Gå til innhold

Hvorfor lider noen mer med overvekt enn andre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fornektelse er vel det riktige ordet, ikke frodig. Vektnedgang handler om å forbrenne flere kalorier enn man spiser, f.eks. ved å trene. Ellers må man spise færre kalorier. 

Anonymkode: dcae8...e00

Igjen - hva har dette med det ts spør om (hvorfor noen overvektige har mer plager enn andre som er enda mer overvektig)

Anonymkode: 6c07a...177

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Forskning viser at mye av svaret her ligger i tarmfloraen.  Tarmbakteriene påvirker forbrenningen, og en tarm i ubalanse gir fort overvekt og helseplager.  Det stemmer ikke at det bare er å "spise mindre og løpe mer".  Man må endre kostholdet sitt betydelig også. Ikke tenk på at du skal kutte ned på fettet, men kutt ned på karbsa. Overvektige har som regel en alt for høy insulinproduksjon, og insulinet er ett hormon som sperrer for fettforberenningen.  Med endring av kostholdet går vi fete lett ned også.  Har selv gått ned 30 kg lett etter at jeg fant "bryteren".  Før dette spiste jeg for lite og trente rett og slett for mye.  Kiloene var stuck.  

Anonymkode: 77151...b3f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ærlig talt spiser jeg sunnere enn de fleste jeg kjenner

Anonymkode: f39a5...937

Du må forstå at du ikke vet hvor mye de du kjenner spiser. Du ser kanskje hva de spiser til ett eller to måltider, men du vet absolutt ikke hva de spiser på en hel dag eller en hel uke

Anonymkode: 1b161...3eb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Som kvinne midt i livet, med stor omgangskrets.

Psykisk sult. Unne seg. Mat som kos. 

Alle som er "naturlig tynne" kan spise en god lunsj, men føler ikke for desserten etterpå når de er mett. De kan se en film uten å spise noe snacks. Når de er passe mett tar de ikke siste tacoskjellet bare fordi det er så godt. De har ikke behov for å se hva knask som er i kjøleskapet utpå kvelden. De snakker aldri om "sunn snacks", eller snacks overhodet. 

Anonymkode: 086c6...740

Jeg er naturlig tynn og spiser etter at jeg er mett og når livet butter imot, men er heldig og legger ikke på meg.

Anonymkode: 8e638...106

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Forskning viser at mye av svaret her ligger i tarmfloraen.  Tarmbakteriene påvirker forbrenningen, og en tarm i ubalanse gir fort overvekt og helseplager.  Det stemmer ikke at det bare er å "spise mindre og løpe mer".  Man må endre kostholdet sitt betydelig også. Ikke tenk på at du skal kutte ned på fettet, men kutt ned på karbsa. Overvektige har som regel en alt for høy insulinproduksjon, og insulinet er ett hormon som sperrer for fettforberenningen.  Med endring av kostholdet går vi fete lett ned også.  Har selv gått ned 30 kg lett etter at jeg fant "bryteren".  Før dette spiste jeg for lite og trente rett og slett for mye.  Kiloene var stuck.  

Anonymkode: 77151...b3f

Hvordan finner en ut om en har for høy insulinproduksjon?

Anonymkode: 8a773...011

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...