Gå til innhold

Jeg ba om kakao på sykehus og fikk litt motvillig svar at det er greit men husk at det er MYE sukker i det.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er bitte litt overvektig, ikke ekstra krevende. 

Det er mange overvektige, de fleste vet hva er usunt og sunt. Og jeg jobber med ernæring. Jeg kan få 4 yoghurter men en kopp kakao er krise...

Anonymkode: ec1fc...790

Fikk du servert youghurtene også? Er vant til og måtte hente selv ( bortsett fra akutt ) så da har de jo ikke telling. Aldri blitt tilbud/ sett kakao faktisk. 

Anonymkode: ac636...5fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er som når svigermor sier at man må være forsiktig med å spise frukt for det er så mye sukker...tre minutter spør hun om vi ikke må ha litt kake til kaffen 🤔

Anonymkode: 2ed2e...810

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sikkert en sukker-hysteriker - finnes mange av disse, også blant helsepersonell, selv om de burde vite bedre. Sikkert i beste mening, dog - om man har høye blodsukkerverdier og f.eks. infeksjon, kan det være lurt å begrense sukkerinntaket.

Anonymkode: 18012...574

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt om det mamma og pappa var begge på Radiumhospitalet med hver sin kreftsykdom det stod alltid rett i koppen Kakao på bordet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Hvorfor i all verden blandet de seg inn i hva du skal spise/drikke?

Anonymkode: 01235...798

Det er vel ts som blander dem inn i det, når hen ber om det? 
vet ikke hvorfor ts er innlagt og om det hadde noe med helsen og gjøre at det oppgitt om sukker. Når det gjelder yoghurt er det et sunnere alternativ med mer næring og mindre sukker , men det er mer sukker i det en mange er klar over så 4 youghurt er mye. Synes det er mer rart at de har servert ts 4 youghurt, men det var kanskje kakaoen som veltet lasset 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Yoghurt er det mye god næring i. Sjokoladepulver er kun sukker og tilsetningsstoffer. 

Anonymkode: 9a49a...bbf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er vel ts som blander dem inn i det, når hen ber om det? 
vet ikke hvorfor ts er innlagt og om det hadde noe med helsen og gjøre at det oppgitt om sukker. Når det gjelder yoghurt er det et sunnere alternativ med mer næring og mindre sukker , men det er mer sukker i det en mange er klar over så 4 youghurt er mye. Synes det er mer rart at de har servert ts 4 youghurt, men det var kanskje kakaoen som veltet lasset 😅

Har ikke spist 4 yoghurter men kunne ha gjort det..og biola.

Var ikke innlagt for noe livstil relatert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men hadde du spurt om å få 4 yoghurter, så ville du kanskje fått samme beskjed. 

Men igjen, hvorfor er dette så stort problem?

Anonymkode: 4e1c0...0a9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Maskinfører skrev (3 minutter siden):

Aldri hørt om det mamma og pappa var begge på Radiumhospitalet med hver sin kreftsykdom det stod alltid rett i koppen Kakao på bordet 

Og dette var også på Radiumhospitalet og ts har kreft? 
aldri opplevd at det « står « rett i koppen på bordet ( hvilket bord? ) på Ullevaal eller Aker, men det er faktisk ulikt fra avdeling til avdeling hvordan det er med mat. På mange avdelinger er det « selvbetjening «, altså en liten kantine de kan hente selv. På en avdeling hadde pappa forsynt seg veldig meg « den gode yoghurten de har her», det var det at det var ikke youghurt men sjokoladepudding. Så måtte ta det opp med personalet, han skulle egentlig ikke ha mye sukker. Jeg kunne f.eks. ikke kjøpe med Sjokalade til han. Det sto heldigvis ikke kakao « på bordet « der. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men hadde du spurt om å få 4 yoghurter, så ville du kanskje fått samme beskjed. 

Men igjen, hvorfor er dette så stort problem?

Nei, jeg ble tilbudt to youghuter til frokost. 

Det er ikke et stort problem. Hvem har sagt at jeg syns det er et stort problem? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan vet du det? Spurte du om du kunne spise 4 youghurt om du hadde bedt om det? 
trenger ikke og være innlagt for livsstil relatert, hvis du har studert ernæring vet du vel det. Uansett så visste vel ikke sykepleieren nok om de 4 youghurtene du spurte om du kunne få om du hadde ønsket det da . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor spise mat med sukker i det hele tatt? 

Anonymkode: d094c...435

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg er bitte litt overvektig, ikke ekstra krevende. 

Det er mange overvektige, de fleste vet hva er usunt og sunt. Og jeg jobber med ernæring. Jeg kan få 4 yoghurter men en kopp kakao er krise...

Youghurt er sunt. Kakao er rent sukker.

Ikke bli krenka.

Det er bra de prøver å ikke pusher sukker, sigaretter eller alkohol på sykehus.

Anonymkode: eca46...f78

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke et stort problem. Hvem har sagt at jeg syns det er et stort problem? 

Det er jo mulig du bare kjeder deg, men når oppretter tråd er naturlig og tro at det er et problem . 
kanskje du trenger næringen i youghurt som finnes der i tillegg til sukkeret da? Selvom jeg er enig i at det er mye sukker i youghurt så er det andre ting som er nyttig. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor i all verden blandet de seg inn i hva du skal spise/drikke?

Anonymkode: 01235...798

Og du er den perfekte middelveien?

Anonymkode: aec41...ad3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan vet du det? Spurte du om du kunne spise 4 youghurt om du hadde bedt om det? 
trenger ikke og være innlagt for livsstil relatert, hvis du har studert ernæring vet du vel det. Uansett så visste vel ikke sykepleieren nok om de 4 youghurtene du spurte om du kunne få om du hadde ønsket det da . 

Ja, setiøst jeg mener dog det er mitt valg om jeg vil drikke en kopp kakao i ni og ne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Ja, setiøst jeg mener dog det er mitt valg om jeg vil drikke en kopp kakao i ni og ne. 

Javel, da gjør du det hjemme. Synes det var utrolig service at de lagde det til deg, om du ikke er underernært og har dårlig matlyst. Da pusher de gjerne sukkerdrikke på deg. Er du ikke der, er det bare veldig god service . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det at du oppretter et innlegg her sier at du synes det er i overkant stort problem. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du ser jo på det som et problem og føler deg krenket siden du oppretter en tråd om det her🤷🏼‍♀️

Yoghurt har forsåvidt mere næringsstoffer i seg en pose-kakao; bl.a er yoghurt gunstig for tarmfloraen da den inneholder melkesyrebakterier.

Jeg er titt og ofte innlagt pga kreft, og får alltid spørsmål om jeg har lyst på te eller kakao da de vet jeg ikke drikker kaffe

(Sykehuset jeg sokner til har veldig god mat; man får bl.a en meny der man velger hvilken lunsj og middag man vil ha, med 4-5 ulike alternativer for lunsj og for middag…..og man har også et utvalg desserter å velge mellom da det alltid serveres dessert sammen med middagen. Dette gjelder alle avdelinger, ikke bare kreft. Så ikke alle sykehus her til lands har elendig mat) 

Anonymkode: dc5b9...9ca

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Javel, da gjør du det hjemme. Synes det var utrolig service at de lagde det til deg, om du ikke er underernært og har dårlig matlyst. Da pusher de gjerne sukkerdrikke på deg. Er du ikke der, er det bare veldig god service . 

Service? Lagde? 

De rakk meg en pose med pulver som jeg selv blandet med vann??

Nå får du gi deg.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...