AnonymBruker Skrevet 24. mars #1 Skrevet 24. mars Hei! Har vært på vekstkontroll i dag. Alt så tilsynelatende fint ut, stort barn som ligger i seteleie… Jeg ga beskjed på kontrollen at jeg hadde vært på do før timen og at hele doen var oransj. Fikk beskjed om å se det ann, men noen timer etterpå var jeg på do igjen og doen var helt rød. Det kommer fra urinrøret. Leverte urinprøve til sykehuset som sa de ikke klarte å stixe den fordi det var så mye blod, hele stixen ble bare rød. De skulle sende den til dyrkning, men ga meg beskjed om at blodkar kan sprenges og at det kan være årsaken. Klarer ikke slå meg helt til ro med det, synes det er ganske store mengder knallrød urin. Noen som har opplevd noe lignende i svangerskapet? Jeg drikker masse, så jeg er ikke dehydrert… Anonymkode: 54580...018
AnonymBruker Skrevet 24. mars #2 Skrevet 24. mars Jeg har ikke vært borti det selv, men dersom du vet det kommer fra urinveiene og ikke skjeden, så er det jo ikke tegn på noe galt med barnet. Bra de dyrker, for er jo viktig å behandle tidlig hvis det er UVI, men har ikke hørt om så mye blod ved UVI. Hvis det bare er sprengte blodkar bør det jo gi seg fort, og om du merker du blir bekymret pga dette bør du få en oppfølgingstime for å sjekke at ting fortsatt går bra (men kjenner du like mye liv som før er det jo godt tegn) Har du smerter i sidene? Jeg googlet og fant en gammel forumtråd med en som hadde nyrestein og til slutt tisset rødt - men usannsynlig at det er det hvis du ikke har sterke smerter Her er innlegget jeg fant:" Jeg regner jo ikke med at dette er tilfellet med deg, men hos meg i forrige svangerskap, var blod i urinen første tegnet på nyresten. Det tok mange uker fra jeg først fikk påvist blod i urinen, til jeg tilslutt omtrent tisset helt rødt og hadde voldsomme smerter med nyrestensanfall. Smertene var såpass intense, at kroppen forberedte en fødsel (var uke 32). Før jeg fikk diagnose hadde legene vært innom urinveidsinfeksjon, men det hadde jeg faktisk ikke. Ble til slutt operert (de må manuelt knuse stenen når man er gravid). Det var veldig godt når de fant årsaken, og som legen trøstende sa "Nyresten er den vondeste ufarlige tilstanden man kan ha". Fødselen var en lek etterpå - kunne ikke måle seg i smerte. Så det var den lyse siden av det hele :-)" lykke til! Anonymkode: 1e30b...f8b
AnonymBruker Skrevet 24. mars #3 Skrevet 24. mars Jeg har opplevd det med UVI/Nyrebekkenbetennelse (ikke gravid). Men da har jeg også hatt symptomer i form av smerte, feber, skjelvninger. Knall rød urin. Men mengden blod på stick tyder jo mer på sprengt blodkar. Ville stolt på at de har kontroll, om allmenntilstanden ellers er god Anonymkode: 8228d...18b
AnonymBruker Skrevet 24. mars #4 Skrevet 24. mars Jeg hadde det som første symptom på UVI (ikke gravid). Anonymkode: 7dced...def
AnonymBruker Skrevet 24. mars #5 Skrevet 24. mars Jeg opplevde tilsvarende i uke 17/18 forrige graviditet. Gikk på do, tisset og det så helt katastrofe ut nede i doskåla (mye blod). Dro til legevakta og tok allskens tester, men alt sto bra til med baby og meg - konklusjonen var at det måtte ha vært et sprengt blodkar. Anonymkode: 84143...7fc
AnonymBruker Skrevet 25. mars #6 Skrevet 25. mars Det skal ikke mye blod til før det ser voldsomt mye ut Ofte ser det verre ut enn det er! Anonymkode: 2cbaf...a7a
AnonymBruker Skrevet 25. mars #7 Skrevet 25. mars Jeg har opplevd å se ut som om jeg tisset blod ved UVI, var en av de første symptomene. (var ikke gravid). Fikk beskjed om at noen ganger så setter bakteriene seg på en blodåret og da er resultatet svært mye blod i urinen. Anonymkode: 6e899...33f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå