Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er normalvektig, men sliter med at magen buler ut som om jeg er gravid i 6 mnd. Den kan bære ganske flat på morran etter dobesøk, men med en gang jeg spiser og drikker føler jeg at kroppen blir tung og magen større og større. 

Se at andre har flat mage hele tiden - selv om de spiser. Hvorfor er min kropp slik? Føles som om fordøyelsen min ikke fungerer, og at maten ikke går gjennom tarmene.  Alt bare legger seg i magesekken som blir fullere og fullere…

Anonymkode: 71a49...1e5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sånn er min også. Jeg har irritabel tarm.

Anonymkode: ad8b7...979

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min også- irritabel tarm og matintoleranse

Anonymkode: 8241b...2ff

• Liker 2
Skrevet

Har ibs og akkurat det samme. Blir verre hvis jeg spiser hvetebakst og tungtfordøyelig mat. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Samme her. Tror jeg har noen intoleranser og blir oppblåst lett.

Anonymkode: d425a...4ed

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er lettere å merke små forskjeller på sin egen kropp fordi vi kjenner den så godt. Det du beskriver er oppblåst mage

Anonymkode: a7d6f...d29

• Liker 1
Skrevet

Spiser du ris?

min mage og blir større etter middag, men eg spiser veldig store porsjoner

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg spiser hvetebakst, rundstykker og spesielt sånne jeg kjøper som jeg steker hjemme, så føles det som jeg har spist en fotball. Får også mage som om jeg skal føde neste uke, sykt. Har ikke noe allergi eller intoleranse tror jeg, men hvetebakst er ikke min venn

Anonymkode: 045de...d27

AnonymBruker
Skrevet

Typisk IBS/matintoleranser. 

Viktige triggere er gluten og kumelk. 

Anonymkode: c3242...da6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får det når jeg inkluderer hveteprodukter og sukker i kostholdet. Altså, da skjer det nesten uansett hva jeg spiser.

Når jeg klarer å kutte ut hveteprodukter og sukker, så holdes magen nokså flat gjennom dagen. Selvsagt alltid mest definert på morgenen, men fremdeles noe definisjon etter måltider.

(og sukkerfri produkter må jeg også holde meg unna, det skaper samme problem, som sukkerfri brus osv)

Anonymkode: 64449...e07

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...