AnonymBruker Skrevet 24. mars #1 Del Skrevet 24. mars Startet i ny jobb denne måneden, men er snart høygravid og må rett og slett kaste inn håndkleet og ta gradert sykmelding nå. A-meldingen blir ikke registrert før på slutten av måneden, men pga. behandlingstiden hos NAV ønsker jeg å få levert den så raskt som mulig, noe som ikke går an elektronisk da jeg ikke er registrert med noe arbeidsforhold ennå. Har tatt opp dette med a-melding med ansvarlig på arbeidsplassen og hun skulle se på saken, men trodde det ble vanskelig å sende inn manuelt i det systemet som blir brukt her. Vedkommende er ikke på jobb i dag, så jeg bare spør her i mellomtiden, som det står i overskriften: Kan jeg levere sykmeldingen på papir, og så registrerer arbeidsgiver det? Eller vil det uansett bli vanskelig pga. a-meldingen som foreløpig mangler? Anonymkode: 7f7ee...b40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #2 Del Skrevet 24. mars Hva er a-melding? Anonymkode: 9e229...ceb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #3 Del Skrevet 24. mars Jeg tror papirsykemelding fort kan ta enda lengre tid - den må jo også via nav skanning for å registreres der. Hvor lenge har du jobbet hos ny arbeidsgiver? Anonymkode: 6d1bf...59a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #4 Del Skrevet 25. mars Jeg tror ikke det blir noe lettere med papirsykemelding. Nav vil fortsatt ikke får beskjed om at du jobber der, før a-meldingen er sendt. Jeg har en venninne som ikke fikk levert den digitale sykemeldingen på flere uker fordi arbeidsgiver aldri fikk sendt inn a-meldingen. Hun fikk bare beskjed om at noe var galt. Mistenker vel at arbeidsgiver ikke helt visste hva han skulle gjøre. Men sykemeldingen ble bare liggende, når a-meldingen ble sendt inn så ordnet alt seg. Anonymkode: 8d186...42b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #5 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tror ikke det blir noe lettere med papirsykemelding. Nav vil fortsatt ikke får beskjed om at du jobber der, før a-meldingen er sendt. Jeg har en venninne som ikke fikk levert den digitale sykemeldingen på flere uker fordi arbeidsgiver aldri fikk sendt inn a-meldingen. Hun fikk bare beskjed om at noe var galt. Mistenker vel at arbeidsgiver ikke helt visste hva han skulle gjøre. Men sykemeldingen ble bare liggende, når a-meldingen ble sendt inn så ordnet alt seg. Anonymkode: 8d186...42b Utrolig frustrerende, akkurat det der bør jo være et minstekrav til en arbeidsgiver. Virker som de har god kontroll her heldigvis, bare at det er umulig å sende inn utenom den faste oppsamlingen i måneden 🙄 Fikk først en avventende sykmelding som jeg bare viste til sjefen på papir, og det var heldigvis helt greit. Tenker de ikke har problemer med å vise skjønn her, men synes det er irriterende å måtte vente så lenge likevel. Anonymkode: 7f7ee...b40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #6 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (4 timer siden): Utrolig frustrerende, akkurat det der bør jo være et minstekrav til en arbeidsgiver. Virker som de har god kontroll her heldigvis, bare at det er umulig å sende inn utenom den faste oppsamlingen i måneden 🙄 Fikk først en avventende sykmelding som jeg bare viste til sjefen på papir, og det var heldigvis helt greit. Tenker de ikke har problemer med å vise skjønn her, men synes det er irriterende å måtte vente så lenge likevel. Anonymkode: 7f7ee...b40 Godt du fikk dokumentert fraværet i det minste. Forstår frustrasjonen din veldig godt. Nå er vi snart på slutten av måneden, så da løser det seg. Anonymkode: 8d186...42b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #7 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Godt du fikk dokumentert fraværet i det minste. Forstår frustrasjonen din veldig godt. Nå er vi snart på slutten av måneden, så da løser det seg. Anonymkode: 8d186...42b Ja, de fikk faktisk trikset det til, så nå er det i orden 😊 Anonymkode: 7f7ee...b40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #8 Del Skrevet 25. mars A-melding kan sendes når som helst i måneden. Ved nyansettelser sender man a-melding på kun arbeidsforhold så fort de blir ansatt om det er behov for registrering i aa-registeret så snart som mulig. Dette kan for eksempel være ved søknad om byggekort, eller som her ved sykmeldinger. Hilsen regnskapsfører. Anonymkode: c3885...fa0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #9 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): A-melding kan sendes når som helst i måneden. Ved nyansettelser sender man a-melding på kun arbeidsforhold så fort de blir ansatt om det er behov for registrering i aa-registeret så snart som mulig. Dette kan for eksempel være ved søknad om byggekort, eller som her ved sykmeldinger. Hilsen regnskapsfører. Anonymkode: c3885...fa0 Takk for informasjonen! Det ordnet seg heldigvis. Anonymkode: 7f7ee...b40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christina82 Skrevet 25. mars #10 Del Skrevet 25. mars Ryddet for avsporing, brukerdebatt og tilsvar til dette. Christina82, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #11 Del Skrevet 26. mars Som arbeidstaker og kronisk syk i nå godt over to tiår, har jeg aldri noen gang måtte forholde meg til A-melding eller AA-registeret. La NAV og eventuelle arbeidsgivere styre med det, det er ikke noe du trenger å forholde deg til. Anonymkode: 58ab3...276 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #12 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (På 24.3.2025 den 8.47): Kan jeg levere sykmeldingen på papir, og så registrerer arbeidsgiver det? Eller vil det uansett bli vanskelig pga. a-meldingen som foreløpig mangler? Har ikke hatt en SM på papir på en ti års tid eller så, men om noen fremdeles praktiserer det kan du selvsagt levere den, og den vil bli registrert både av arbeidsgiver og av lege. Anonymkode: 58ab3...276 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå