Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Spørsmål til singe kvinner...

Jeg har nok vært veldig heldig med kjærligheten. Jeg traff den store kjærligheten som veldig ung for over 20 år siden, og siden har det vært oss. Vi har et godt liv sammen, med mye kjærlighet og nærhet og vi elsker hverandre høyt. Dette var lenge før dating apps. Nå har jeg snakket med noen single kvinner (slektninger, venner) som sliter med å finne seg en partner. Samtidig har samtlige minst 2000 likes på dating apper og drukner i matcher, likes og meldinger. Likevel sier de at de er ufrivillig single? Kan noe single forklare? Er det faktisk så mange useriøse menn på dating apper? Hvordan oppleves det å være kvinne på dating apps i disse tider? 

Anonymkode: f7f30...e92

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplever at mange menn er overfladiske, lite reflekterte, mangler humor, blir fort sinte osv. Ihvertfall mange av de jeg har hatt kontakt med. Så jeg er veldig forsiktig med hvem jeg har kontakt med.

Ser ikke på meg selv som ufrivillig single. Mer som åpen for kontakt. Jeg var på datingapp tidligere, men jeg ble så overveldet av responsen så jeg ble skremt. Noen menn kan være ekstremt pågående. Det takler ikke jeg. 

Anonymkode: 50831...d29

• Liker 5
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg opplever at mange menn er overfladiske, lite reflekterte, mangler humor, blir fort sinte osv. Ihvertfall mange av de jeg har hatt kontakt med. Så jeg er veldig forsiktig med hvem jeg har kontakt med.

Ser ikke på meg selv som ufrivillig single. Mer som åpen for kontakt. Jeg var på datingapp tidligere, men jeg ble så overveldet av responsen så jeg ble skremt. Noen menn kan være ekstremt pågående. Det takler ikke jeg. 

Takk for svar :) Hvorfor ble du overveldet av responsen? 

Skrevet

Det er som å drukne i en haug av gafler når alt man trenger og vil ha er en skje.

Og de 2000 likes’ene og meldingene føles kvelende og overveldende, samtidig som mesteparten faktisk er totalt ubrukelig, fordi det er fra desperate menn uten kritisk sans som umiddelbart liker/kaster seg over ALLE nye kvinner uten å engang lese profiltekst for å enkelt sjekke om man passer sammen osv. Man føler seg bare som et stykke kjøtt, og den ene fyren som kanskje er bra forsvinner blant alle de andre.

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk for svar :) Hvorfor ble du overveldet av responsen? 

Jeg følte at jeg var på et kjøttmarked. At de ikke var interessert i meg som person. Mer som at dem bare ville ha noen. Det er ikke noe for meg.

Hadde en vennskapelig tone med et par av dem som jeg chattet med over en viss tid siden jeg var litt nysgjerrig. Fant fort ut at det ikke var noe for meg. Han ene ble overgiret så da ble jeg skremt. Han andre skrøt så av hjemmekinoanlegget sitt, så da tenkte jeg mitt. Ikke noe for meg. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Kalikalinka skrev (Akkurat nå):

Det er som å drukne i en haug av gafler når alt man trenger og vil ha er en skje.

Og de 2000 likes’ene og meldingene føles kvelende og overveldende, samtidig som mesteparten faktisk er totalt ubrukelig, fordi det er fra desperate menn uten kritisk sans som umiddelbart liker/kaster seg over ALLE nye kvinner uten å engang lese profiltekst for å enkelt sjekke om man passer sammen osv. Man føler seg bare som et stykke kjøtt, og den ene fyren som kanskje er bra forsvinner blant alle de andre.

Takk for svar! Høres ikke noe gøy ut! Trist at det er slik for så mange. Jeg får inntrykk av at det er mest menn som klager på dating apps, men samtidig menn som oppfører seg slik du beskriver. Menn som aldri hadde turt å snakke med en dame IRL burde heller ikke swipe høyre på en app.

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg følte at jeg var på et kjøttmarked. At de ikke var interessert i meg som person. Mer som at dem bare ville ha noen. Det er ikke noe for meg.

Hadde en vennskapelig tone med et par av dem som jeg chattet med over en viss tid siden jeg var litt nysgjerrig. Fant fort ut at det ikke var noe for meg. Han ene ble overgiret så da ble jeg skremt. Han andre skrøt så av hjemmekinoanlegget sitt, så da tenkte jeg mitt. Ikke noe for meg. 

Takk for svar :) Trist å høre at du hadde en slik opplevelse. Ønsker deg mange gode opplevelser ellers i livet :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil heller ikke si jeg er ufrivillig singel, jeg er singel og leter etter den rette (eller en av de i det minste). At jeg ikke har funnet han enda er ren uflaks. 

Men plutselig🤞

Anonymkode: 55116...e1e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vil heller ikke si jeg er ufrivillig singel, jeg er singel og leter etter den rette (eller en av de i det minste). At jeg ikke har funnet han enda er ren uflaks. 

Men plutselig🤞

Anonymkode: 55116...e1e

Takk for svar! Godt sagt :) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Takk for svar :) Trist å høre at du hadde en slik opplevelse. Ønsker deg mange gode opplevelser ellers i livet :) 

Takk.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk for svar! Høres ikke noe gøy ut! Trist at det er slik for så mange. Jeg får inntrykk av at det er mest menn som klager på dating apps, men samtidig menn som oppfører seg slik du beskriver. Menn som aldri hadde turt å snakke med en dame IRL burde heller ikke swipe høyre på en app.

Det siste der er jeg uenig i, faktisk :) Det er lov å være sjenert!

Det som frustrerer meg er imidlertid den sinnssyke desperasjonen, og den totale mangelen på kritisk sans og refleksjon rundt «hva har JEG å tilby noen i et forhold?». For ikke å glemme de helt åpenbare klipp-og-lim-meldingene som blir sendt til ALT som har puls og vagina. 

Jeg er et ekte menneske, og skal jeg ha en livspartner, så skal vi velge hverandre fordi vi faktisk passer sammen. Og når jeg ærlig talt har brukt masse tid på fine og beskrivende bilder og en informativ, morsom og sjarmerende profiltekst, så forventer jeg faktisk å bli behandlet som et individ og ikke bare… hvem som helst.

Forrige gang jeg var på en datingside var det en (forholdsvis kjekk) fyr som kom frem til at han ønsket å gifte seg og få barn med meg. Det morsomme var at han ALDRI stilte meg noen personlige spørsmål eller på noe vis prøvde å finne ut hvem jeg er eller hva jeg liker. Da jeg kuttet kontakten med ham nettopp pga det ble han rasende, og da var jeg plutselig både gammel og kjempestygg 😂

• Liker 2
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
Kalikalinka skrev (2 minutter siden):

Det siste der er jeg uenig i, faktisk :) Det er lov å være sjenert!

Det som frustrerer meg er imidlertid den sinnssyke desperasjonen, og den totale mangelen på kritisk sans og refleksjon rundt «hva har JEG å tilby noen i et forhold?». For ikke å glemme de helt åpenbare klipp-og-lim-meldingene som blir sendt til ALT som har puls og vagina. 

Jeg er et ekte menneske, og skal jeg ha en livspartner, så skal vi velge hverandre fordi vi faktisk passer sammen. Og når jeg ærlig talt har brukt masse tid på fine og beskrivende bilder og en informativ, morsom og sjarmerende profiltekst, så forventer jeg faktisk å bli behandlet som et individ og ikke bare… hvem som helst.

Forrige gang jeg var på en datingside var det en (forholdsvis kjekk) fyr som kom frem til at han ønsket å gifte seg og få barn med meg. Det morsomme var at han ALDRI stilte meg noen personlige spørsmål eller på noe vis prøvde å finne ut hvem jeg er eller hva jeg liker. Da jeg kuttet kontakten med ham nettopp pga det ble han rasende, og da var jeg plutselig både gammel og kjempestygg 😂

Haha ja ikke sant 😂 Så dypt stakk det 😆😆😆

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Sånn hadde jeg det også. Jeg ble oversvømmet av menn på datingapper og likte det ikke. Jeg er ikke en dame for kvantitet når det gjelder menn, - sånt blir bare ugreit for meg. Er innadvent, stille og tar nære relasjoner veldig seriøst. Tipper det er noe av årsaken. Er for øvrig frivillig alene da dette 'bombardementet' av menn gjorde noe med meg. Mistet appetitten, kanskje ❤️

Anonymkode: ca1e7...b08

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Tror tittelen din burde vært "Spørsmål til single kvinner som aktivt leter etter en mann", eller noe i den duren. Jeg er single og kvinne, men er ikke på noen dating apper eller sosiale medier. Så jeg drukner ikke i noe. Annet enn frihet kanskje? 🤘

Anonymkode: e3ee3...b34

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke noe til disse 2000 matchene, vet ikke om det er vanlig 😅

Anonymkode: cf265...878

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tror tittelen din burde vært "Spørsmål til single kvinner som aktivt leter etter en mann", eller noe i den duren. Jeg er single og kvinne, men er ikke på noen dating apper eller sosiale medier. Så jeg drukner ikke i noe. Annet enn frihet kanskje? 🤘

Anonymkode: e3ee3...b34

Takk for tipset, men tror du misforsto hva jeg lurer på. Jeg er rett og slett nysgjerrig på single kvinners opplevelse av dating apper. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Sånn hadde jeg det også. Jeg ble oversvømmet av menn på datingapper og likte det ikke. Jeg er ikke en dame for kvantitet når det gjelder menn, - sånt blir bare ugreit for meg. Er innadvent, stille og tar nære relasjoner veldig seriøst. Tipper det er noe av årsaken. Er for øvrig frivillig alene da dette 'bombardementet' av menn gjorde noe med meg. Mistet appetitten, kanskje ❤️

Anonymkode: ca1e7...b08

Det virker som mange damer opplever å bli oversvømt på dating apps. Hvor mye oppmerksomhet får du IRL? Blir du sjekket opp av 1000 men daglig? Hvorfor er menn så annerledes på dating apps og i virkeligheten?  Jeg er gift mann, og jeg blir veldig provosert av hvordan menn oppfører seg på dating apps. Føler de ødelegger mye for kvinner som ønsker å finne seg en partner. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Takk for tipset, men tror du misforsto hva jeg lurer på. Jeg er rett og slett nysgjerrig på single kvinners opplevelse av dating apper. 

Hvorfor det? Fordi du er gift? 

Anonymkode: 22aee...64f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Møtte mannen min på Tinder, men gud bedre så mange frosker jeg måtte «kysse» før jeg fant en som var oppegående. Det er mye rart der! Og det gjelder begge kjønn, det er jeg sikker på. 

Selv om man har 300 matcher, så er det kanskje sånn at det er 300 muligheter. Mange svarer ikke, fake profiler, lyver i bioen, ingen kjemi skriftlig. Også treffer man de kanskje på en kaffe og oppdager det ene etter det andre, plutselig religiøs, ser ikke ut som bildene, dårlig kjemi. 
Og jeg tror mange på slike apper ofte tenker: ja, denne personen er egentlig grei, meen! Det kan hende jeg finner en person som er hakket bedre, penere, morsommere osv. En person som er bittelitt bedre enn den jeg akkurat møtte, da blir jeg fornøyd.

og kanskje man ikke gjør det da, eller så er det noe «feil» med neste også. Eller den personen kanskje ikke vil ha deg. Valgmuligheter er ikke alltid det beste 😅

Anonymkode: 05d1a...94c

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvorfor det? Fordi du er gift? 

Anonymkode: 22aee...64f

Syns det er hyggelig at du er engasjert i denne diskusjonen, men jeg forklarte jo hvorfor i spørsmålet mitt øverst. :) Jeg snakket med slektninger og venner som var på dating apps. De hadde tusenvis av likes og matcher, men hadde det likevel vanskelig for å finne noen. Hvorfor er det så rart at jeg blir nysgjerrig på hvordan det fungerer? De beskriver en situasjon hvor tusenvis av menn står i kø.. samtidig som de ikke finner noen. Jeg har vært gift veldig lenge og syns dette høres ekstremt paradoksalt ut. Hvordan er det mulig å ikke finne noen når det er så mye respons på apps? Så da lurer jeg på hva som er greia. Jeg lurer på hvorfor menn oppfører seg slik de gjør på apps. Og hva betyr det å ha så mange matcher for en dame.. og hvorfor er det likevel vanskelig. Det høres litt ut som en milliardær som prøver å si at det er "overveldende" å ha så mye penger på kontoen og vil ha medlidenhet fordi han "drukner" i penger. Skjønner? Jeg har fått mange gode svar her og skjønner mye bedre nå :) Takk for at du deltar :) 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...