Gå til innhold

Hvordan prioriterer man med ny partner og mine/dine barn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er helt naturlig at egne barn prioriteres først. Men hva med resten? Kan man forvente å bli prioritert feks foran jobb? Eller er det naturlig og vanlig at man er nr 3 på lista etter egne barn og jobb? 

Anonymkode: 6d3f7...d1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Man er jo avhengig av å ha en inntekt. Så det må man ta hensyn til og høyde for. 

Hvordan skal man ellers klare å forsørge sine egne barn som prioriteres foran partner? 

Anonymkode: 35205...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man må jo jobbe..? Det er ikke alle som kan "drite" i jobben fordi de skal henge med kjæresten? 

Anonymkode: 65314...895

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jobb må jo man prioritere hvis man skal ha noe å leve av

Anonymkode: cf27c...e2c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er i et forhold med mine og dine barn. Nå er de fleste barna blitt voksne, og vi har flyttet sammen, men jobb og barn har alltid kommet før kjæreste-tid. Er kun ekstra ting på jobb og med barn som har vært noe vi har avklart med hverandre. Men for meg vil det være rart om jeg skulle kommet før jobb og barn.

Anonymkode: 9f92a...e0b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alle må jo jobbe 🙂. Og helst trives med jobben også.

Syns det blir feil å sette parforhold og barn opp i en slags prioritert rekkefølge. Begge har ansvar for å ta seg av barn, hjem og parforhold. Dere to er voksne, men barna må nødvendigvis følges opp på en god måte. Om man går rundt og er sjalu på at partner bruker tid på sine barn,så er ikke forholdet liv laga.

Anonymkode: 376ed...c8b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Selvsagt prioriterer man jobb.

Anonymkode: 35d38...540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helger og ferier ble hellig.

Hverdagen må jo bare gå sin gang.

Blir definitivt bedre nå som vi skal flytte sammen ♥️

Anonymkode: 39279...d96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg forstår ikke helt den rangeringen. Det er svært sjelden både barn og kjæreste prioriteres før jobb, men det hender jo så klart. 

Det er ofte barna som prioriteres først, men det vil heller ikke si at kjæresten aldri blir prioritert over barna.

Det kommer jo helt an på hva det gjelder. 

Når jeg sier jeg prioriterer barna først så betyr det at de skal tas hensyn til, man har forpliktelser som man ikke bare kan ignorere fordi man er forelsket.

Anonymkode: bd2ff...7eb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det spørs litt hva du mener med prioritering foran jobb- mener du at din kjære jobber kvelder og helger overtid og dermed prioriterer jobb foran deg?

Anonymkode: 6363f...ee0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det spørs litt hva du mener med prioritering foran jobb- mener du at din kjære jobber kvelder og helger overtid og dermed prioriterer jobb foran deg?

Anonymkode: 6363f...ee0

Jeg opplever at jeg som oftest må tilpasse meg ham. Vi har ferie når det passer for ham, vi møtes når det passer for ham osv. Jeg tilpasser meg fordi jeg prioriterer ham, men opplever ikke at han nødvendigvis gjør det samme tilbake. Selvsagt må man på jobb, men han har mye fleksibilitet i sin jobb og jeg blir jo skuffet når han da velger meg bort når han faktisk kunne organisert det slik at han kunne prioritert meg om han virkelig ville. Det gjør noe meg hvordan jeg opplever at han ser på meg, som om han betyr mer for meg enn jeg gjør for ham. Det er en ubehagelig følelse som igjen fører til usikkerhet hos meg.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker en fremtidig partner som har issues med min jobb ikke er den rette. 

Anonymkode: 1f31f...bd8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er helt naturlig at egne barn prioriteres først. Men hva med resten? Kan man forvente å bli prioritert feks foran jobb? Eller er det naturlig og vanlig at man er nr 3 på lista etter egne barn og jobb? 

Jeg er alltid nr. 1. Han er alltid nr. 1.

Som partnere.

Men først og fremst er vi foreldre og hjelper hverandre også med å se egne barn bedre. Men barna vil alltid være barna. Livspartner vil alltid være livspartner. De to rollene er unike og helt egne. Vi kommer ikke foran barna. Barna kommer ikke foran oss. Det er vanskelig å forklare. 

Men vi konkurrerer heller ikke med barna om hvem som er viktigst.

Vi gjør det også tydelig for hverandres barn at vi står med barna om det dukker opp konflikter (hvis far er urimelig står jeg opp for barna. Og motsatt.)

Anonymkode: b0460...56d

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jobber du ikke siden du spør om du blir prioritert foran jobb? Hvis du skal komme først, hvor skal dere få penger ifra? Trygd?

Anonymkode: 8b6ac...185

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er naturlig at man setter seg ned og snakker om dette.

At du legger frem dine behov. Og dine forventninger. Og dine minstekrav til et menneske det er aktuelt for deg å velge som partner.

Og så må den potensielle partneren legge frem sine behov. Og sine forventninger. Og sine minstekrav til det menneske hen synes det er aktuelt å velge som partner. 

Og stemmer det ikke overens - får en eller begge ikke dekket sine behov? Ja, da avslutter man relasjonen. 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jobber du ikke siden du spør om du blir prioritert foran jobb? Hvis du skal komme først, hvor skal dere få penger ifra? Trygd?

Anonymkode: 8b6ac...185

De aller fleste mennesker prioriterer jobb i arbeidstiden. Og privatlivet i fritiden. En person som velger å prioritere jobb både i arbeidstiden og på fritiden har ikke i realiteten fritid - hen er bare en arbeider. Og det er uforenelig med å ha et privatliv. 

Enhver normalt oppegående person forventer å mellom arbeidsslutt og arbeidsstart bli prioritert over jobb. Fordi jobb utenfor arbeidstid ikke faktisk skal ha prioritet over noe som helst. Utenfor arbeidstid skal ikke arbeidsgiver føle seg berettiget til å tenke tanken på å kontakte deg,

Anonymkode: da2ce...1d2

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Barna og jobb kommer først!

Men vet om flere som setter kjæresten først desverre.. All fritid,penger til kos odv til kun paret og ikke familien eller barna.. Alle er forskjellig. Noen er egoister og noe fikk barn for å ta vare på de!

Anonymkode: 8da3f...a25

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Både jeg og kjæresten har fleksibel arbeidstid. Men det betyr ikke at vi kan gjøre akkurat slik vi vil.

På min arbeidsplass er de fleste mellom 07 og 14. Jeg kan fint komme kl 10 i blant, men det er best og mest effektivt om jeg er der samtidig som resten. Han kan også styre mye selv, men hvis han kommer kl 07 så risikerer han sitte i tre timer å vente på andre.

Han legger opp ferieplaner for sine ansatte, og kan strengt tatt velge selv. Men han legger sin ferie slik det passer driften best.

Jeg kan velge ferie helt fritt, og på kort varsel. Det er derfor mye enklere for meg å tilpasse meg. Til gjengjeld så må jeg alltid ha med nettbrett og være litt tilgjengelig. Så fleksibel arbeid er ikke alltid så fleksibelt som man skal ha det til.

Anonymkode: 9a98e...7f9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror hvor lang ned på lista du tillater deg å være vil være 100% avhengig av om du har barn selv fra før av.

Hvis du har egne barn og må prioritere disse høyest er det lettere når han også må prioritere andre enn deg høyest. Om han har barn og du ikke, er det kun ok i nyforelskesesfasen og etter hvert blir det trolig et enormt irritasjonsmoment.

Hvis du er barnløs med en fleksibel jobb vil jeg råde deg om å søke en partner med det samme. Hvis ikke blir det iallfall et liv klissfullt med å svelge kameler og kompromisser. Folk med barn vil aldri -aldri- kunne prioritere kjærligheten på samme vis som de uten barn. På akkurat dette punktet er det av egen erfaring og erfaring fra venninner klart «like barn som leker best».

Anonymkode: 35389...c4d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har blitt så gammel at jeg prioriterer meg selv først. Så kommer han. Barna er store her da. 

Anonymkode: cf27c...e2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En sånn clusterfuck av en situasjon er grunn til at jeg aldri har datet etter at jeg mistet mannen min.

Jeg har all forståelse for at noen ikke vil inn i relasjon med noen som har barn. En ny kjæreste hadde jo aldri blitt min førsteprioritet.

Anonymkode: d182b...463

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...