AnonymBruker Skrevet 24. mars #1 Skrevet 24. mars Til 20 barn på 5 år, hvor mange wienerpølser ville du beregnet? Og hvor mange pølsebrød/ lomper? Det blir kaker og frukt i tillegg. Anonymkode: e42f0...199
AnonymBruker Skrevet 24. mars #2 Skrevet 24. mars Min erfaring er at de fleste spiser bare én og så har du noen få som spiser to, og kanskje en eller to som hiver seg på en tredje pølse. Jeg ville gått for 30-35 pølser (og like mange brød), men ikke varmet alle pølsene i en engang... Anonymkode: be48a...68f 2 1
luxifine Skrevet 24. mars #3 Skrevet 24. mars Jeg hadde kjøpt 40 pølser og heller varmet i to omganger. Pølsebrød er billig på xtra, passe små og ca 9kr for 8 stk. Ikke alle liker pølsebrød, noen spiser bare pølsa og noen liker lompe. 4
AnonymBruker Skrevet 24. mars #4 Skrevet 24. mars Ville beregnet to til hver, dvs 40. Noen spiser en, noen spiser to og noen få klarer kanskje tre. Men to wiener med lompe er det ganske mange femåringer som klarer å få i seg. Anonymkode: 09cef...db7
AnonymBruker Skrevet 24. mars #5 Skrevet 24. mars To til hver og så litt ekstra til de som vil ha mer Anonymkode: 47c78...2c8 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars #6 Skrevet 24. mars Ville også regnet 2 til hver, og kanskje 1 pakke utenom, greit å fryse hvis den ikke blir brukt. Anonymkode: 767a9...4a9 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars #7 Skrevet 24. mars Jeg hadde kjøpt inn tre til hver men ikke varma alle med en gang. Anonymkode: 22248...90e
AnonymBruker Skrevet 24. mars #8 Skrevet 24. mars Lomper og brød kan fryses. Så det er bedre å kjøpe for mye. Ville regnet to pølser og brød til hver. En lompe til hver. Frys resten. Anonymkode: a3b69...fee
AnonymBruker Skrevet 24. mars #9 Skrevet 24. mars Hvorfor i alle dager har du invitert en skokk med unger? Er det for å få flest mulig gaver? Inviter heller vennene. Det er nok. Anonymkode: 40965...ca3
AnonymBruker Skrevet 24. mars #10 Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (7 timer siden): Til 20 barn på 5 år, hvor mange wienerpølser ville du beregnet? Og hvor mange pølsebrød/ lomper? Det blir kaker og frukt i tillegg. Anonymkode: e42f0...199 60 Wienerpølser, 40 lomper og 20 brød (litt avhengig av hva som er populært i området). Hadde nok kokt 30 først og hvis jeg hadde sett at de siste 10 begynner å forsvinne, satt på 10 og 10. Tror det varierer mye hvor mye de spiser. Jeg har sett bursdager hvor de fleste tok bare en pølse, og hvor de tok 2. Har ikke sett 5 åring spise mere en 3 pølser, spesielt når de vet det er kake etterpå... Anonymkode: 4c9dd...48e
AnonymBruker Skrevet 24. mars #11 Skrevet 24. mars Jeg hadde kjøpt 40 pølser, varmet 30, og avventet å varme de siste 10. 20 brød og 30 lomper (barna her hjemme spiser gjerne lompe utenom pølse) Anonymkode: 5bd06...56e
Irja Skrevet 24. mars #12 Skrevet 24. mars Noen spiser to, noen spiser en og noen få kliner til med tre stk. Hadde kjøpt to pakker (40) stk) og varmet alt. Restene kunne blitt topping på en pizza f.eks.
AnonymBruker Skrevet 24. mars #13 Skrevet 24. mars Men hvordan gjøres det i praksis? F.eks. kjøper du også halal pølser? Av 20 barn kan det jo være et par muslimer? Eller foreldre som ikke vil at skatten skal spise ultraprossesert osv osv..? Er pølser virkelig fortsatt akseptert i bursdager? Anonymkode: e231e...a17
tussi84 Skrevet 24. mars #14 Skrevet 24. mars Hadde beregnet 2 pølser per barn, og varmet opp 40 stk. Jeg hadde derimot valgt å ha 1/3 med kylling/kalkun pølser istedenfor kun wiener, da noen ikke spiser svin. Hadde kjøpt inn 4 pk pølsebrød og 4 lompe pakker. Det som ikke spises kan fryses ned.
AnonymBruker Skrevet 24. mars #15 Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Hvorfor i alle dager har du invitert en skokk med unger? Er det for å få flest mulig gaver? Inviter heller vennene. Det er nok. Anonymkode: 40965...ca3 Å gode Gud , mest sannsynlig fordi de er inkluderende Anonymkode: 47c78...2c8
AnonymBruker Skrevet 24. mars #16 Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Men hvordan gjøres det i praksis? F.eks. kjøper du også halal pølser? Av 20 barn kan det jo være et par muslimer? Eller foreldre som ikke vil at skatten skal spise ultraprossesert osv osv..? Er pølser virkelig fortsatt akseptert i bursdager? Anonymkode: e231e...a17 Ts har stilt spørsmål om antall. Hun vet sikkert hvis noen må få servert annet.. Anonymkode: a3b69...fee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå