KaffekoppQueen Skrevet 24. mars #101 Del Skrevet 24. mars Samme her. Venter fortsatt…eller nei🙂↕️ Kan si at kretsen gikk fra få til færre. Hører ikke fra noen faktisk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #102 Del Skrevet 24. mars Så trist liv mange har. jeg har vldig gode naboer som er gode venner, har venninner jeg snakker med stort sett hver dag, flere av de er kollegane mine som også er mine nære venninner etter mange år som kollegaer. Jeg har 2 barn som er i begynnelsen av 20 årene, faren deres er død så jeg har ingen mann. Men jeg snakker med venninner og kollegaer stort sett daglig, og initiativ til å snakkes og treffes går begge veier. Snakker med naboer daglig. Vi bryr oss om hverandre, og skulle vi prøvd få kontakt en dag eller det går noen dager utenom kontakt så sender vi meldinger og ringer. Er i kontakt med døtrene mine daglig også. noen ganger er en liten medling nok. Vi alle viser at vi bryr oss om hverandre er og er der for hverandre. Må seriøst være noe galt med folk som ikke har venner eller noen som bryr seg om dem utenom den nærmeste familie. Men jeg leser jo tråder her inne om alle som reagerer på at folk kommer uanmeldt, eller at folk ønsker kontakt med dem midt i ukedager. Ikke rart er blir ensom og alene etterhvert da. Ringer en venninne på døren på en vanlig ukedag så er det bare superkoselig, amme med gode naboer Anonymkode: 6b5f4...d68 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #103 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Så trist liv mange har. jeg har vldig gode naboer som er gode venner, har venninner jeg snakker med stort sett hver dag, flere av de er kollegane mine som også er mine nære venninner etter mange år som kollegaer. Jeg har 2 barn som er i begynnelsen av 20 årene, faren deres er død så jeg har ingen mann. Men jeg snakker med venninner og kollegaer stort sett daglig, og initiativ til å snakkes og treffes går begge veier. Snakker med naboer daglig. Vi bryr oss om hverandre, og skulle vi prøvd få kontakt en dag eller det går noen dager utenom kontakt så sender vi meldinger og ringer. Er i kontakt med døtrene mine daglig også. noen ganger er en liten medling nok. Vi alle viser at vi bryr oss om hverandre er og er der for hverandre. Må seriøst være noe galt med folk som ikke har venner eller noen som bryr seg om dem utenom den nærmeste familie. Men jeg leser jo tråder her inne om alle som reagerer på at folk kommer uanmeldt, eller at folk ønsker kontakt med dem midt i ukedager. Ikke rart er blir ensom og alene etterhvert da. Ringer en venninne på døren på en vanlig ukedag så er det bare superkoselig, amme med gode naboer Anonymkode: 6b5f4...d68 Heldig du er! Anonymkode: 5cf7b...b13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #104 Del Skrevet 24. mars KaffekoppQueen skrev (1 time siden): Samme her. Venter fortsatt…eller nei🙂↕️ Kan si at kretsen gikk fra få til færre. Hører ikke fra noen faktisk. Sier mye om dem da! Anonymkode: 5cf7b...b13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #105 Del Skrevet 24. mars Så hva er et vennskap? Trodde det var tid med noen man likte og hadde det kjekt med. Så hvorfor ikke ta kontakt enn å sitte å vente at den andre nok en gang skal ta kontakt. Kan skjønne at noen ønsker oftere og sjeldnere kontakt en andre, men om du ikke har hørt fra en på lenge og ikke tar kontakt synes jeg det er stygt og dårlig gjort! Og viser at du ikke bryr deg! Trist og kaldt sammfunn vi har! Og så er det så klart mange som har mange rundt seg som er glad i dem og blir verdsatt. Anonymkode: 5cf7b...b13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #106 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (23 timer siden): Sånn er vi da mange som har det. Hadde jeg ikke hatt samboer eller jobb ville absolutt ingen reagert om jeg ble borte. Anonymkode: 6fe70...e71 Ikke sikkert det er helt slik. Kanskje flere enn du tror ville reagert. Selv om folk glemmer å ta kontakt, betyr ikke at de ikke bryr seg. Det kan være MANGE grunner til at folk ikke tar kontakt. Overarbeidet, utbrent, familieproblemer, psykiske problemer, sjenanse, unnvikende.... Anonymkode: ae28c...998 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #107 Del Skrevet 24. mars Daria skrev (6 timer siden): -Jeg er så glad for at du tar initiativ. Jeg vil jo gjerne treffes, selv om jeg ikke er så flink til å ta kontakt. Dette sa en venninne til meg en gang, og jeg tror det er gyldig for mange vennskap. Man vil så gjerne, og man tenker stadig at man skal ta kontakt snart, og så skjer livet og hverdagen og man utsetter og glemmer og har så mye annet som må prioriteres. I noen vennskap er jeg den som tar mest initiativ, i andre er det nok motsatt, men det sier ikke noe om hvem som bryr seg mest. Viktigere er hvordan et initiativ blir mottatt, og hvordan man har det når man først treffes. Dette!!! Anonymkode: ae28c...998 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #108 Del Skrevet 24. mars Jeg har testet det litt på nettet innimellom, hvor mange meldinger jeg ville fått om jeg ikke sendte først selv. Der fant jeg ut at mannlige venner tar kontakt, mens venninner kan det bli helt stille fra. Selv min beste venninne hørte jeg ikke fra på over en uke, vi har pleid å snakkes daglig. Men ble jo litt mer obs på at det nesten alltid var jeg som tok kontakt. Hva man skal konkludere med ut av det er ikke godt å si, jeg vil jo ikke bryte kontakten. Og hun svarer jo som regel når jeg skriver. Anonymkode: d1f53...835 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 24. mars #109 Del Skrevet 24. mars Det motsatte av hva du burde gjøre er jo det. (svarer på overskriften) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #110 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg har testet det litt på nettet innimellom, hvor mange meldinger jeg ville fått om jeg ikke sendte først selv. Der fant jeg ut at mannlige venner tar kontakt, mens venninner kan det bli helt stille fra. Selv min beste venninne hørte jeg ikke fra på over en uke, vi har pleid å snakkes daglig. Men ble jo litt mer obs på at det nesten alltid var jeg som tok kontakt. Hva man skal konkludere med ut av det er ikke godt å si, jeg vil jo ikke bryte kontakten. Og hun svarer jo som regel når jeg skriver. Anonymkode: d1f53...835 Uff stakkars deg, en hel uke🥹si meg hvilken alder er dere i? høres ut som fjortiser😂 Anonymkode: 527f9...bd6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #111 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (11 timer siden): Wow! Greit å få det bekreftet lissom Gratulerer med ny jobb! Anonymkode: 4c9d2...9c0 Takk! Det var det ja. Og merker jeg har snakket med henne mindre etter det. Ikke at vi må snakke om meg og mitt, det finnes ganske mange temaer utover henne som kunne vært greit å prate om og… Anonymkode: a6d52...dee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #112 Del Skrevet 25. mars Jeg forstår hvorfor mange er ensomme når jeg leser denne tråden... Om man driver å spiller slike spill. Jeg har ikke en eneste relasjon der man tar like mye initiativ begge veier. For man har ulik driv, er ulike personligheter, er på ulikt sted i livet. Tanken på alle jeg hadde mistet om vi skulle drevet å spilt dette spillet; Foreldrene mine - da de ikke vi forstyrre, er det alltid jeg som ringer, og alltid jeg som tar initiativ til besøk. Nære venninner som er enslige - de tar mye mer kontakt enn det jeg gjør, fordi de har mer tid og behov. Men det betyr jo ikke at jeg ikke liker å gå en kveldstur eller ta noen glass vin med dem. Hun som er pådriver for klubb (og de andre i den gjengen) - hun organiserer, koordinerer, og sier hun liker det. Nær kollega - er nesten bare jeg som tar initiativ til en kopp kaffe, hun har en annen arbeidshverdag. Men vi har det jo kjempekoselig når hun først har tid, så hvorfor skal jeg være snurt over at det igjen var jeg som spurte. Mannen, og andre romantiske relasjoner, muligens - vi er ikke av typen som teller timer siden sist melding eller telefon. Ønsket/ønsker vi å prate, så tar vi bare opp telefonen, uansett hvem som tok kontakt sist. Anonymkode: dc44f...804 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #113 Del Skrevet 25. mars Ts, det er ikke lurt å teste venner på den måten. Så lenge dere treffes og tiden dere tilbringer sammen er god, så er det det som betyr noe. Jeg har venner som jeg elsker høyt, men som jeg likevel sjelden tar kontakt med, fordi jeg er elendig på å ta kontakt og de bor litt langt unna. Vennskap er så mye, noen stiller opp og andre gjør det ikke, men heller ikke det behøver å bety noe. Da min bror døde stilte bekjente opp, mens venner ikke sa så mye. Etter noen uker forsvant de bekjente mens vennene mine ble. Det er som oftest sånn at livet humpet videre og folk gjør så godt de orker og kan, og mer kan man ikke forvente. Husk at alle har sine egne ting å tenke på og slite med, og vær takknemlig for alt det dine venner er villige til å gi. Man kan ikke kreve vennskap eller kreve at de skal ta så og så ofte kontakt. Da blir man sittende igjen uten venner til slutt. Anonymkode: e01c1...ecb 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #114 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (7 timer siden): Så hva er et vennskap? Trodde det var tid med noen man likte og hadde det kjekt med. Så hvorfor ikke ta kontakt enn å sitte å vente at den andre nok en gang skal ta kontakt. Kan skjønne at noen ønsker oftere og sjeldnere kontakt en andre, men om du ikke har hørt fra en på lenge og ikke tar kontakt synes jeg det er stygt og dårlig gjort! Og viser at du ikke bryr deg! Trist og kaldt sammfunn vi har! Og så er det så klart mange som har mange rundt seg som er glad i dem og blir verdsatt. Anonymkode: 5cf7b...b13 Fordi de har aldri tid. Så da sier det seg selv hva man velger å prioritere til slutt. Det verste var når en jeg kjenner sa at jeg kommer innom den og den dagen. Skjedde det? Nei. Så da har jeg sluttet å bry meg. Anonymkode: 0df3b...691 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #115 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg forstår hvorfor mange er ensomme når jeg leser denne tråden... Om man driver å spiller slike spill. Jeg har ikke en eneste relasjon der man tar like mye initiativ begge veier. For man har ulik driv, er ulike personligheter, er på ulikt sted i livet. Tanken på alle jeg hadde mistet om vi skulle drevet å spilt dette spillet; Foreldrene mine - da de ikke vi forstyrre, er det alltid jeg som ringer, og alltid jeg som tar initiativ til besøk. Nære venninner som er enslige - de tar mye mer kontakt enn det jeg gjør, fordi de har mer tid og behov. Men det betyr jo ikke at jeg ikke liker å gå en kveldstur eller ta noen glass vin med dem. Hun som er pådriver for klubb (og de andre i den gjengen) - hun organiserer, koordinerer, og sier hun liker det. Nær kollega - er nesten bare jeg som tar initiativ til en kopp kaffe, hun har en annen arbeidshverdag. Men vi har det jo kjempekoselig når hun først har tid, så hvorfor skal jeg være snurt over at det igjen var jeg som spurte. Mannen, og andre romantiske relasjoner, muligens - vi er ikke av typen som teller timer siden sist melding eller telefon. Ønsket/ønsker vi å prate, så tar vi bare opp telefonen, uansett hvem som tok kontakt sist. Anonymkode: dc44f...804 Jeg spiller ikke spill, men jeg er lei av at de kommer kun løpende når de har det vanskelig. Det må være lov å si. Så da tar jeg avstand. Anonymkode: 0df3b...691 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #116 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (9 timer siden): Og folk lurer på hvorfor man sliter psykisk - når alt må testes. Hvor gode venner man ikke har, teste om kjæresten er kjæreste nok, om de man møter smiler, om kaker man får servert kun er TORO. Ikke rart det er køer hos psykologene. Anonymkode: 25494...bc8 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg forstår hvorfor mange er ensomme når jeg leser denne tråden... Om man driver å spiller slike spill. Jeg har ikke en eneste relasjon der man tar like mye initiativ begge veier. For man har ulik driv, er ulike personligheter, er på ulikt sted i livet. Tanken på alle jeg hadde mistet om vi skulle drevet å spilt dette spillet; Foreldrene mine - da de ikke vi forstyrre, er det alltid jeg som ringer, og alltid jeg som tar initiativ til besøk. Nære venninner som er enslige - de tar mye mer kontakt enn det jeg gjør, fordi de har mer tid og behov. Men det betyr jo ikke at jeg ikke liker å gå en kveldstur eller ta noen glass vin med dem. Hun som er pådriver for klubb (og de andre i den gjengen) - hun organiserer, koordinerer, og sier hun liker det. Nær kollega - er nesten bare jeg som tar initiativ til en kopp kaffe, hun har en annen arbeidshverdag. Men vi har det jo kjempekoselig når hun først har tid, så hvorfor skal jeg være snurt over at det igjen var jeg som spurte. Mannen, og andre romantiske relasjoner, muligens - vi er ikke av typen som teller timer siden sist melding eller telefon. Ønsket/ønsker vi å prate, så tar vi bare opp telefonen, uansett hvem som tok kontakt sist. Anonymkode: dc44f...804 For min del handler det ikke om spill eller testing. Det handlet om å føle seg nedprioritert: de tar aldri kontakt med meg, har aldri tid til å ta en kaffekopp med meg, kommer ikke på besøk her (men noen av dem kan fint feste hos naboene mine). Det handlet om den tomme følelsen en satt igjen med når en enda en gang ble avvist i en eller annen form. Å invitere seg selv på kaffe for å så høre om alt det vedkommende gjør når hun ikke har tid til deg. Når du føler deg i veien og at du må tvinge deg selv på dem mens de alltid har tid til andre så kommer man til et punkt der en må fokusere på seg egen mentale helse og verdi. At du kaller deg min venn men ikke kontakter meg på over et år når du bor innen gangavstand til meg, det føler jeg er selvmotsigende så det holder. Hva vet du om meg når du ikke investerer noe i meg og vårt såkalte vennskap? Jeg er verdt mer enn å være statist i skuespillet som er ditt liv, jeg vil også anerkjennes. Anonymkode: 78a11...6bd 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #117 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): For min del handler det ikke om spill eller testing. Det handlet om å føle seg nedprioritert: de tar aldri kontakt med meg, har aldri tid til å ta en kaffekopp med meg, kommer ikke på besøk her (men noen av dem kan fint feste hos naboene mine). Det handlet om den tomme følelsen en satt igjen med når en enda en gang ble avvist i en eller annen form. Å invitere seg selv på kaffe for å så høre om alt det vedkommende gjør når hun ikke har tid til deg. Når du føler deg i veien og at du må tvinge deg selv på dem mens de alltid har tid til andre så kommer man til et punkt der en må fokusere på seg egen mentale helse og verdi. At du kaller deg min venn men ikke kontakter meg på over et år når du bor innen gangavstand til meg, det føler jeg er selvmotsigende så det holder. Hva vet du om meg når du ikke investerer noe i meg og vårt såkalte vennskap? Jeg er verdt mer enn å være statist i skuespillet som er ditt liv, jeg vil også anerkjennes. Anonymkode: 78a11...6bd Det forstår jeg veldig godt. Det handler om å skåne seg selv, og verdsette seg selv. Det er ikke verdt å ha venner for enhver pris. Anonymkode: 0df3b...691 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #118 Del Skrevet 25. mars Er slik her og….. Jeg har alltid invitert, sendt snap osv til venninner og så pauser jeg for å se om noen andre sender til meg først. Ble skuffet der ja….🙈 Anonymkode: 5bdd1...7fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #119 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Uff stakkars deg, en hel uke🥹si meg hvilken alder er dere i? høres ut som fjortiser😂 Anonymkode: 527f9...bd6 Mens du hørtes skikkelig voksen og reflektert ut 🥰 Hvordan kan jeg bli mer som deg? Anonymkode: d1f53...835 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #120 Del Skrevet 25. mars Jeg har testet det ut. Mine venninner tar kun kontakt når det er klubb eller fest. De spør meg ALDRI om hvordan jeg har det. Jeg har ofte spurt dem om det går bra osv, men de tar aldri initiativet til å lure på noe som helst om meg. Når det er klubb eller andre ting, da er de på og maser og maser de om at jeg bare MÅ være med. Sitter på klubb, og flere tror jeg jobber turnus enda, selv om jeg sluttet med turnus for 6 år siden.... Anonymkode: 4926e...218 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå