Gå til innhold

Samboerkontrakt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det noen som kan hjelpe meg med hva som blir rett og rettferdig i dette scenarioet? 

vi er ett par i tyveårene som har tatt opp et felles lån på fire millioner. Pga. at vi begge studerer betaler vi kun renter, ingen avdrag.

Etter en stund velger jeg å ta ut aksjeutbytte, som jeg setter inn på vårt felles lån. Jeg betaler derfor inn to millioner fra mine penger, slik at vi har to millioner igjen i lån slik at rentene også blir billigere. Vi betaler fremdeles ingen avdrag. Ettersom huset er i dårlig forfatning, og samboeren min ikke har god økonomi akkurat nå. Bestemmer vi at jeg legger ut for hans del både for oppgraderinger på huset i tillegg til møbler og andre felles ting slik som bil, men at han skal tilbakebetale dette på et senere tidspunkt. 

hvordan fører jeg opp alt dette i en samboerkontrakt slik at det blir rettferdig?

det jeg har betalt ned direkte på lånet  er jo enkelt. Da kan jeg føre opp summen og skrive at jeg skal ha det tilbake ved et eventuelt brudd. Men hva gjør jeg med det andre? 

Anonymkode: a9c87...1e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Om han er enig at han skal betale halvparten av alt så skriver dere det ned i samboerkontrakten.

Innbo X kr

Oppgraderinger X kroner

Har han ikke råd eller det blir brudd skal beløpet trekkes av salg av leilighet.

Anonymkode: 8d2fa...a58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...