Gå til innhold

Hjelp til arbeid gjennom NAV - tabu?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er straks ferdig med min bachelor, som jeg har tatt på AAP etter en alvorlig ulykke som gjorde at jeg måtte omskoleres. 
Jeg har fått tilbud om arbeidsutprøving gjennom NAV for å finne ut om jeg klarer å stå i 100% arbeid. Blir dette sett negativt på? Jeg har prøvd å skaffe jobb lenge på egen hånd, med ca. 15 søknader per uke, men har ikke fått napp. 
Jeg har heller ikke bekjentskaper som jeg kan benytte for å få erfaring, og kun erfaring fra en bransje jeg ikke kan jobbe i lenger grunnet helsa.

Anonymkode: a443c...a0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nei, hvorfor i allverden skal dette vær negativt? det er utelukkende positivt etter mitt syn ialfall :)

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Negativt? På at folk gjør alt for å komme seg ut i arbeid? Utprøving gjennom NAV? Langt ifra - det er bare positivt. NAV har tilgang på mye i arbeidsmarkedet som ikke er tilgjengelig for folk flest. Nye dører kan åpne seg. Selvsagt forsetter du å søke stillinger under utprøvingperioden, men det kan være din inngang til en ny karrierevei.

Heia, heia!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo positivt at du tester deg ute i jobb, det er mye bedre enn å være uvirksom. Sannsynligvis knytter du jo også kontakter som kan hjelpe deg videre.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen steder vil det nok kunne være negativt, men steder hvor ledelsen har slike holdninger er ikke steder man ønsker jobbe. 

Hvis NAV kan hjelpe deg med utprøving i bransjer som er relatert til din nye utdanning, så vil det være ett stort pluss. 
Da får du en fot innenfor, og selv om du kanskje ikke får videre jobb der du er på utprøving, så vil du kunne vise til noe erfaring og ha med deg referanser. 

Jeg var på aap noen år, og fikk utprøving via nav. Jeg jobbet 80% på utprøvingen. Pga covid ble det avsluttet, men når jeg søkte videre etter jobber så stilte de opp som referanser, og kunne bekrefte at jeg absolutt var klar for mer jobb, og at de ikke hadde opplevd noen utfordringer med min tidligere helsehistorikk. 

Anonymkode: d1ebb...c05

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...