Gå til innhold

TIME HOS FOTPLEIER :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føttene mine trenger en aldri så liten vinter-puss, så jeg vurderer sterkt å gå til fotpleier!

Noen erfaringer med priser, hva de gjør, om man bør gå flere ganger mht behandlinger osv.....

Har dere noen tips å gi meg ?

(bor i en mindre by, så har ikke så mange fotklinikker å velge mellom.....)

Klem, Kattepus :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Du har gjort en helt riktig avgjørelse kattepus!! :ler:

Det er kjempedeilig å gå til fotpleie! min beste veninne er fotterapaut og tar "regelmessig" behandlinger på meg!

Det varierer kanskje noe fra terapaut til terapaut, men det som er vanlig er at du får:

-- fotbad (for å myke opp huden for videre behandling)

-- sliping av hard/død hud (med maskin..det kiler litt, men helt greit!)

-- klipping av negler (om det trengs da..) og sliping av dem..

-- fotmassasje :D det er godt det......

Det er lurt å gjøre dette noenlunde regelmessig...men så veeeeldig ofte er jo ikke nødvendig om du ikke har spesielle plager med føttene da!

Prisen er jeg ikke helt sikker på siden jeg får det gratis :ler: men noen hundrelapper regner jeg med (300 +/-..)

Lykke til med oppussingen :ler:

og nyt dine velpleide ben etterpå.. (jeg bruker å vokse leggene i samme slengen, så føler jeg meg som en nypolert baby etterpå..nylakkede negler både her og der! :ler: )

Skrevet

Hei Madden :)

Tusen takk for svar!

Har lenge tenkt på å pleie føttene profesjonelt. Heldig du som har en venninne som er fotterapeut :)

Skal sette av et velværebudsjett og bestille time så fort som mulig ! For dette hørtes knallbra ut!

Takk så mye for tips :-)

Klem, Kattepus :D

Ha en hyggelig kveld!

Gjest Kristin75 ikke innlogget
Skrevet

Hei,

Fotterapi er dyrt..ca.3-400 kroner tror jeg.

Det jeg gjorde var å kjøpe en "fotfil" og en god fotkrem/oljelignende krem på helsebutikk. En gang i uka tar jeg føttene mine i en bøtte med grønnsåpe,sitter der en liten stund,tørker de,og begynner med filen og tar bort tørr og hard hud.Etterpå smører jeg kremen inn på føttene..og VIPS,SÅ HAR DU GJORT DIN EGEN FOTTERAPI kostnadsfritt. Kremen kostet 62 kr.(og er VELDIG dryg..varer leeeenge,og filen koster ca.50 kr.tror jeg).

Føttene dine blir like bra som hos en fotterapeaut (egen erfaring),og du kan gjøre det ofte uten at det koster deg noe særlig..

En gang hos fotterapeaut(og hjemme) er ofte ikke nok...hard hud kommer igjen og igjen visst en ikke gjentar behandlingene...

Kristin75

Skrevet

Jeg MÅ gå til hudpleier for jeg har skikkelige problemnegler, og dessuten gjør jeg det for velværets skyld! Jeg vet ikke hvor mye det koster jeg..

Det anbefales!

Skrevet

Jeg går som regel i åpne sko (bor i utlandet) og synes det derfor er deilig å vite at føttene mine ser ok ut.

Tar fotbad selv ca en gang i uken (inkludert filing, smøring og neglelakk). Ca hver tredje uke går jeg til fotpleier. En ting er å få stelt føttene profesjonelt, det andre og det viktigste er følelsen! Jeg føler som om jeg går på skyer!!!

Anbefaler alle som har råd til å prøve en time hos fotpleier. Kanskje en ide til julegave til deg selv?

Har du ikke råd så invester i et godt fotbad, en ordentlig fil og en god fotkrem og ta fotbad selv. Det er bare såååååååå deilig!!!!

*tærne mine krøller seg av nytelse bare ved tanken*

Du kan dessuten unngå masse problemer med føttene ved å stelle dem ordentlig. Det er ikke bare for "luksusens" skyld!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...