I Grosny Skrevet 24. mars #1 Del Skrevet 24. mars (endret) Hei, jeg har lyst på kikkert. Lav pris, fantastisk optikk, lav vekt og god lysstyrke går ikke. Jeg må velge. Lettvekter er vel det som sannsynligvis blir med i sekken eller rundt halsen?? Men lønner det seg allikevel med noe tyngre pga lysstyrken? Jeg ser at prisene varier mellom hundrelapper og høyt femsifret,og antar at det finnes et krysningspunkt som gir god kvalitet til middels pris. Hva liker dere å bruke? Jeg tenker på å ha med kikkert på tur, og se på f.eks. fugler. Kanskje til og med gå ens ærend for å se på fugler. 8x25 er fin og lett, men blir det for mørkt? 8x 40 må vel være bra, men litt tung? Er 8x30 smart kompromiss? Jeg ser at Nikon og de andre merkene har mange forskjellige kvalitetsklasser/ prisklasser. Synes 1000 kr er billig , 2-3000 middels og 6-7000 kostbart. Jeg har ikke tenkt å bruke stativ. Endret 24. mars av I Grosny Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 24. mars Forfatter #2 Del Skrevet 24. mars (endret) Jeg fant ut av det. Zeiss Conquest HD 8 x32 er god. Både skarp, kompakt og lys. Men littegrann dyr. Endret 24. mars av I Grosny Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #3 Del Skrevet 24. mars Det lurer jeg også på. Anonymkode: 7a8c2...e80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå