Gjest *browneyedgirl* Skrevet 11. mars 2006 #1 Skrevet 11. mars 2006 Skal lage sjok. mousse til 15 pers. Skulle gjerne hatt en enkel oppskrift på en sjok. mousse jeg kan lage dagen i forveien! Kan noen hjelpe?
Arkana Skrevet 11. mars 2006 #2 Skrevet 11. mars 2006 (endret) Denne er god: 175 g sjokolade 1 egg 2 eggeplommer 2 eggehviter 3 dl kremfløte Smelt sjokoladen i en liten gryte. Rør i egget og begge eggeplommene. Stivpisk eggehvitene og bland forsiktig i sjokoladeblandingen. Bland så dette med stivpisket kremfløte og la det avkjøles i kjøleskap. Denne er forøvrig til 4 personer. Det er veldig godt å bytte ut litt av sjokoladen med f.eks. After Eight eller annen sjokolade med smak. Endret 11. mars 2006 av Arkana
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2006 #3 Skrevet 12. mars 2006 Takk Arkana, jeg lager en testporsjon i dag!
*Heidi* Skrevet 12. mars 2006 #5 Skrevet 12. mars 2006 Jeg fant en oppskrift her i den mat-klubb tråden som var her for en stund siden om en mousse som er til mange, og den er helt sinnsykt god og lett!
Imax Skrevet 12. mars 2006 #6 Skrevet 12. mars 2006 Denne er et absolutt høydepunkt og garantert suksess: 150 g mørk sjokolade 2 egg 2 dl kremfløte 4 ss Bailey's eller annen konjakk/likør Smelt sjokoladen i vannbad. Skill eggene og pisk hvittene helt stive Rør eggeplommene inn i den litt avkjølte sjokoladen Ha i Bailey's-en Skjær hvittene forsiktig inn La det stå til det blir kaldt Ha i stivpisket kremfløte og la det stå over natten i kjøleskap. Servèr med masse nypisket krem og revet sjokolade over. PS! Jeg pleier å doble denne, og det holder til veeeldig mange, fordi den er ekstremt mektig.
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2006 #7 Skrevet 12. mars 2006 Sjokolademoussen ble laget og fortært i dag, den forsvant lynraskt! Enkel å lage, brukte veldig mørk og god sjokolade (70 %) og det ble helt perfekt! Takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå