AnonymBruker Skrevet 24. mars #1 Skrevet 24. mars Jeg lurer på å få meg katt, og trenger å stenge av for ytterdøra, pga jeg ikke har entre, og må bruke døra for å lufte også. Om jeg skal ha kattunge ser det ut som om barnegrindene har for store gliper. Noen tips til hva jeg kan bruke? Anonymkode: 1485f...b43
AnonymBruker Skrevet 24. mars #2 Skrevet 24. mars Er det mulig å få tak i slik de har i USA ofte. Type dør med myggnetting som står på innsiden av vanlig ytterdør 🤔 Anonymkode: 0aba8...7f0
AnonymBruker Skrevet 24. mars #3 Skrevet 24. mars Bare grint der du fester et teppe eller en papplate slik at katten ikke kommer gjennom Anonymkode: ebbdb...c33
AnonymBruker Skrevet 24. mars #4 Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Bare grint der du fester et teppe eller en papplate slik at katten ikke kommer gjennom Anonymkode: ebbdb...c33 Pappplate var faktisk lurt! Jeg tenkte på netting, men det kan de jo klatre i. Men ikke papp Ts Anonymkode: 1485f...b43
AnonymBruker Skrevet 24. mars #5 Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er det mulig å få tak i slik de har i USA ofte. Type dør med myggnetting som står på innsiden av vanlig ytterdør 🤔 Anonymkode: 0aba8...7f0 Det hadde jo vært perfekt også. Men jeg eier ikke her, så vet ikke om jeg får montert noe. Ts Anonymkode: 1485f...b43
Million Skrevet 24. mars #6 Skrevet 24. mars Det varer ikke så lenge før katt(ungen) blir stor nok og gammel nok til å hoppe over en slik pappkledd grind, da... husk at katter er rå på å hoppe. 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars #7 Skrevet 24. mars Million skrev (1 minutt siden): Det varer ikke så lenge før katt(ungen) blir stor nok og gammel nok til å hoppe over en slik pappkledd grind, da... husk at katter er rå på å hoppe. Katten kommer til å få gå ut etter hvert da jeg leier på en gård. Så jeg trenger bare noe i begynnelsen. Ts Anonymkode: 1485f...b43
AnonymBruker Skrevet 24. mars #8 Skrevet 24. mars Du kan høre med utleier om du kan feste et insektsnett med dobbeltsidig teip og borrelås. Eller sånn magnetlist? Eller plassere kattungen i en lukket grind akkurat når du skal lufte. For du har vel andre muligheter for å lufte i leiligheten enn via. ytterdøren? Anonymkode: 8416e...ca9 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars #9 Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det hadde jo vært perfekt også. Men jeg eier ikke her, så vet ikke om jeg får montert noe. Ts Anonymkode: 1485f...b43 Får du ha katt der da? Anonymkode: 1e653...2a3
AnonymBruker Skrevet 24. mars #10 Skrevet 24. mars https://www.jemogfix.no/vindskjerm-400-x-140-cm-outfit/2214/9056943/ evt sette en som dette foran døren bare opp ned så den når helt ned til gulvet. Hvis katten har andre leker og er under oppsyn vil nok ikke en havlåpen ytterdør være av interesse heller. Anonymkode: 8416e...ca9
AnonymBruker Skrevet 24. mars #11 Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Pappplate var faktisk lurt! Jeg tenkte på netting, men det kan de jo klatre i. Men ikke papp Ts Anonymkode: 1485f...b43 En papp-plate klarer de supert få tak i å klatre over fra de er 12-14 uker. De fleste kattunger jeg har håndtert klarer hoppe opp å få tak i kneet mitt fra de er 10 uker gammel, såpass spenstig er de. Og en pappplate vil de kunne få tak i kantene på, og dra bort. Kattunger er utbryter-genier. En plate må være glatt, og hard nok til at klørne ikke får tak. Plexiglass eller treplater f.eks. Eller spørre huseier om å få lage fester til en ramme med kattenett. Anonymkode: 73ae6...c14
AnonymBruker Skrevet 24. mars #12 Skrevet 24. mars Kompostgjerde fra Biltema eller Jula, evt med papplate på den siden du vil holde den inne på så det er vanskeligere å klatre. Anonymkode: 603d4...9e1
Tvist Skrevet 25. mars #13 Skrevet 25. mars Kanskje få katten på høsten, så trenger du ikke å lufte så mye i starten? Eller om du får en voksen katt, trenger du ikke holde den inne så lenge, bare noen uker. Evt steng den inne på et rom når du lufter. Husk på vinduer også, katter kan bli utrolig smale hvis det er noe de vil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå