AnonymBruker Skrevet 24. mars #1 Del Skrevet 24. mars Firmaet kjøper en traktor + mye utstyr momsfritt fra en privatperson. Så selger firmaet traktoren til meg og jeg betaler salgspris han forlanger + full moms altså 25% . Er det korrekt gjort? Og, Hvor fører jeg traktoren i selvangivelsen? Jeg er jo ikke selvstendig næringsdrivende Anonymkode: 6de83...912 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #2 Del Skrevet 24. mars Når den traktoren ikke er momset inn fra før, blir dette feil. Hvor seriøst er dette firmaet? Anonymkode: 5c62f...e11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #3 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Firmaet kjøper en traktor + mye utstyr momsfritt fra en privatperson. Så selger firmaet traktoren til meg og jeg betaler salgspris han forlanger + full moms altså 25% . Er det korrekt gjort? Og, Hvor fører jeg traktoren i selvangivelsen? Jeg er jo ikke selvstendig næringsdrivende Anonymkode: 6de83...912 Ja, det er riktig med MVA. Du fører den i selvangivelsen under kjøretøy om du ikke er næringsdrivende og mva pliktig. Anonymkode: 41e43...b43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #4 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Ja, det er riktig med MVA. Du fører den i selvangivelsen under kjøretøy om du ikke er næringsdrivende og mva pliktig. Anonymkode: 41e43...b43 Ja men her har ikke firmaet betalt mva i første ledd Anonymkode: 6de83...912 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #5 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Når den traktoren ikke er momset inn fra før, blir dette feil. Hvor seriøst er dette firmaet? Anonymkode: 5c62f...e11 Stort ganske kjent firma Anonymkode: 6de83...912 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsolsol Skrevet 24. mars #6 Del Skrevet 24. mars Det er sånn det er. Privatpersonen som solgte har ikke plikt eller rett til å kreve mva, mens firmaet normalt må kreve det ved videresalg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #7 Del Skrevet 24. mars Alt jeg selger så må jeg ta moms i tillegg. Uansett hvordan jeg har fått tak i tingene. Men jeg selger jo det ikke så høyt pris da. Jeg senker jo prisen slik at den blir slik jeg ønsker inkludert moms til andre. Anonymkode: ac27b...66f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå