Gå til innhold

Pendlebil med firhjulstrekk og plass til 3 barn i baksetet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg blir så forvirret over bil og håper noen har tips.

Vi trenger en pendlebil, sekundærbil, konebil, kall det hva en vil. Den bør være el pga lang pendling og kost. Den må ha firhjulstrekk pga forhold her vi bor. Tesla er ikke aktuelt. Ingen krav til bagasjeplass.

Vi må mulighet til å ha med alle 3 barn i baksetet. Det vil være 1 barn bakovervendt i Besafe stretch, og 2 forover, hvorav én i beltestol og én på pute / snart høy nok til å sitte uten. Eldste er foreløpig ganske slank og smal. 

Jeg har sett på Peugeot 3008e som kommer med firehjulstrekk snart, men syns den er så stor til å være sekundærbil. Men virker som vi må opp på større enn jeg ønsker for å få firhjulstrekk på elbil med plass til 3 barn bak...

Har dere tips til aktuell bil for oss? Eller hvor jeg bør lete eller spørre?

Anonymkode: 10e41...70d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Spør på elbilforumet? Men tre barneseter i bredden og firehjulstrekk, da blir det fort litt størrelse ja. Skoda enyaq kanskje?

Anonymkode: fc749...1db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Problemet her er jo barnesetene. Kan ett av barna sitte foran? 

Anonymkode: 875cb...352

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og i hvilken prisklasse skal bilen være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke stor, men tre bak? Firehjulsdrift? Det er ganske stramme krav. Prisklasse?

Anonymkode: 80e0f...029

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vondt å si men tror dere må se på Tesla..

Anonymkode: b2a91...cc6

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bredden i baksetet er ganske bredt i en model Y.

Men det kan vere du klarer deg med en model 3. (ja, jeg vet du sa tesla var uaktuelt).

Golfen tror jeg blir for liten, og andre bilmerker i samme segment/bilklasse.

Du har alle kinesiske variantene om det skal tas med i vurderingen. Alle merker der har nok en modell som kunne passe ditt behov om det er Byd Atto 3, Seres 5, Nio ET5 Touring, Voyah Free, MG Marvel R. Noen større, noen mindre. Det meste prisgunstig i forhold til hva du får, men det er da kinesisk.

Enyaq er trang i bredden for baksete og barnestoler, wifipassord toyotaen er litt bredere, og model y er enda bredere. ID buzz og slikt er såklart enda en divisjon opp. Om du kan klare deg med 4 seter, og barn kan sitte framme er jo I3 også en kandidat for pendling.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kia og Nissan har jo også noen praktiske biler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 25.3.2025 den 10.45):

Og firehjulstrekk i kombinasjon med barneseter

Anonymkode: fc749...1db

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Exinferis skrev (På 25.3.2025 den 13.04):

wifipassord toyotaen

Herregud, jeg har aldri sett noen ta dette idiotiske navnet på kornet så bra. Utmerket.

leonardo-dicaprio-clapping.gif

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har nettopp kjøpt en Kia EV6 GT line pga behov for større bil med bedre plass til barneseter, samt firehjulstrekk og hengerfeste. Er veldig fornøyd med den. Har selv kun to barn, men gjorde litt research i forkant av kjøp, mtp. framtidig familieforøkelse, og fant denne testen som viser at det er plass til tre barneseter bak:

https://babydrive.com.au/reviews/electric-cars/2022-kia-ev6-gt-line-rwd/?srsltid=AfmBOopeLD7uaF1-Hy5wFXeZLZzMSNThKnCOeNQzOqtM25Jl4c6jg4RO

Vi så også på Mercedes EQB, da den kan leveres som 7-seter. Vi valgte den bort da det ikke var mulig både med 7 seter og hengerfeste.

Anonymkode: 77581...322

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har nettopp kjøpt en Kia EV6 GT line pga behov for større bil med bedre plass til barneseter, samt firehjulstrekk og hengerfeste. Er veldig fornøyd med den. Har selv kun to barn, men gjorde litt research i forkant av kjøp, mtp. framtidig familieforøkelse, og fant denne testen som viser at det er plass til tre barneseter bak:

https://babydrive.com.au/reviews/electric-cars/2022-kia-ev6-gt-line-rwd/?srsltid=AfmBOopeLD7uaF1-Hy5wFXeZLZzMSNThKnCOeNQzOqtM25Jl4c6jg4RO

Vi så også på Mercedes EQB, da den kan leveres som 7-seter. Vi valgte den bort da det ikke var mulig både med 7 seter og hengerfeste.

Anonymkode: 77581...322

Kia EV6, attpåtil i GT versjon, er den beste bilen i markedet. Punktum. Godt valg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Kia EV6, attpåtil i GT versjon, er den beste bilen i markedet. Punktum. Godt valg!

God kupe, god bil, men syns selv bagasjerommet er litt lite for klassen/prisklassen den er i. Men det er jo avveininger en selv kan gjøre seg når en tester bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Exinferis skrev (12 minutter siden):

God kupe, god bil, men syns selv bagasjerommet er litt lite for klassen/prisklassen den er i. Men det er jo avveininger en selv kan gjøre seg når en tester bilen.

Ja, du får litegrann mer plass og den veldig viktige vindusviskeren bak hos søsterbilen Hyundai Ioniq 5. Etter facelift, med visker og fjerning av den hvite skjermen som reflekterte seg i frontruta, hadde jeg sannsynligvis valgt denne for egne penger. Men Kiaen er fortsatt litt bedre å kjøre, merkelig nok. Da har jeg ikke prøvd Ioniq 5 N da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mercedes EQB fyller alle kravene dine, men den er jo ikke liten. 

Anonymkode: 1b466...fd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres ut som du egentlig ønsker det en Tesla kan gi deg 😅 Veldig fornøyd med Model Y. Kommer frem over alt, good plass i baksete og bagasje, lang rekkevidde, kjapp å lade, topp sikkerhet, generelt mye bil for pengene. 

Det er en grunn til at det er den mest solgte igjen og igjen.. 

Anonymkode: 4f081...0a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 29.3.2025 den 13.01):

😅 generelt mye bil for pengene. 

Det er en grunn til at det er den mest solgte igjen og igjen.. 

Anonymkode: 4f081...0a5

Ja det er mye bil for pengene. Men det er mest fordi den er så billig. Det er mye bedre elbiler der ute. Kia EV9 får Tesla Y til å framstå som Fred Flintstones bil som ble drevet med fotkraft. 

Anonymkode: 1b466...fd2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...