Gå til innhold

Hadde dere endret syn på partner/relasjonen deres dersom typen foreslo trekant med annen dame?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Mest trolig, men vet jo aldri før man er i situasjonen. Hadde du endret syn på dama om dama foreslo trekant med en mann? 

Anonymkode: 9088d...8cf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde lyttet og forsøkt å forstå hvorfor partner ville utforske det. Så hadde jeg, vi, snakket mye om det. Hvorfor, hva, hvordan, ... og ikke minst 'om'.

Jeg ønsker å vite hva som foregår i hodet på min partner. Jeg vil vite om drømmer, ideer, tanker, fantasier ... men det betyr ikke at jeg automatisk skal dele dem, akseptere at de blir levd ut eller delta selv. Jeg vil se det fra både min og partners side, og så bestemmer -vi- oss for hva vi gjør videre.

Men uansett vil jeg vite og så vil jeg snakke. Og jeg vil så definitivt ikke slå hånda av en partner som tør å snakke om ting som er vanskelig og kanskje treffer såre punkt. Eller bare true med det. Det er drepen for den aller viktigste dialogen i et forhold. Da ville det vært -jeg- som drepte forholdet ... ikke partner som kom med et forslag.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Når partner spør deg, så er det vel nettopp for at han ikke vil være utro, så da er det vel feil medisin og bruke det mot partner og hive denne ut på grunn av at han/hun tar det opp. 

Jeg regner med at du allerede har gitt slike signaler på at du ikke tolerer fantasier som involverer andre, så du vil sikkert aldri få et slikt spørsmål, men du vil heller aldri få vite hva partner tenker, og partner vil skjerme sine fantasier ovenfor deg, altså det vi kaller et lite åpent forhold.

Anonymkode: cd3eb...36b

En ekstra person involvert er utroskap. Hvis han slenger ut at han vil ha en annen er jo forholdet i prinsippet over. Et "lite åpent forhold" er vel heldigvis fortsatt det de fleste vil ha. De som vil ha noe annet får helst komme med den åpenheten før de går inn i et monogamt forhold. Hvorfor drar du forresten inn "tolerere fantasier"? Tråden handler ikke om det, men å faktisk foreslå utroskap. 

Anonymkode: 0baf5...1b0

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

En ekstra person involvert er utroskap. Hvis han slenger ut at han vil ha en annen er jo forholdet i prinsippet over. Et "lite åpent forhold" er vel heldigvis fortsatt det de fleste vil ha. De som vil ha noe annet får helst komme med den åpenheten før de går inn i et monogamt forhold. Hvorfor drar du forresten inn "tolerere fantasier"? Tråden handler ikke om det, men å faktisk foreslå utroskap. 

Hvem sier at han slenger det ut, kanskje det kommer frem gjennom en dypere samtale dere imellom, der kanskje spørsmålet er om de har noen seksuelle fantasier, hvorpå han sier at tanken på en trekant tenner han, og du hiver han rett på dør.

Når jeg snakker om et lite åpnet forhold, så snakker jeg om lite åpent i forhold til å dele fantasier eller tanker med hverandre, og sånn tror jeg ikke de fleste ønsker forholdet.

Og du har en snever grense på utroskap, det er ikke utroskap så lenge det er avklart med partner, han spør deg og du sier nei, og da skal du straffe han for å være utro i tanken.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvem sier at han slenger det ut, kanskje det kommer frem gjennom en dypere samtale dere imellom, der kanskje spørsmålet er om de har noen seksuelle fantasier, hvorpå han sier at tanken på en trekant tenner han, og du hiver han rett på dør.

Her dikter du mye, det TS spør om er hvis partneren faktisk foreslår det konkret.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her dikter du mye, det TS spør om er hvis partneren faktisk foreslår det konkret.

Det endrer fortsatt ikke så veldig mye, om de diskuterer sexlivet og han foreslår trekant, så er det fortsatt et forslag som ikke han har tenkt å gjennomføre uten at partneren er med på det, ergo så er det ikke utroskap.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er selvfølgelig lov å snakke om det og jeg har lekt med tanken selv, så vil ikke utelukket verken en ekstra kvinne, mann eller par 🥰

Anonymkode: d4738...166

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da hadde jeg mistet både respekt og tenning, så kjærlighetsforholdet hadde definitivt vært over. Jeg er lite dramatisk anlagt, så jeg hadde ikke startet en krangel eller kastet ham på dør. Vi kunne fint forblitt romkamerater med en vennskaplig tone oss imellom fram til en av oss fant seg et nytt sted å bo.

Helt i starten av forholdet har Jeg har alltid vært tydelig på at jeg er monogam og at jeg forventer det samme av partner hvis det skal bli oss to. Jeg er interessert i å dele tanker, følelser, idéer og meninger, men har null interesse av å høre hans private runkefantasier som omhandler andre mennesker. For meg så blir det som om jeg skulle fortalt ham at jeg tenker på faren hans mens jeg onanerer, for så å spørre om han synes det er er OK at jeg innleder et seksuelt forhold til ham. Med andre ord: helt absurd.

Anonymkode: 09703...baf

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Det endrer fortsatt ikke så veldig mye, om de diskuterer sexlivet og han foreslår trekant, så er det fortsatt et forslag som ikke han har tenkt å gjennomføre uten at partneren er med på det, ergo så er det ikke utroskap.

Det at den ene ønsker, og den andre ikke, er nok til å kaste hele forholdet på sjøen. Jeg hadde aldri ønsket eller taklet å vært i forhold med en som ikke ønsket monogami.

Anonymkode: 69715...a0f

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det at den ene ønsker, og den andre ikke, er nok til å kaste hele forholdet på sjøen. Jeg hadde aldri ønsket eller taklet å vært i forhold med en som ikke ønsket monogami.

Jeg er enig med deg. Jeg ønsker å være i et monogamt forhold, og om han ikke ønsker det ønsker vi ikke det samme. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

?

Anonymkode: ad94a...11d

«Lykke til med å finne hu tredje dama» hadde jeg nok bare svart da😄

Anonymkode: 0d27c...0d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han vil jo fortsatt være monogam så lenge hun sier nei, monogamiet blir vel kun brutt når det settes ut i praksis.

"Monogami, éngifte, det prinsipp at en person bare kan være gift, eller leve i formelt partnerskap, med én annen person av gangen."

Sakset fra Forskning.no

Når vi snakker om monogami, kan det også defineres på ulike måter. Selv om utroskap florerer i mange vestlige samfunn, kan vi betrakte folk som monogame likevel.

I sin mest strenge form er monogami det å ha én partner, og bare en, i livet. Ser man til naturen, lever blant annet noen gjess etter denne praksisen. De finner ikke en ny make hvis de mister sin utkårede.

Monogami kan også innebære at man bare har én partner av gangen. Det er nok den formen for monogami de fleste av oss tenker på. Man er monogam i hvert av forholdene sine – med andre ord «seriemonogam».

Andre kulturer har mer liberale tolkninger av begrepet monogami. Det kan blant annet være at man ser på monogami som å bare ha én ektefelle, mens man godt kan ha av flere seksuelle partnere.     

Kvinner har mer fordel av å være monogame

Her kommer vi til et annet aspekt ved monogami.

Det kan nemlig være forskjell på om det er en fordel for mannen eller kvinnen å være monogam.

Menn kan befrukte mange kvinner samtidig, og derfor kan det være en god idé for ham å spre sæden til så mange som mulig.

Det taler for at menn fra naturens side kan være polygame.

Kvinner kan derimot bare bli befruktet av én mann, så det gir ikke mening for henne å være polygam. Hun bør bare finne mannen med de beste genene og holde fast på ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ja, jeg hadde endret relasjonen til ikke lenger partner. Det ville ikke vært liv laga om man vet at partneren ønsker seg utroskap

Skjønner ikke helt at du definerer sex med deg, partner og en til som utroskap? I så fall vil jo du også være utro samtidig. Du trenger ikke like tanken på at dere har med dere en til i senga, men utro blir man først når partneren ikke er med og ikke har samtykket til at man har sex med andre.

Man kan for øvrig være utro uten at man har sex.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Kvinner har mer fordel av å være monogame

Her kommer vi til et annet aspekt ved monogami.

Det kan nemlig være forskjell på om det er en fordel for mannen eller kvinnen å være monogam.

Menn kan befrukte mange kvinner samtidig, og derfor kan det være en god idé for ham å spre sæden til så mange som mulig.

Det taler for at menn fra naturens side kan være polygame.

Kvinner kan derimot bare bli befruktet av én mann, så det gir ikke mening for henne å være polygam. Hun bør bare finne mannen med de beste genene og holde fast på ham.

Belilig det der, for menn. Siden man kun kan bli gravid med en person om gangen så skal man holde seg til en, og gjerne tåle at han tar det han får utenom siden biologi? Verken kvinner eller menn er fra naturens side monogame, altså. Men begge kjønn kan føle sjalusi og eierskap til partner, og ønske å være «den ene». Man betaler for monogami fra partner, med å være monogam selv. Det gir størst sjans for vellykket oppdragelse av egne avkom. 

Ja ts, jeg hadde endret syn på forholdet om han foreslo trekant med en kvinne. Ikke nødvendigvis til det verre, men det hadde vært noe nytt og ikke stemt overens med tosomheten han tidligere har gitt uttrykk for å ønske. Jeg er åpen for et åpnere forhold, men da på likeverdige premisser der begge har like stor frihet, og mulighet til å oppleve andre partnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

At han foreslår det betyr at han ønsker det, og da er vi ikke kompatible. Hvis han hadde foreslått det ville det jo betydd at han faktisk trodde det kunne bli noe av også. For ikke å snakke om at han da enten er bifil, eller tror jeg er det. Dealbreaker på alle måter. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
petterm skrev (7 timer siden):

Skjønner ikke helt at du definerer sex med deg, partner og en til som utroskap? I så fall vil jo du også være utro samtidig. Du trenger ikke like tanken på at dere har med dere en til i senga, men utro blir man først når partneren ikke er med og ikke har samtykket til at man har sex med andre.

Det er kanskje kg-definisjonen på utroskap, men jeg holder meg til den tradisjonelle. "Keep thee only onto her" osv. Ja, begge parter ville vært utro i den settingen, men det er jo ikke et aktuelt scenario. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

At han foreslår det betyr at han ønsker det, og da er vi ikke kompatible. Hvis han hadde foreslått det ville det jo betydd at han faktisk trodde det kunne bli noe av også. For ikke å snakke om at han da enten er bifil, eller tror jeg er det. Dealbreaker på alle måter. 

Gjennom et langt forhold så er det mye som kan forandre seg, og vi mennesker har ikke et statisk sinn og tankemønster, så tankene/premissene man hadde når man gikk inn i forholdet, kan endre seg.

Som nyforelsket så er hjernen full av hormoner som gjør at man lever i en lykkerus hvor man ikke er i stand til å begjære andre enn den utvalgte. Denne følelsen varer ikke evig og man kommer inn i en hverdag hvor hormone ikke styrer føleseslivet i like stor grad. På et tidspunkt kan kanskje tankene om å få mer spenning i samlivet komme opp, og visst man ikke kan dele sine tanker  med partneren, så slutter den åpne kommunikasjon i forholdet. For den ene partneren vet at man kan bli straffet bare på grunnlag av sine tanker og fantasier. Og hvilke tanker og fantasier som er uakseptable kan variere, noen vil kanskje sette grensen ved at partner fantaserer om å bruke en dildo, hvor den andre kan se på det som en trussel, at han ikke er nok.

Jeg tror at man ved å kontrollere så hardt den andres fantasier, jeg sier kontrollerer for det er faktisk det man gjør når man sier at feil fantasi, visst den kommer ut, kan bryte forholdet momentant. Dette vil føre til at nesten ingen fantasier tør å deles, og forholdet blir lite åpent.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

For den ene partneren vet at man kan bli straffet bare på grunnlag av sine tanker og fantasier. Og hvilke tanker og fantasier som er uakseptable kan variere, noen vil kanskje sette grensen ved at partner fantaserer om å bruke en dildo, hvor den andre kan se på det som en trussel, at han ikke er nok.

Jeg tror at man ved å kontrollere så hardt den andres fantasier, jeg sier kontrollerer for det er faktisk det man gjør når man sier at feil fantasi, visst den kommer ut, kan bryte forholdet momentant. Dette vil føre til at nesten ingen fantasier tør å deles, og forholdet blir lite åpent.

Du har av en eller annen grunn hengt det opp i fantasier. Jeg har svart på det trådstarter handlet om, som var å foreslå trekant. Ikke å dele en fantasi, å be om å få være utro. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Slikt er som oftest starten på slutten.
Trekant sammen med dama betyr jo at mannen kan ligge med tredjepersonen uten dama til stedet uka etter?

Anonymkode: d2c73...80b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Nei, men det er heller ikke lenger en fantasi, når han faktisk foreslår å gjennomføre det.

Anonymkode: 78ce0...082

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...