AnonymBruker Skrevet 24. mars #1 Skrevet 24. mars Hei. Min samboer har en lei tendens å dra barna våre inn i konflikter oss imellom. Jeg har prøvd å få hen til å forstå at slik er ikke greit. Så jeg spør. Er det noen her som har god kilde til informasjon hvor det kommer tydelig frem hvorfor det ikke er bra for barna. En artikkel, dokumentar eller noe som helst annen kilde. Takk 🙏 Anonymkode: b7e96...5fb
AnonymBruker Skrevet 24. mars #2 Skrevet 24. mars Du ser det vel ikke enda, men hvis du må vitenskapelig bevise ting som alle fornuftige mennesker bare vet - så er det dødfødt. Han vil ikke forstå. Og han vil neppe lese forskning heller. Du kan jo vurdere samtaler med noen for å åpne øynene for hvor ille dette er for barna. Anonymkode: f7fbe...807 2 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars #3 Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du ser det vel ikke enda, men hvis du må vitenskapelig bevise ting som alle fornuftige mennesker bare vet - så er det dødfødt. Han vil ikke forstå. Og han vil neppe lese forskning heller. Du kan jo vurdere samtaler med noen for å åpne øynene for hvor ille dette er for barna. Anonymkode: f7fbe...807 Ikke at det er relevant men samboer er kvinne. Anonymkode: b7e96...5fb 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars #4 Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du ser det vel ikke enda, men hvis du må vitenskapelig bevise ting som alle fornuftige mennesker bare vet - så er det dødfødt. Han vil ikke forstå. Og han vil neppe lese forskning heller. Du kan jo vurdere samtaler med noen for å åpne øynene for hvor ille dette er for barna. Anonymkode: f7fbe...807 Hvorfor kan det ikke være en kvinne som er vanskelig. Alltid mannen som er problemet... Anonymkode: 92423...301
AnonymBruker Skrevet 24. mars #5 Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei. Min samboer har en lei tendens å dra barna våre inn i konflikter oss imellom. Jeg har prøvd å få hen til å forstå at slik er ikke greit. Så jeg spør. Er det noen her som har god kilde til informasjon hvor det kommer tydelig frem hvorfor det ikke er bra for barna. En artikkel, dokumentar eller noe som helst annen kilde. Takk 🙏 Anonymkode: b7e96...5fb Hvor gamle er barna og hvilken type konflikter? "Konflikt" er litt vagt, men blir fort forbundet med de større utfordringene i et et parforhold.Derfor fint med noen eksempler. Anonymkode: efdb1...677
AnonymBruker Skrevet 24. mars #6 Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvor gamle er barna og hvilken type konflikter? "Konflikt" er litt vagt, men blir fort forbundet med de større utfordringene i et et parforhold.Derfor fint med noen eksempler. Anonymkode: efdb1...677 Barna er under 10 år og konflikter omhandler temaer de ikke har noe med. Anonymkode: b7e96...5fb
AnonymBruker Skrevet 24. mars #7 Skrevet 24. mars Ingen som kan anbefale en bok eller? Anonymkode: b7e96...5fb
AnonymBruker Skrevet 24. mars #8 Skrevet 24. mars https://www.nrk.no/norge/blir-syk-av-at-foreldrene-krangler-1.8271547 Anonymkode: 6c38e...508 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars #9 Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hei. Min samboer har en lei tendens å dra barna våre inn i konflikter oss imellom. Jeg har prøvd å få hen til å forstå at slik er ikke greit. Så jeg spør. Er det noen her som har god kilde til informasjon hvor det kommer tydelig frem hvorfor det ikke er bra for barna. En artikkel, dokumentar eller noe som helst annen kilde. Takk 🙏 Anonymkode: b7e96...5fb Det vil jeg si er på grensen til barnemishandling. Søk på nettet, du finner sikkert noe der. Anonymkode: 4dd3b...e45 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars #10 Skrevet 24. mars Dere gjør barna utrygge, hva fører utrygghet til tror dere? Anonymkode: 658d9...cd3
AnonymBruker Skrevet 24. mars #11 Skrevet 24. mars Søk time fvk. Så kan terapeuten si det til han. Høres ut som barnemishandling. 👎 Anonymkode: 8d12a...c91 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars #12 Skrevet 24. mars Hvis vedkommende trenger faglitteratur for å forstå at dette er skadelig, så hjelper det ikke om du finner faglitteratur heller tror jeg. En ting er om det glipper innimellom, de fleste barn har vel på et tidspunkt fått med seg for mye av foreldrenes krangel, men dersom man gjør det bevisst som en strategi og ikke forsøker å unngå det, så er det særs uheldig. Og hvorfor? For å manipulere? Oss mot deg? osv? Anonymkode: 136e4...79f
AnonymBruker Skrevet 24. mars #13 Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (5 timer siden): Min samboer har en lei tendens å dra barna våre inn i konflikter oss imellom. Anonymkode: b7e96...5fb Er forholdet liv laga når det er så mye konflikter at til og med barna blir dratt inn? Anonymkode: 58fff...967
AnonymBruker Skrevet 24. mars #14 Skrevet 24. mars Usikker på om sånne mennesker kan endre seg. Men prøv FVK. Alle oppegående skjønner vel at slike ting er skadelig for barna. Anonymkode: afdcf...04b
AnonymBruker Skrevet 24. mars #15 Skrevet 24. mars https://www.adlibris.com/nb/bok/kompetente-foreldre-styrk-barnet-og-los-konflikter-med-folelsesbevissthet-og-empati-9788215061900 Denne boka blir anbefalt til mange foreldre, vet jeg. Anonymkode: 3d597...6c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå