Gå til innhold

Jeg ba om kakao på sykehus og fikk litt motvillig svar at det er greit men husk at det er MYE sukker i det.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Likevel tilbyr de yoghurt med sukker og hadde ikke sukkerfrie alternativer?  

Det er jo kjempe mye sukker i yoghurt med sukker. Det kunne jeg spise så mye jeg vil av..

Er ikke det litt crazy?

Anonymkode: ec1fc...790

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvorfor i all verden blandet de seg inn i hva du skal spise/drikke?

Anonymkode: 01235...798

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis det var èn person som svarte dette, kan man ikke si at dette er en holdning helsepersonell flest har. Jeg har jobbet i sykehus mange år tidligere og har aldri hørt noen si noe sånt til pasienter. Som regel har pasienter dårlig matlyst, så man er ofte sjeleglad bare pasienten klarer å spise NOE. Så vi steker grandiosa, koker nudler og serverer med glede en kopp kakao til de som vil ha det. 

Anonymkode: 5e9af...5d2

• Liker 28
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kommer vel helt an på hvorfor du var på sykehuset. 

Anonymkode: d6c98...90e

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes enten helsepersonell bryr seg for mye eller for lite og jeg er selv helsepersonell.

Anonymkode: 35e5a...872

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Likevel tilbyr de yoghurt med sukker og hadde ikke sukkerfrie alternativer?  

Det er jo kjempe mye sukker i yoghurt med sukker. Det kunne jeg spise så mye jeg vil av..

Er ikke det litt crazy?

Nei. Det som er crazy er at du lager en tråd om det. Sykehusene har ikke næringsrik, sunn mat. De har ultraprosessert vomfyll. 

Anonymkode: 7b57a...a02

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er 4-5 g sukker i en yoghurt og 9,6 g sukker i en kopp kakao fra ferdigblandet pulver. Uten å være ekspert på området tør jeg påstå at yoghurt er et mye bedre valg.

Er du feit siden de måtte minne deg på sukkerinnholdet i drikken?

Anonymkode: e1533...d43

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes sykehuset har kjempe godt mat. Kan ikke klage på det.

Anonymkode: 35e5a...872

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Var nok et hint om at du burde ha hentet maten selv. 

Anonymkode: 00625...a5c

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei. Det som er crazy er at du lager en tråd om det. Sykehusene har ikke næringsrik, sunn mat. De har ultraprosessert vomfyll. 

Anonymkode: 7b57a...a02

Helt riktig helt forferdelig mat. Overkokt brokkoli, fisk som er stekt i hjel, kjøttkaker man ikke trenger å tygge fordi de går i oppløsning i munnen...  vel å merke er man ikke på sykehus fordi det er en bra resteurant, men vært også på sykehus med god mat så det varierer fra sted til sted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Var nok et hint om at du burde ha hentet maten selv. 

Anonymkode: 00625...a5c

Kakao hadde de gjemt bort, så man måtte be om å få det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jepp. Bare husk at akkurat i den kakaoen er det mye sukker i, men spis gjerne yoghurt med sukker, banan og aller helst et par av sykehusets vaffelkaker med sukker på... 😜 Er mye dobbeltmoral rundt sukkerholdige varer. Derfor bør alle passe sine egne saker! 

Anonymkode: 10bd7...e22

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jepp. Bare husk at akkurat i den kakaoen er det mye sukker i, men spis gjerne yoghurt med sukker, banan og aller helst et par av sykehusets vaffelkaker med sukker på... 😜 Er mye dobbeltmoral rundt sukkerholdige varer. Derfor bør alle passe sine egne saker! 

I en yoghurt får man gjerne i seg andre byggeklosser i tillegg til sukkeret. I en sånn rett i koppen kakao er det vel mer eller mindre bare sukker. Kanskje litt fett?

Anonymkode: 44f3a...7b6

• Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du er enten overvektig eller framstår som ekstra krevende. 

Anonymkode: 9a49a...bbf

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

I en yoghurt får man gjerne i seg andre byggeklosser i tillegg til sukkeret. I en sånn rett i koppen kakao er det vel mer eller mindre bare sukker. Kanskje litt fett?

Anonymkode: 44f3a...7b6

Det er 10g sukker pr 100g rett i koppen kakao. Og 0,7g fett. 

Èn pose er på 32g, ergo ca. 3,5g sukker pr. posjon. En liten teskje. Og nærmest fettfri.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kommer jo an på hvorfor du er på sykehuset og da.

Dårlig regulert diabetes = helt innafor. 

Umulig å svare uten kontekst, men ser ikke helt hva det er å henge seg sånn opp i. Det virker som de traff et punkt, så kanskje av en grunn?

Anonymkode: 4e1c0...0a9

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du er enten overvektig eller framstår som ekstra krevende. 

Anonymkode: 9a49a...bbf

Jeg er bitte litt overvektig, ikke ekstra krevende. 

Det er mange overvektige, de fleste vet hva er usunt og sunt. Og jeg jobber med ernæring. Jeg kan få 4 yoghurter men en kopp kakao er krise...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hvis det var èn person som svarte dette, kan man ikke si at dette er en holdning helsepersonell flest har. Jeg har jobbet i sykehus mange år tidligere og har aldri hørt noen si noe sånt til pasienter. Som regel har pasienter dårlig matlyst, så man er ofte sjeleglad bare pasienten klarer å spise NOE. Så vi steker grandiosa, koker nudler og serverer med glede en kopp kakao til de som vil ha det. 

Anonymkode: 5e9af...5d2

Mannen min hentet McDonalds mat til meg da jeg var innlagt etter/under alvorlig sykdom, sykepleierne sa de var bare glad jeg spiste noe 🤭 Nå er nok ikke McD fries første ønske til en kropp i helbredelsesprosessen, men er vel bedre enn ingenting som var alternativet akkurat da 😄

Anonymkode: 347de...fa8

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kommer jo an på hvorfor du er på sykehuset og da.

Dårlig regulert diabetes = helt innafor. 

Umulig å svare uten kontekst, men ser ikke helt hva det er å henge seg sånn opp i. Det virker som de traff et punkt, så kanskje av en grunn?

Jeg syntes bare det er ulogisk å nevne sukker når jeg under nien ukers opphold spør en gang om kopp kakao. 

Kan spise så mye yoghurt med sukker som jeg vil og biola. Kan til og med dra på butikken og kjøpe meg en pose sjokolade om jeg vil. 

Det er jo helt ulogisk å nevne at det er sukker i kakao. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er bitte litt overvektig, ikke ekstra krevende. 

Det er mange overvektige, de fleste vet hva er usunt og sunt. Og jeg jobber med ernæring. Jeg kan få 4 yoghurter men en kopp kakao er krise...

De sa jo ikke at det var krise? Du fikk det jo, men med beskjed om at det var mye sukker? De anser det vel som litt tomme kalorier og sukker da, som kommer i tillegg til mat, og av en grunn vi ikke vet om så ønsker de redusere det. Er vel en grunn til at det ikke står fremme, som ikke har med deg alene å gjøre.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...