Rio Skrevet 11. mars 2006 #1 Skrevet 11. mars 2006 Jeg leste tråden som angikk eget alkoholforbruk, og jeg begynte å tenke på hvilket forbruk andre rundt meg har. Jeg har nettopp blitt kjent med en gutt som er 22 år, og merket meg fort at han har et litt pussig forhold til alkohol. For han er det om å gjøre å drikke seg mest mulig full. Han gleder seg til å ha frihelger, sånn han kan drikke til han stuper. Han nærmest elsker alkohol, har han selv sagt. Jeg har ikke noe i mot å drikke meg full, eller at andre gjør det, men det er ikke godt med for mye av det gode. Jeg tenkte i begynnelsen at han er vel en typisk festegutt da, men jeg begynner å lure på om det er litt mye. Skal bli spennende å se om jeg vil komme til å bli bekymret for han. Det er jo ikke min business, men man vil helst ikke se noen man liker havne i rennesteinen. Ellers tror jeg at jeg omgir meg med folk som har et helt ok forhold til alkohol. Noen går gjerne ut hver helg, gjerne torsdag og lørdag, men uten at det er fokus på å bli dødsfull (så vidt jeg vet). Noen drikker sjeldent, og lite om gangen. Samboeren min går gjerne ut en gang i uken og drikker med kompiser. Jeg går gjerne på bar/pub/klubb med få venner om gangen og bare kose meg med alkoholen, og trives med å være ute blant folk på slike steder. Liker også å drikke vin hjemme. Jeg er sjeldent full, og kroppen min trives ikke med å drikke alkohol to dager på rad. Mine foreldre drikker ikke.
Gjest Gjesta Skrevet 11. mars 2006 #2 Skrevet 11. mars 2006 Han høres jo ut som en helgealkoholiker..................
Gjest Gjesta Skrevet 11. mars 2006 #3 Skrevet 11. mars 2006 Jeg drakk også mye før, var ute hver helg osv. Jeg kalte ikke meg selv alkis av den grunn
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2006 #4 Skrevet 12. mars 2006 Er ikke det et typisk "ungt" forhold til alkohol. Når man først har lov til å drikke så handler alt omn å bli full. Jenter er jo gjerne litt mer modne enn mange gutter på slike ting ;-) Forhåpentligvis så forandrer det seg etterhvert som han blir eldre. Hadde ventet noen år før jeg ble bekymra. Men om han fortsatt holder på slik når vennene hans roer seg ned, tror jeg det er grunn til bekymring.
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2006 #5 Skrevet 12. mars 2006 De rundt meg har et moderat forhold til alkohol. Jeg selv også. Vi kan drikke øl eller vin til maten, eller som litt kveldskos. Eller ta en cognac/whatever en fredagskveld i sofaen. Gutten du beskriver minner litt om meg selv (jeg er jente), i mine tidlige bekjentskaper med alkohol. Jeg BESTEMTE meg for at jeg skulle drikke meg fra sans og samling til helgen. Og slik ble det. Jeg vokste fra dette, og kan ikke si at jeg var alkoholiker i noen form, for jeg var ikke avhengig. Men etterhvert som jeg ble eldre, og mer moden, så forsvant dette. Jeg ser ingen poeng i å være full, jeg liker ikke å ikke ha kontroll over meg selv. Jeg har ingenting i mot alkohol, og nyter det selv - i moderate mengder.
:-) anna Skrevet 12. mars 2006 #6 Skrevet 12. mars 2006 Er ikke det et typisk "ungt" forhold til alkohol. Når man først har lov til å drikke så handler alt omn å bli full. Jenter er jo gjerne litt mer modne enn mange gutter på slike ting ;-) Forhåpentligvis så forandrer det seg etterhvert som han blir eldre. Hadde ventet noen år før jeg ble bekymra. Men om han fortsatt holder på slik når vennene hans roer seg ned, tror jeg det er grunn til bekymring. ← Dette var meg.
Gjest Gjesta Skrevet 12. mars 2006 #7 Skrevet 12. mars 2006 Jeg drakk også mye før, var ute hver helg osv. Jeg kalte ikke meg selv alkis av den grunn ← Nei men det kunne jo hende at noen andre kalte deg det for det.
Gjest Gjesta Skrevet 12. mars 2006 #8 Skrevet 12. mars 2006 Nei men det kunne jo hende at noen andre kalte deg det for det. ← Eh, da vil jeg påstå at de har et merkelig forhold til alkohol og unge mennesker Veldig enig med anna jeg, når man er ung har man ofte en periode hvor man drikker mye
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2006 #9 Skrevet 12. mars 2006 Jeg drakk også mye før, var ute hver helg osv. Jeg kalte ikke meg selv alkis av den grunn ←
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2006 #10 Skrevet 12. mars 2006 Høres jo ut som om du beskriver samtlig gutter på bygda: der drikker de også bare for å bli sørpefulle hver lørdag.
Gjest Gjesta Skrevet 12. mars 2006 #11 Skrevet 12. mars 2006 Jeg drikker nesten aldri,tror jeg kan telle på en hånd de gangene jeg er full i løpet av et år. Det kommer sikkert av at jeg ikke er noe særlig glad i alkohol men jeg har heller ikke mange av vennene mine boende her i nærheten så det spiller nok også en stor rolle.De gangene de kommer hjem på ferie,langhelger osv så er jeg jo med ut og da drikker jeg. Men nå spørs det hvordan det blir når jeg flytter til tigerstaden der Baby-E skal lære meg å drikke rødvin
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2006 #12 Skrevet 13. mars 2006 Høres litt ekstrem ut, denne gutten! I den alderen er det ganske vanlig å ut og feste hver helg, jeg var i hvertfall det da jeg var 17-19....Men MOTIVET hans er typisk "alkoholiker-basert"; blir mest mulig full. Andre fester for å treffe andre/være sosial samt ha det gøy. Denne gutten vil bare "forsvinne" inn i fylle-rusen. Ikke bra.
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2006 #13 Skrevet 13. mars 2006 Jeg drikker så og si aldri alkohol, og mine nærmeste venner er og veldig måteholden med alkohol.
Gjest baby-E Skrevet 13. mars 2006 #14 Skrevet 13. mars 2006 Men nå spørs det hvordan det blir når jeg flytter til tigerstaden der Baby-E skal lære meg å drikke rødvin ← ja da blir det andre boller! Jeg liker ikke drikke meg skikkelig full. Men jeg koser meg ofte med et glass rødvin i ny og ne. Skal ikke nekte for at det noen ganger kan bli for mye. Jeg har en samboer som er litt mer der at han drikker seg veldig full om han sitter og drikker med noen kompiser i helgene, men det har bitt bedre med årene. Mine venninner som bor i barndomsbyen min er ute hver eneste helg. DRikker seg temmelig fulle, mens jeg også har noen venner som ikke drikker noe særlig. Jeg tror jeg er sånn midt_i_mellom jeg..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå