er slik at du ALLTID kommer nederst i bunken. Da er det bedre å finne de gode mulighetene og spisse seg inn dit.

Om ikke annet, ville jeg unngått denne "seriesveipingen" av hensyn til mine mannlige kamerater som kanskje vil lide av de erfaringene kvinnene refererer til her med menn som sveiper uten å ha giddet å lese profilen og gjøre en vurdering om dette er to personer som faktisk passer sammen.

Menn på datingapper graver hverandres grav i praksis hvis de ikke tar seg bryet med å filtrere vekk dårlige matcher FØR de sveiper.

Dette er en kraftig overforenkling. Slik systemet er lagt opp, og siden det er 80% menn på appene, er seriesveiping den eneste måten å bli eksponert for de svært få mulighetene det statistisk sett er der inne. It's a numbers game kompis. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
knooters skrev (6 timer siden):

Hva som utgjør en vakker kvinne er ganske så universalt. Den store majoriteten av menn kan bli enig om hvem som er f.eks top 10% av et utvalg kvinner rent utseendemessig. Så skulle menn vært like selektive som kvinner ville en liten elite av kvinner fått all oppmersomhet, og den store majoriteten av både kvinner og menn ville blitt totalt ignorert.

Også klager jo kvinner på den andre siden over at menn ikke skal "ta til takke" med en kvinne. For da føler hun seg ikke spesiell...

AnonymBruker
Skrevet

Det er vanskeligere å finne noen skikkelig god partner i voksen alder. De fleste av de virkelig gode er av naturlige årsaker i faste forhold og har tenkt å bli der.

Når man er ung er man mer optimistisk og mye mer villig til å forme hverandre og forholdet. Voksne er sære og selvopptatte og skal bare ha alt slik de vil ha det. 

90% av single kvinner og menn er enten bare ute etter tilfeldig sex og skyr ingen midler for å tulle med folk eller skakkjørte på en eller annen måte. Noen har relasjonstraumer men søker kjærester allikevel, noen er høye på pæra og skal sette verdensrekord i "perfekt partner" som venner/venninner skal bli imponert av, noen er dissmissive avoidants i tredje potens - og hundre andre teite ting som gjør folk totalt uegnet som kjæreste/partner-materiale.  

Jeg fant en utrolig god dame gjennom Tinder, av alle ting. Det ser ut til å bli for alltid. Vi skal flytte sammen. Men skulle dette forholdet ryke, så tror jeg ikke jeg gidder å prøve mer dating. Jeg er mann 50+  så dette blir siste forsøket, tror jeg. Det er mulig jeg skjøt gullfuglen. 

Anonymkode: a6ffb...0ac

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Dette er en kraftig overforenkling. Slik systemet er lagt opp, og siden det er 80% menn på appene, er seriesveiping den eneste måten å bli eksponert for de svært få mulighetene det statistisk sett er der inne. It's a numbers game kompis. 

Det er ikke et numbers game. Helt uenig.  Jeg testa nettdating en liten periode bare for å undersøke. Jeg lagde en god profil, tok fine bilder og svarte ordentlig på meldinger og holdt samtaler gående uten å være desperat eller creepy, noe som er en selvfølge mener jeg. Jeg swipet veldig mye til venstre, og sveipet kun til høyre av og til. Etter noen dager hadde jeg hundrevis av likes og macther og innboksen rant over av meldinger. Jeg fortsatte å svare på meldinger og swipet konservativt, og det virket som profilen min ble mer og mer synlig og algoritmen jobbet i min favør. Etter noen få dager måtte jeg begynne å avvise likes og slette folk. Sjekka appen ca en gang i timen og hadde mellom 40 og 80 meldinger hver gang jeg sjekket. Bare tull med den serieswipingen. De mannfolka som gjør det bruker appen helt feil. Slutt å sveipe til høyre på alle. 

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Hinkelpinkel skrev (12 timer siden):

Jeg er i begynnelsen av 50-åra. Har hatt 1000 likes på Tinder. Likte kanskje 10 tilbake. Traff vel 5. I profilen min står det tydelig at jeg ønsker et forhold. Noe seriøst. Av de 5 jeg traff var de «seriøse» i starten, etter kort tid var ingen av de klare for et forhold i det heletatt, og de var nok ikke det før de traff meg heller. Samtlige fortsatte å sveipe etter at vi startet å date. Og gjør man det håper man jo det skal dukke opp noe nytt og bedre bak neste profil. Jeg tenker at det ødelegger veldig mye. Da satser man jo ikke i det heletatt, man har hele tiden et ben utenfor. Og da blir det ikke noe da…. Endte med at jeg slettet appen og har vel gitt opp å finne en mann som ønsker det samme som meg. Og som er villig til å satse litt.

Takk for godt svar! Håper du finner noen som du kan dele livet ditt med. :) Hvorfor tror du menn likevel sveiper til høyre på deg når det viser seg at de ikke var interessert likevel? Hva var hensikten med at de sveipet tror du? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det er vanskeligere å finne noen skikkelig god partner i voksen alder. De fleste av de virkelig gode er av naturlige årsaker i faste forhold og har tenkt å bli der.

Når man er ung er man mer optimistisk og mye mer villig til å forme hverandre og forholdet. Voksne er sære og selvopptatte og skal bare ha alt slik de vil ha det. 

90% av single kvinner og menn er enten bare ute etter tilfeldig sex og skyr ingen midler for å tulle med folk eller skakkjørte på en eller annen måte. Noen har relasjonstraumer men søker kjærester allikevel, noen er høye på pæra og skal sette verdensrekord i "perfekt partner" som venner/venninner skal bli imponert av, noen er dissmissive avoidants i tredje potens - og hundre andre teite ting som gjør folk totalt uegnet som kjæreste/partner-materiale.  

Jeg fant en utrolig god dame gjennom Tinder, av alle ting. Det ser ut til å bli for alltid. Vi skal flytte sammen. Men skulle dette forholdet ryke, så tror jeg ikke jeg gidder å prøve mer dating. Jeg er mann 50+  så dette blir siste forsøket, tror jeg. Det er mulig jeg skjøt gullfuglen. 

Anonymkode: a6ffb...0ac

Takk for svar! Håper du har truffet the one! :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...