Gå til innhold

Får menn mer sympati på KG enn kvinner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Lurer på dette, jeg har noen ganger skrevet innlegg som mann for å ikke bli gjenkjent. 

Føler jeg får mer sympati som mann og mer kjeft som kvinne. 🤷‍♀️

Er det sånn det er?

Anonymkode: f1e8f...a19

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ubrukelige menn blir ofte stakkarslig gjort på kg,alltid synd på dem om det er TS som er kvinne.

Anonymkode: 4d906...c28

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, menn får ikke mer sympati. 

Skriver en mann et innlegg om et trøblete forhold eller lignende, er det folk her inne som klarer å få det til å være mannen sin feil.

Anonymkode: 2c9d4...9a8

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Nei, menn får ikke mer sympati. 

Skriver en mann et innlegg om et trøblete forhold eller lignende, er det folk her inne som klarer å få det til å være mannen sin feil.

Anonymkode: 2c9d4...9a8

Ikke enig. Jeg har lest massevis av tråder der TS får sympati fra omtrent alle, og det gis drøssevis av gode og velmente råd.

Når menn får motstand her inne, så handler det omtrent alltid om at de fremstår usympatisk. Dessverre er det en del mannlige brukere som forsurer miljøet her, og som syter over alt og alle. Disse brukerne får motbør.

Anonymkode: cff50...755

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke enig. Jeg har lest massevis av tråder der TS får sympati fra omtrent alle, og det gis drøssevis av gode og velmente råd.

Når menn får motstand her inne, så handler det omtrent alltid om at de fremstår usympatisk. Dessverre er det en del mannlige brukere som forsurer miljøet her, og som syter over alt og alle. Disse brukerne får motbør.

Anonymkode: cff50...755

Det handler veldig mye om hvordan man legger det fram, i forhold til hva slags reaksjoner man får. 

Anonymkode: 0b86b...8c1

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Blir jo bare subjektiv oppfatning, men om noe, så synes jeg nesten det er litt motsatt.

Nå spørs det vel hva man skriver, da!

Om man skriver i samlivsforumet at man er utro for eksempel, eller at partner er fullstendig ubrukelig, så synes jeg det tenderer litt mot at mannen som enten er utro eller klager på at sexliv med kona er dødt osv får mindre sympati enn en kvinne med noenlunde samme historie. 

Anonymkode: b2f2e...bc1

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det spørs om man mener normale menn, eller bitre incels. 

Anonymkode: ec3a8...c91

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er en del Andrew Tate-wannabes her inne, ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ordet incel er helt utvannet. Det blir som når du er skeptisk til innvandring, så er du rasist.
Problemet slik jeg ser det er at folk tror alltid det gjelder dem når noe diskuteres, så alt blir personlig.
Da blir menn incels umiddelbart fordi noen er tomme for argumenter.

Anonymkode: 52a61...c8b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaia skrev (6 minutter siden):

Er en del Andrew Tate-wannabes her inne, ja. 

Har du noen gang hørt han prate? Noen gang sett på en hel podcast?
Eller kaster du deg på en bølge uten å vite hvorfor, veldig viktig å vite mest mulig hvis du skal engasjere deg i noe.
Uansett hva det gjelder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har du noen gang hørt han prate? Noen gang sett på en hel podcast?
Eller kaster du deg på en bølge uten å vite hvorfor, veldig viktig å vite mest mulig hvis du skal engasjere deg i noe.
Uansett hva det gjelder!

Der kom den, ja. jeg har faktisk hørt han prate. Har du hjerne nok til å reflektere over hvordan det han sier påvirker dagens unge gutter? Håper for øvrig at du tar deg tid til å se Netflix-serien Adolesence. 

Jeg har elever som synes han er kul, så jeg måtte undersøke hva hypen blant guttene var. Innkalte ganske raskt til et gutteforeldremøte for å ta opp problematikken, siden det allerede var begynt å gå ut over en del jenter på trinnet. Vi har fått bukt med mye av det som ble sagt, men det hender det kommer noen kommentarer i ny og ne; noe som avslører at flere av guttene ikke har tatt til seg det foreldrene deres snakket om på møtet. Det er kjempetrist at dagens unge gutter skal ha idoler som dette. Tenker at vi er nødt til å prøve å motvirke det som skjer ved å introdusere noen ordentlige mannlige forbilder for dem. 

Endret av Gaia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utro menn er svin. Svikere. Rasshøl. Utro kvinner fikk ikke det de trengte i forholdet, stakkars. 

Anonymkode: 152fe...148

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 25.3.2025 den 7.43):

Blir jo bare subjektiv oppfatning, men om noe, så synes jeg nesten det er litt motsatt.

Nå spørs det vel hva man skriver, da!

Om man skriver i samlivsforumet at man er utro for eksempel, eller at partner er fullstendig ubrukelig, så synes jeg det tenderer litt mot at mannen som enten er utro eller klager på at sexliv med kona er dødt osv får mindre sympati enn en kvinne med noenlunde samme historie. 

Anonymkode: b2f2e...bc1

Aldri opplevd at noen som er utro får sympati, og årsaken til dødt sexliv, og presentasjon ikke minst, har mye å si angående om man får sympati eller tyn. Hvilket jeg mener er helt naturlig og greit. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.3.2025 den 14.16):

Lurer på dette, jeg har noen ganger skrevet innlegg som mann for å ikke bli gjenkjent. 

Føler jeg får mer sympati som mann og mer kjeft som kvinne. 🤷‍♀️

Er det sånn det er?

Anonymkode: f1e8f...a19

Jeg vet sannelig ikke, det kan bli sånn kjønnsdebatt av tråder og noen har nok vært ute etter å ta menn. Samtidig er det nok noen som er ute etter å ta kvinner også når debatten utarter i den retningen.

Så er det en liten øvelse i å bli litt hardhudet og skille litt på de en tar til etteretning.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er veldig avhengig av tema. Om det er snakk om forhold og relasjoner mellom kvinner og menn virker det som kvinner stort sett får mest sympati. Antagelig fordi kvinner er i flertall og lettere ser seg selv i andre kvinner, naturlig nok. 

Innen andre tema, eksempelvis relatert til barn eller arbeidsliv, kan det virke som et segment kvinner som er veldig ute etter andre kvinner fort melder seg på og at kvinner i større grad får unngjelde enn menn. 

Anonymkode: a4597...6b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...