Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Er det noen som har erfaring med å bare bleke noen tenner? Hjørnetennene mine er nemlig svært mye gulere enn resten av tanngarden. Til og med tannlegen kommenterte det sist jeg var der. Og siden de sitter nærmest midt i fronten vil jeg gjerne gjør noe med det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tannlegen kan bleke kun de tennene for deg mens du sitter i stolen. Men pris og slikt har jeg ikke peiling på :)

Gjest Gjest
Skrevet
Tannlegen kan bleke kun de tennene for deg mens du sitter i stolen. Men pris og slikt har jeg ikke peiling på :)

er du tannlege sniglå? :smilbla:

• 1 år senere...
Gjest Gjest_Veronica_*
Skrevet
Er det noen som har erfaring med å bare bleke noen tenner? Hjørnetennene mine er nemlig svært mye gulere enn resten av tanngarden. Til og med tannlegen kommenterte det sist jeg var der. Og siden de sitter nærmest midt i fronten vil jeg gjerne gjør noe med det.

Jeg vil tro at tennene har en grense for hvor hvite de kan bli, slik at dersom du velger å bleke alle tennene dine, så vil forskjellen utjevnes. Fordi de tennene som allerede er hvite og fine, ikke vil blekes mer, mens de som er misfargede vil bli like fine som de andre. Anbefaler at du prøver et ione-basert blekesett. De er enkle, raske og har god effekt. Prisen er ca 200 kr. Du finner noen eksempler her : http://auksjon.qxl.no/TannPleieren

Skrevet

Du kan godt få bleket bare hjørnetennene hos tannlegen ja (anbefaler absolutt ikke å bleke hjemme om du bare skal bleke noen få tenner, og OM du skal bleke hjemme ville jeg aldri brukt produkter jeg ikke hadde fått kjøpt hos tannlege/tannpleier... har skrivd masse om dette her før) og da betaler du vanligvis en timespris, som varierer fra tannlege til tannlege. Noen tannpleiere gjør også dette, men antar at prisen blir den samme.

Bare så det er sagt, så og si alle har gulere hjørnetenner enn resten av tennene, mest fordi de er så mye tykkere enn fortennene og derfor har mye mer dentin, noe som gir de et gulere utseende :)

Skrevet

Jeg skulle bleke tennene mine i vår hos tannlegen, men han ville ikke bleke tennene mine, fordi de var så lyse (han mente jeg måtte ha sett for mange amerikanske filmer hvis jeg ikke var fornøyd :sjenert: ). Men, som bokormen sier, hjørnetennene er alltid gulere, og han sa han sikkert kunne få dem like hvite som resten, men at det var best å gjøre med hjemmebleking. Så fikk jeg tilpasset sånn skinne, der de laget ekstra plass til bleke-gel rundt hjørnetennene, og etter en uke var alle tennene litt hvitere enn før, og hjørnetennene helt som de andre! Veldig fornøyd!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...