Gå til innhold

Når har tiden begravet ung manns synder?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Da jeg var yngre gjorde jeg ting i fylla som jeg ikke burde gjort. Som kollega og som mellomleder, type seksuell sjekking inkl. et tilfelle av noe som jeg leser at folk har fått to år i fengsel for. I ettertid gremmer jeg meg over ting som nå virker helt uforståelige på meg. Hvor lenge siden må slikt være før tiden har begravet det?

Anonymkode: 3a375...205

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har du lært av det? Har du forandret oppførsel som førte til det? Har du sagt unnskyld hvis du kan og det passer seg? Har du blitt en bedre person?

Kan du svare ja på det meste av dette så legg det bak deg og se fremover. Hvis ikke jobb med deg selv

Anonymkode: 88820...cdc

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Henning Kvitnes beskriver det godt: Evig eies kun et dårlig rykte! 

Anonymkode: 11f58...46b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

NEVER ! 

Anonymkode: 0d56d...5b2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Henning Kvitnes beskriver det godt: Evig eies kun et dårlig rykte! 

Ja pga trangsynte folk som liker å dømme andre, kanskje om alle passet sitt eget rykte så hadde det vært enklere å legge ting bak seg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når du har sonet ferdig.

Anonymkode: 973b5...ff3

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja pga trangsynte folk som liker å dømme andre, kanskje om alle passet sitt eget rykte så hadde det vært enklere å legge ting bak seg. 

De fleste gir seg med det dersom man kommer oppriktig for å be om unnskyld og forlatelse.

Anonymkode: 893a3...1fd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når du har sonet ferdig og betalt de du utsatt for din oppførsel, selvfølgelig.

Hva har du gjort for å bøte på hva du har gjort annet enn å vente?

Anonymkode: 6657d...f42

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strafferettslig foreldes jo ting etter hvert. Moralsk kan det forfølge deg lenger, kommer jo litt an på hvor og når, bytte av sosialt miljø vil jo fremskynde glemselen. 

nå har jeg ikke så mye å gjøre med folk jeg gikk på skolen med så det meste fra den tiden er jo glemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

I en ideell verden er nok dette mulig. Men i den verden vi lever i så er det nok dessverre ikke en mulighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det tenker jeg varierer fra sted til sted... noen steder, glemmes aldri noe-som-helst

Anonymkode: f694e...124

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke forvente at de du har oppført deg så dårlig mot skal glemme og legge det bak seg, og særlig ikke hvis du ikke har bedt om unnskyldning og beklaget, uforbeholdent og oppriktig. Man kan ikke gjøre ting ugjort eller stryke ut den smerten og de vonde erfaringene man har påført andre. 

I den større sammenhengen - sosialt og i arbeidslivet (at du har gjort noe av dette som leder vil kunne brukes mot deg lenge - det er et nytt nivå av dårlig dømmekraft) - er den beste måter å få andre til å glemme at du faktisk viser, i ord og handling, at du har lært, at du har endret deg og blitt et mer fornuftig menneske. Og stå for du har gjort, ikke unnskyld det med alder og alkohol. 

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når han har tilgitt seg selv.

Anonymkode: 9dad6...1b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

type seksuell sjekking inkl. et tilfelle av noe som jeg leser at folk har fått to år i fengsel for. I ettertid gremmer jeg meg over ting som nå virker helt uforståelige på meg. Hvor lenge siden må slikt være før tiden har begravet det?

Anonymkode: 3a375...205

Ofrene må gjerne leve med dette resten av livet, så jeg ser ikke helt hvorfor gjerningsmannen skal ha det lettere. 

Anonymkode: 6623b...a03

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En leder eller mellomleder skal ikke oppføre seg sånn mot ansatte/ kolleger. Slikt blir ikke glemt.

Husker selv, over tyve år etter, hvor heslig ene kollegaen min var. Han er gift og med barn i dag, men tenker mitt… Det bidro til mobbing fordi jeg avviste han og jeg slutta. 

Hadde en venn som tvang seg til sex. Tåler ikke fyren i dag. Aldri i verden om man endrer syn på slike uansett hvor lang tid det går. Det går an å respektere damer. 

Anonymkode: 94dc6...cb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...